Bang dat een 2e zwangerschap 'tegenvalt'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Feye, Sep 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Hoi!
    Even mijn 'probleem' met jullie delen:
    Ik heb een zoontje van 10 maanden en zitten nu na te denken over een 2e.
    De eerste zwangerschap was een makkie, geen noemenswaardige klachten gehad. De bevalling was een makkie, weinig pijn en heeft maar een paar uurtjes geduurd. En ons zoontje is natuurlijk helemaal geweldig :) Gezond, lief, schattig, lacht veel, groeit goed, sliep al met 7 weken door. Oftewel: ook hij is zo makkelijk!

Maar nou ben ik bang dat het met een 2e zo gaat tegenvallen. Een verschrikkelijke zwangerschap, een hel van een bevalling en jaren slapeloze nachten. Dus wie wil dit ontkrachten of bevestigen? :)

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ik wil het ontkrachten. Mijn tweede zwangerschap was bijna hetzelfde als de eerste! Misselijkheid was te doen, ik had alleen meer bekkenpijn dan bij de eerste. Veel meer, maar ik deed ook te veel!!
    Verder was het echt niet een zwangerschap om over te klagen en ook de bevalling was weer goed!

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Mn zwangerschap was vergelijkbaar. (Inclusief de bi) mn bevalling was sneller. En daymian sliep ongeveer op dezelfde leeftijd door. (Ongeveer 8weken)
    Hij is wel een heel ander kind, maar als baby waren ze ongeveer hetzelfde. Bovendien weet je met een 2de al meer en ervaar je bepaalde dingen anders.
    Hier hadden ze allebei verschrikkelijke last van krampjes. Bij alyssa vond ik dat veel lastiger dan bij daymian. Ik wist bij hem wat ik moest doen.

niemand kan je zeggen of het zwaarder wordt, makkelijker of hetzelfde, maar de meeste die ik ken vinden het makkelijker.

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

de kans dat het goed gaat is even groot als dat het heel vervelend word. helaas is het niet te voorspellen.
    ik heb helaas een nare zwangerschap en een nare tijd na de bavalling gehad ( huilbaby, slaapstoornis etc nu 18 maanden en nog steeds erg moeilijk )
    maar al met al ben ik toch weer zwanger. de wens voor een 2de geeft mij de kracht om ervoor de gaan. ik schenk mijn zoontje een broertje of zusje. een nieuw leventje een verijking voor ons gezin.een wondertje erbij, als ik hieraan denk dan weet ik waar ik het voor doe. ja mischien zullen de eerste 2 jaar zwaar zijn maar er komen ook heel veel mooie momenten bij kijken:)

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Dank voor jullie ervaringen! Altijd fijn om te lezen.
    En idd, met de eerste is alles nieuw en bij een 2e weet je al meer, dus dat kan het een stukje makkelijker maken.

Share This Page