vrouwenopvang; weet iemand dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Enneh, er word hier nu direct al geconcludeerd dat het ws blijf-van-m'n-lijf is, maar er zijn legio andere mogelijkheden hoor!
    Vrouwen die na een scheiding tijdelijk onderdak nodig hebben, tienermoeders/jonge moeders, vrouwen met psychische problemen.....
    Dus eerst maar eens naar die buurvrouw!

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    kan me wel voorstellen dat je eerst schrikt en je zorgen maakt maar ik denk zelf ook eigenlijk dat als het een soort blijf van mijn lijf huis zou worden de gemeente daar juist niks over meld zeker niet aan de eerste de beste die telefonisch info vraagt.. anders zouden vrouwen die daar opgevangen worden zomaar achterhaalt kunnen worden door mensen die even bellen voor info..

zou gewoon even met je buurvrouw op de koffie gaan en gewoon eens zeggen dat je je een beetje zorgen maakt of ze je wat meer info kan geven (uiteraard vertrouwelijk ;) dus niet meteen de gemeente bellen ;) )

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Waarom? Als je gewoon volgens de regels de zaken netjes regelt, dan is er toch helemaal niets aan de hand? Ik vind het wel slim om even na te gaan hoe zulke dingen in hun werk gaan. Je moet jezelf nooit dom houden omdat je bang bent dat je anders misschien iemand anders wel eens zou kunnen passeren. Kennis is handig, zeker met zoiets.

Weet je, hoe vaak gaat het mis, dat er mensen in een kinderrijke omgeving terecht komen dat je op het nieuws boze mensen hoort omdat ze zeggen 'hoe kon dat nou gebeuren'. Ik zou ook willen weten wat voor een vlees ik in de kuip heb. No hard feelings.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Allereerst heb ik de gemeente niet gebeld met de intentie om dit allemaal aan te geven, zoals gesuggereerd wordt, maar enkel en alleen om informatie? Ik heb er geen verstand van en mag volgens mij gewoon informeren wat er wel en niet mag!? Het is nou ook niet zo dat de gemeente er meteen achteraan gaan, die doet verder niks tenzij er eventueel overlast gemeld gaat worden maar dat is helemaal niet het geval......
    Waar het mij vooral om ging is ervaringen te vinden van mensen die zo dicht bij zo'n opvanghuis hebben, verder niks!

Persoonlijk vind ik de reacties op mijn vraag meteen wat heftig, vragen om ervaring staat vrij

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vind ik ook.
    Nergens lees ik dat je er van uit gaat dat het om drugsverslaafden gaat. Ik lees alleen maar hoe de situatie is en dat je om advies vraagt.

En logisch natuurlijk.
    Ik zou het ook graag willen weten. Dus ik zou toch nog even in gesprek gaan met de buurvrouw.

Deel Deze Pagina