Automatisch inleiden bij zwangerschapsdiabetes?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fefe, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op het www vind ik nogal uiteenlopende meningen. vandaar mijn vraag: wie had er zwangerschapsdiabetes en moest er niet/wel ingeleid worden. Ik werd vorige keer ingeleid en vond het een hele nare ervaring. Zou graag natuurlijk bevallen deze keer maar ik vrees dat mijn gynaecoloog me automatisch zal inleiden...

2. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes en zou sowieso met 38 weken ingeleid worden, ik ben uiteindelijk eerder bevallen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik ben met 40 weken ingeleid. Maar puur omdat ik het zat was. Werd eerst gezegddoor een arts met 37 weken, dat werd 38 39 en toen trok ik het niet meer. Omdat ik alleen insuline spoot voor de lunch wilde ze wachten.

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik ben met 40 weken en 3 dagen bevallen (1 dag voordat ik ingeleid zou worden). Uit de groeiecho's bleek dat mijn dochter gewoon normale afmetingen had, dus er was geen reden om met 38 weken te worden ingeleid. Ik spoot trouwens geen insuline, want door het dieet waren de suikerwaarden goed.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Mijn dochter was ook niet te groot ofzo 3560 ipv 4010 dat ze geschat was.

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik word met 38 weken sowieso ingeleid omdat ik diabetes heb en insuline heb. Als ik het zonder insuline zou redden had ik niet medisch geworden en in principe kunnen wachten tot hij zichzelf zou melden (mits de echo's goed zouden zijn en hij niet heel groot zou zijn)

7. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben door m'n suiker met 39 weken ingeleid. Ik had nergens last van, kon/deed nog van alles dus geen reden volgens de gynaecoloog om eerder te beginnen!

Omdat ik geen klachten had en ik volgens de arts op het randje zat van wel/geen suiker was het beter om de kleine zo lang mogelijk te laten zitten. De verwachting was een mannetje van rond de 3800-4000 gr.

Uiteindelijk is onze zoon dmv een spoed keizersnede geboren. Hij woog 4650 gram!!!!! 'Klein' verschilletje met de verwachtingen

8. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok. Dan kan ik nog jopen dat ik niet ingeleid wordt (alhoewel elke situatie wel anders is natuurlijk). Mijn dochtertje is ingeleid op 38 weken en woog 3230 gram dus absoluut niet te zwaar. Hopelijk deze keer ook

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mocht je toch ingeleid worden, je hebt nu die eerdere ervaring. Ook als je ingeleid wordt kan je een soort van 'plan' maken, wat je wel en niet wil. Bijv. niet op bed worden vastgesnoerd, niet het infuus gewoon steeds hoger, pijnbestrijding...

10. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Hier 2 keer ingeleid met 37,5 week ivm zwangerschapsdiabetes.
    Ik spoot bij elke maaltijd insuline...

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    ze leiden je echt niet in alleen omdat je kind groter kan zijn bij zwangerschapsdiabetes.Er zijn veel grotere risico's.Ik lees hier elke keer weer zoveel onwetendheid omtrent zwangerschapsdiabetes.(algemeen hier op het forum bedoel ik,niet alleen in dit topic)
    Worden de overige (zeer ernstige) risico's niet meer met jullie besproken?
    Het risico op ernstige afwijkingen,of zelfs overlijden bv bij te lang wachten?
    Ik probeer erachter te komen waarom de meeste moeders denken dat het enige risico een groter kindje zou zijn.Gaat er iets mis in de voorlichting?
    Ik vind het zeer zorgwekkend,in Nederland wordt over het algemeen door gynaecologen al erg lang afgewacht met zwangerschapsdiabetes.

Deel Deze Pagina