Ik wil vandaag of morgen weer even een quiche bakken. Ik heb het al eens eerder gedaan maar het mislukte! Ik heb het toen met bladerdeeg gemaakt maar dat bleef heel klef zeg maar. Ik maak een vulling van ei + prei + ontbijtspek + kaas. Iemand een precies recept dat wél lukt? (ook met de oventemperatuur en tijd erbij evt.) Bedankt! Groetjes
Ik maak de bodem met croissantendeeg (van die dingen van Danerolle) en strooi op de bodem wat beschuitkruimels / paneermeel (dat neemt vocht op zodat je niet geen kleffe bodem krijgt). Succes en eet smakelijk!
Oh ja dat van dat paneermeel is idd wel een goed idee. En dat kan ik ook op gewoon bladerdeeg strooien toch?
Er staan er nu 2 in de oven Ben benieuwd of ze gelukt zijn! (met ham, prei, kaas, room, bladerdeeg en paneermeel )
Perfect gelukt! \/ Okee, komt ie! Met beeldmateriaal, copyright Freesia Kijk: Ik had 2 kleinere gemaakt, omdat ik 2 kleine quiche vormen heb. Dus misschien moet je de hoeveelheden aanpassen. Ik kijk nooit naar een recept, maar doe alles op gevoel. Men neme : 6 plakjes bladerdeeg 4 eieren 1 middelgrote prei, fijngesneden geraspte kaas hamblokjes kookroom provencaalse kruiden paneermeel peper en zout Bladerdeeg laten ontdooien Oven voorverwarmen op 200 graden Prei fijnsnijden In koekenpan prei en hamblokjes aanbakken In schaal, eieren klutsen met de kruiden, kookroom Daarna geraspte kaas erdoor roeren De quichevorm met bladerdeeg vullen Paneermeel onderop strooien Vorm vullen met prei/ham mengsel Giet daarna het eimengsel erover heen Beetje schudden met de vorm om het goed te verdelen De overhangende randjes van het bladerdeeg naar binnen laten vallen In de oven, ongeveer 30 minuten, tot hij bruin is Eet smakelijk :-D