vrouwenbesnijdenis

Discussie in 'De lounge' gestart door rach84, 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het vrouwen besnijdenis hoort niet bij het moslim geloof. Het gebeurd alleen in afrika en het is cultuur gebonden en omdat het grootste del van afrika moslim is gebeurd het ook blijkbaar bij de moslims. Maar het hoort bij het cultuur van de afrikaanse mensen.

Ik vind het heel erg dat zulke dingen nog steeds gebeuren en ik vind het triest. Ik meot er niet aan denken. Voor de meisjes en de vrouwen die dit hebben ondergaan en er aan overlijden, of er watandes aan overhouden vind ik het heel eg voor ze.

Ik heb er eens een programma over gezien. En ik heb de ergste dingen gezien en niet alleen vrouwenbesnijdenis.

Ik moet er niet aan denken. echt niet. ik leef echt mee met vrouwen die zulke vreselijke dingen moeten meemaken.

2. Niet meer actief

Nee hoor, er zijn ook katholieke Afrikanen die hun dochters laten besnijden. ;) Alle vrouwelijke familieleden van Joe zijn besneden. Daar wordt het gedaan omdat ze het " mooier en schoner " vinden. ;)

( ik schrok er wel van toen ik het hoorde , want ik heb altijd gedacht dat voornamelijk " moslims " hun dochters laten besnijden )

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    nee hoor het hoort echt niet bij het geloof islam. Alleen mannen worden besneden vrouwen echt niet.

Zoals ik al zei ze doen het voor het cultuur. Ik ben van turkse afkomst en er zijn ook dingen die we doen maar niet bij het geloof hoort, omdat het ons cultuur is. Marokkanen hebben weer een ander cultuur dan ons en zij doen ook weerandere dingen die bij hun cultuur hoort maar we zijn een beetje het zelfde we hebben het zelfde geloof en qua geloof gebruipen we elkaar toch.

ik vind het meer verminking en je kan niet genieten dan dat het schoner en mooier is.

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Walgelijk en onmenselijk! Bah! :oops:

Liefs Marjo

5. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Pff .... Het idee alleen al... Nee zou er niet aan moeten denken. Krijgt een besnede vrouw uberhoupt dan later wel haar hoogtepunt? Dat is de vraag die mij door het hoofd spookt dan...

Heb een boek gelezen over een ENgelse vrouw... Weet even niet hoe het heet... En die beschreef op een gegevenmoment (ze woonde in Egypte en was in middels ook bekeerd tot de islam) dat haar nichtje mee genomen werd door een tante.. niet haar meoder... Naar een achterbuurtje, waar een strengelovige zou wonen.
    En die heeft zonder toestemming van haar moeder dat meisje besneden!

Moet er niet aan denken echt niet...
    Kan me ook niet voorstellen dat het dan een idee van een moeder kan zijn...

Ook in de boeken van Sultana heb ik ook zoiets gelezen.... bah......

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Zoals Layla al heeft aangegeven, vrouwenbesnijdenis hoort niet bij de Islam.

Echt verschrikkelijk dat dit gebeurd..

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb er ook verschillende verhalen over gelezen e ik vind het in 1 woord...GRUWELIJK!

dat dit in deze tijd nog steeds word gedaan...het is gewoon onmenselijk!

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nee, zonder clitoris kan dat niet.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nooit van je G-spot gehoord, Anabella? ;)

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jawel Yake, maar volgens mij werkt die niet zonder stimulatie van de clitoris.

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    volgens mij ook niet....daarom besnijden ze de vrouw ook al je sexuele gevoel verdwijnt, het word dus echt alleen voor voortplanting of om je man te bevredigen zeg maar.

ik vind het echt heel erg dat het gebeurd, vooral de manier waarop. Zonder verdoving met soms de dood als gevolg...

12. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Om nog maar over steriel te zwijgen.
    Botte scheermesjes etc ...

No way dat ik dat mijn kids zou laten overkomen... Echt niet...

En dan ..... om de man te behagen... Wij vrouwen willen toch ook genieten van de sex of zie ik dat nu verkeerd ..?

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maar in sommige landen is het helemaal niet belangrijk wat een vrouw wil, ik ben blij dat ik hier mag wonen!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vind het gewoon verschrikkelijk dat zoiets gebeurt! Bah! Gewoon te erg voor woorden!

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het is de cultuur die maakt dat deze afschuwelijke verminking plaats vind. en hoewel de moeders het ook vaak verschrikkelijk vinden is het iets wat toch plaats vind omdat anders hun kind geen huwelijkspartner vind, en sociaal buitengesloten word. soms word het zelfs door een oma geregeld, en als moeder thuis komt is het al gedaan bij haar dochter.
    het schijnt zelfs dat het vooral de vrouwen zijn die het in stand houden, mannen zijn het er soms helemaal niet mee eens. besnijdenissen worden ook door vrouwen georganiseerd. je snapt niet dat de vrouwen die zelf weten wat een verminking het is, het zelf in stand houden.

16. maar toch vraag ik me nog steeds af, hoe kan zoiets zich dan doorzetten tot in nederland?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja hoe kan zoiets zich voortzetten, het is vaak toch de familie en de cultuur weer. dan gaan ze op vakantie, en dan is de druk van de familie wel heel erg groot. er zijn zelfs ouders die juist daarom niet op vakantie gaan, of hun dochters geen seconde uit het oog laten.

18. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Vrouwenbesnijdenis is een cultureel iets.

Als moslima afkomstig uit Marokko heb ik hier nog nooit van gehoord tot het veelvuldig in het nieuws kwam.

Laatst kwam ik een artikel tegen over een indianenstam in Zuid Amerika die ook aan vrouwenbesnijdenis doet.
    Verder weet ik dat Koptische Christenen in Egypte en Afrikanen hier ook aan doen.
    En ook onder bepaalde stammen in Arabische landen is het gebruikelijk.

Vind het een afschuwelijk walgelijk iets en dank Allah op mijn blote knie-en dat men het in Marokko nooit heeft overgenomen.

*knijpt haar benen bij elkaar bij het idee alleen al*

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    egypte komt het ook voor

20. randi

randi Niet meer actief

de meeste vrouwen/ moeders gaan niet akkoord met dit maar worden gedwongen om het uit te laten voeren omdat ze anders uitgestoten worden en zij en hun dochters geen toekomst meer hebben. het zijn kleine gemeenschappen en als dit niet doen hebben zij ook weinig kans op overleven. de vrouwen hebben zelf geen sexueel genot meer ( daarom wordt het ook gedaan) en de meeste hebben ook enorme medische problemen bij de bevalling of gewoon van de ontstekingen doordat ze enkel en alleen nog maar een klein gaatje hebben waardoor ze druppelgewijs kunnen plassen. als ze dan moeten bevallen worden ze opengesneden om daarna weer terug dichtgenaaid te worden op vraag van de man , dus de meeste mannen in die cultuur willen ook dat hun vrouwen besneden zijn anders zijn die in hun ogen een hoer en onrein.
    begrijpen wie begrijpen kan :(

Deel Deze Pagina