Veel vocht vasthouden door dit warme weer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mees, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik schrok me rot toen ik op de weegschaal stapte vanmorgen. Ik 3 dagen 4 kilo erbij! (En dat terwijl ik nog maar 3 kilo was aangekomen...)
    Ik keek gelijk naar mijn voeten en zag dat die enorm dik waren, ook mijn benen en handen zijn opgezet.
    Zou dit door het warme weerk komen en bij wat lagere tempratuur weer weg gaan? Of blijft het zitten tot na de bevalling?

Groetjes Jessica

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

het kan idd door het warme weer komen en weer weg gaan als het "kouder" wordt.
    tja, het hoort erbij, veel vrouwen hebben er last van, maar je doet er weinig aan.

mejon

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb ook dikke voeten en ze doen ook pijn. En mijn buik voelt ook ineens veel dikker. Denk dat het wel aan de warmte ligt.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zet ook helemaal op met dit weer, mijn voeten ontploffen bijna. Zelfs 's ochtends zijn ze nu al dik... Net als Lientje doen ze ook erg zeer :( dus we houden extra vocht beet met dit weer.

5. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Had dit bij mijn dochter ook. Zat in de zevende maand bij de start van de zomer en dat zal nu eevengoed zo zijn.

Wat heel goed is: wisselbaden nemen warm-koud. Dit doet je bloed beter stromen waardoor eht vocht wordt afgedreven. Raar maar waar: meer water drinken helpt om vocht af te drijven én ik mocht tijdens mijn zwangerschap venoruton nemen. Dit helpt de bloedcirculatie waardoor je minder snel dikke voeten krijgt.

Zelfs met 'strontweer' dat het goot moest ik teenslippers aan omdat geen enkele schoen me nog pastte door eht warme weer. En dan heb je af en toe een zomerstorm. Door bliksem en donder met je teentjes bloot!

Liefs
    Kitty

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik ben nog maar 15 weken en heb er alweer last van..hele dikke voeten en enkels,gisteravond leken ze wel vierkant! :)

7. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    Heb er ook veel last van en wegtrekken doet het bij mij niet echt. Had het al voor het warm werd maar de warmte heeft er zeker geen goed effect op.
    's morgens zijn ze nog steeds erg dik en als ik de dag voordien wat veel rond gewandeld heb zijn ze 's ochtends ook nog erg pijnlijk.
    Ik smeer wel een voetbalsem zodat ze wat meer ontspannen aanvoelen maar wegtrekken doet het vocht daar niet mee.

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb er ook veel last van :(

Ik heb 2 paar schoenen gekocht in een maat groter van stof omdat ik mijn eigen schoenen niet meer pas.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook al van die heerlijke olifantenpoten :) En dan ook nog eens zo'n opgeblazen lichaam erboven. Mijn eigen nicht herkende me bijna niet meer zo erg opgeblazen ben ik ook in mijn gezicht.

Normaal heb ik er ook al last van maar nu is het toch erger en vooral pijnlijker.

wiselbaden en veel drinken helpt wel wat in iedergeval en voeten omhoog houden. Ook afwisselend lopen en omhoog kan wat verlichten.

10. KaChris

KaChris Niet meer actief

Is het echt zo dat je daardoor ook zoveel zwaarder kan worden? Ik vond het bij mij ook al een beetje vreemd... :(

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zwaarder.... het kan echt kilo's schelen hoor dat vocht...
    Ik was gister ook een nijlpaard niet leuk meer..
    Dikke enkels... alles werd dikker in eens..
    binnen een paar uur zo 2 kilo erbij...
    gelukkig zakt het nog weg tegen de avond bij mij maar hoop niet dat ik zo blijf hoor hihihih

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik had gister avond ook zulke dikke voeten, dus meteen met de beentjes omhoog gegaan maar vanmorgen voelde het al een heel stuk beter dus ik dacht en hoopte ook dat het door het warme weer kwam!

13. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hallo meiden,

ik hou ook lekker veel vocht vast, maar heb dat gewoon ook al erg snel.
    wissel baden zitten met beentjes omhoog met regelmatig lopen en slapen met een kussen onder je matras zodat je benen hoger komen te liggen is ook een goede oplossing.
    verder natuurlijk veel drinken.

en als laatste acepteren dat het je er last van hebt. helpt ook meer kun je echt niet doen.

succes meiden geniet van deze mooie dagen, voor we het weten zijn ze weer voorbij.

groetjes edith

14. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik houd ook heel veel vocht vast op het moment en heb tips van de gyn gekregen. Je moet 1 of 2x in de week een fruitdag inlassen. Heel de dag alleen maar fruit eten (behalve druiven en bananen) en je mag ook komkommer. Hier ga je dan enorm van plassen en is dus vochtafdrijvend. Vooral geen brood eten werd mij verteld, want dat houdt het vocht alleen maar vast. Verder is bleekselderijsoep ook enorm vochtafdrijvend. De soep heb ik zelf ook nog niet op, maar verder wel veel fruit en geen brood. En echt waar, het helpt! Ben al veel vocht kwijt, kan mn schoentjes weer aan :-D Succes allemaal!

15. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ha ik ga ook een fruitdag inlassen.. lekker! (en misschien scheelt het een beetje vet.. want het is bij mij echt niet alleen vocht)

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb alleen mijn rechtervoet dik en verder helemaal niks....

17. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn collega kwam vanmiddag met de tip om peterselie (of een aftreksel daarvan) te gebruiken. Moet ook goed werken om vocht af te drijven. En natuurlijk niet teveel zout gebruiken.

18. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Peterselie? nooit gehoord dat dat zou werken. Wel over Selderij en brandnetelthee gehoord, (vandaag ook maar aangeschaft...)

19. Niet meer actief

Je moet wel oppassen dat je niet teveel vocht afdrijvende gezonde dingen tegelijk gaat gebruiken. Je babe kan er last van krijgen als je teveel vocht in korte tijd kwijtraakt.

20. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Die fruitdag klinkt wel erg aantrekkelijk...
    Ik ben al een fruit eter, en als het vocht afdrijvend is is dat helemaal mooi meegenomen...
    Komkommer eet ik al best veel en zeker 3 tot 4 stuks fruit op een dag... Ik denk dat ik het eens 2 keer per week ga proberen, mij voeten en vingers doen zo veel pijn..

Maar is die fruitdag echt alleen fruit en komkommer of mag bleekselderij inderdaad ook? En een wortel ofzo?
    Dus een groenten en fruit dag?

Groetjes en bedankt voor de tip Catheleine

Deel Deze Pagina