Wie is er nou ook geen keukenprinses?

Discussion in 'De lounge' started by Bibiche, May 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Pff ik heb echt de moed opgegeven en volgens mij zal ik echt nooit echt lekker kunnen koken. Elke middag zit ik moeilijk te doen om wat ik ga koken en als ik eenmaal bezig ben, vind ik het echt vreselijk. Maar het allergergste vind ik dat ik echt niet kan koken. Wie oh wie herkent zich hierin. En kan mij helpen met tips of makkelijke recepten :)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Veel rijst, pasta etc.
    Daar heb je speciale rijstkokers voor..dus kan dat vast niet mislukken.
    Een saus maken is toch wel te doen?
    Anders eens een lesje nemen...bij een familielid of vriendin?
    Succes!

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heel herkenbaar. Toch raar want mn moeder kan echt heerlijk koken, maar als ik t moet doen :rolleyes:

Liefs,
    Duveldraakje

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb koken op school geleerd, maar weet ook niet altijd wat ik nu weer eens moet koken hoor.
    Meestal is het 3x verse groenten, 2x pasta, lasagna of macaroni-spagetti.
    Ovenschotels zijn ook best makkelijk, en ook wel eens makkelijk.
    Er is hier in de lounge ook een topic, wat eten jullie vandaag, leuk kun je op een idee komen.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik ben ook geen keukenprinses, maar de ene dag gaat het beter dan de andere. en wat betreft mn moeder, die kan ik toch nooit overtreffen... :(

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    weet je wat ik vaak doe .. ( ik hou trouwens wel heel ergvan koken hoor )

maar als ik eens geen zin heb.. ik neem zo visschotel van *glo

Ik neem een pak krieltjes en een zak groenten ( dieprvries ) bloemkool en broccoli is erg lekker..
    Dat doe ik allemaal in een schaal en huppa in de oven :p das pas makkelijk en ovenheerlijk! ;)

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik herken me hier helemaal in. Ik heb echt een bloedhekel aan koken. Gelukkig heb ik een man die bijna altijd kookt(Ja, ik heb het getroffen ik weet het)! Als ik toch een keer moet koken neem ik meestal een ovenschotel of een eenpansgerecht. Mijn timing is namelijk om te huilen.
    Helaas kan ik je niet aan tips helpen. Ik denk dat ik je eerder van de wal in de sloot zou helpen! ;)

Sterkte ermee!

8. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Herken het helemaal... Ik vind het echt helemaal niks aan. Mijn moeder is ook geen keukenwonder dus ik zal het van haar hebben. Nou heb ik een vriend die eten errruuuggg belangrijk vind.. haha.. Ik probeer mijn best te doen. Hij vind het overigens altijd lekker (zegt ie dan, is soms echt niet te eten) wel lief.. En als ik geen zin heb dan halen we wat. tja haha hij zal niet gaan koken...

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Met heel veel van een pakje en een zakje en een beetje van mezelf kom ik een heel eind :D .
    Ik ben dol op de wereldgerechten van Knorr, op een simpele manier toch eens iets bijzonders op tafel zetten.

Klinkt wel lekker als iemand vraagt:"Wat eet jij vandaag?"

"Mmm, ik twijfel tussen Surinaamse roti of Argentijnse beef chimichurri..."

8) groetjes, Anakin 8)

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Mijn vriend kan gelukkig wel goed koken maar wil het zelf wel heel erg graag. En helemaal straks als ik voor 3 moet koken :D

11. Niet meer actief

Nou ik kan ook wel tips gebruiken hoor ;) manlief kookt ook altijd... thank god, want anders kwam er echt niks op de tafel te staan hoor... hij geeft wel eens aan wat eten we vandaag.. en dan zeg ik uhhhh chinees? Patat? Pizza? Ik heb het geprobeerd, maar opgegeven.... kan nog aardappels schillen maar dat is het dan ook wel... ben wel bezig elke dag met koekjes bakken, cake en taart en dat soort dingen maar ook dat gaat regelmatig mis hihi mijn vriend ken er wel om lachen hoor dus dat scheelt dat alweer niet waar

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    kijk eens op www.snelklaar.nl
    typ een ingredient in en je krijgt een scala aan keuzes inclusief bereiding.

het programma help, papa kookt is ook heel leuk om te kijken, weet alleen niet zo gauw welke zender en welke dag het uitgezonden word maar het is in ieder geval om half 5 's middags. ff de gids inkijken

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb hier een boekje met snelle gerechten! ik zal eens wat receptjes opschrijven! duurt niet lang om te maken en ze smaken heerlijk!

en het is heel erg multi- culti! ;) ik doe het zodra ik er weer ben ga nu eerst naar de verlos ;)

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Haha ik ben alleen een keukenprinses als ik vanaf een recept kook! Kan dan de meest lekkere dingen in elkaar zetten en gaat altijd goed. Heb het heel erg nodig dat ik weet hoe lang iets moet koken/bakken, in welke volgorde etc.

MAAR standaard aardappelen/groenten/vlees gaat bij mij vaak mis. Gelukkig tegenwoordig niet meer zo vaak als een paar jaar terug. In ons vorige huis hadden we een rookmelder vlakbij de keuken hangen en dat ding ging standaard af als ik weer eens aan het koken was.

Wanneer ik er de tijd voor heb vind ik het erg leuk om nieuwe dingen uit te proberen (uiteraard vanaf recept) en ook koekjes/cakes bakken doe ik steeds vaker!

15. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    haha, herkenbaar! Ik kan ook echt NIET koken... kom niet echt verder dan een eitje koken :)
    Mijn vriend is kok, dus dan word het sowieso al moeilijk om hem te overtreffen natuurlijk. Als ik alleen eet dan maak ik bijvoorbeeld een ovenschotel (kan niet zo heel veel mis gaan, want dan hoef ik niks te koken, of wraps ofzo (beetje gehakt bakken lukt nog net)

En dat programma waar net iemand het over had "papa kookt" heb ik vorige week voor het eerst gezien. echt geweldig! Zo;n man die heel enthousiast een advocado bij een maaltijd salade wou doen en er halverwege achterkwam (toen ie het in plakjes sneed) dat er nog in een pit in zat :confused: :)

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik ben er ook slecht in, hoefde het bij mn ouders thuis nooit te doen en nu kookt mn vriend ook vaak.
    Heb er weinig lol in, tenminste om het helemaal alleen te doen, ben dr veel te onzeker over.
    Maar inmiddels wel wat bijgeleerd; pasta en rijst koken (in gewone pan met water), ovenschotels (fantastische dingen :D), eier en gehakthusseltjes en soms waag ik me aan vlees of sausen...

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Hoi dames,

ik ben juist dol op koken, alleen het booschappen doen vind ik al leuk. Kook wel vaak makkelijke dingen hoor. Pasta is favoriet.

snelle pasta tip.
    1 zet water op
    2 In de tijd die het kost om het water aan de kook te brengen snij je de groente
    3 gooi pasta in de pan, doe tegelijkertijd de hardste groente in de pan (bijv. paprika)Als je met vlees kookt gooi dat dan als eerste in de pan.
    4 zet timer aan voor pasta! je kunt ook iedere minuut gaan proeven maar minuutjes staan niet voor niets op de verpakking
    5 Gooi zachte groeten (champignon, verse kruiden, vis hoeft ook maar heel kort) als laatste in de pan ongeveer 3 minuten voor het einde van de pasta kooktijd (zie de timer)
    6 de timer loopt af; gooi alles door elkaar met een scheutje olijfolie tegen het plakken en klaaaaaaaar!

eet smakelijk
    groetjes Lisette

18. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik kook alleen als mijn man er niet is en dat is zelden! :D

Gelukkig kan hij het prima en vindt hij het minder erg dan ik...

19. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ach zo lang mijn manneke en dochter tevreden zijn met wat ze te eten krijgen :) :) :)

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k ken best koken als ik het wil het probleem bij mij is dus dat ik nooit wil hahahaha maar ja doe mijn best en idd als mijn ventje het lekker vind is het goed!
    en wat erg makkelijk is is dat hij het erg lekker vind om te koke dus mag hij het doen in het weekend :)

Share This Page