hey ik ben een bijna 19 jarige vrouw van belgie en het probleem is dat mijn biologische klok al tikt ik zal beginnen bij het begin: ik heb twee vriendinnen die al kinderen hebben 1 vriendin is nu weer zwanger en heeft nog eentje van twee jaar. deze vriendin zie ik niet veel meer omdat..nou ja kort en bondig de papa is mijn ex de andere vriendin is een zeer goede alleenstaande mama van mijn leeftijd,ze is zo een maand jonger dan mij en ik ga geregeld per week eens langs om te helpen met de kleine en soms blijven slapen(is de bazin van een café en heeft nogal veel schrik van dieven,zou niet de eerste keer zijn dat er dieven zijn) nu wanneer ik de kleine(nu ong een drietal maand oud) verzorg ,flesje pamper boertje enz(heb kinderzorg gevolg dus lukt vrij goed) krijg ik bepaalde gevoelens,de eerste kwamen toen ik de kleine een fles gaf en drna op mijn buik legde waarna zij in slaap viel,ik voelde me zo vredig en kon men ogen niet van dat engeltje afhouden.toen is mijn klok beginnen tikken ik heb nu een job bij de GB en begin binnen een week mijn vriend werkt ook( 28 jaar oud) hij woont nog bij ouders maar we gaan bouwen volgend jaar en dan in 2010 trouwen. mijn vriend en ik zijn twee handen op een buik,we zijn nu drie jaar samen maar kennen elkaar nu vier jaar.hij wil graag papa worden maar nu nog niet in 2010 ofzo.hij zal een goede vader worden daar ben ik zeker van. ik wil mijn kind(eren) een liefdevol leven geven zonder ruzie's die zij kunnen zien(dus kinderen even wegzetten als je ruzie hebt)met de allerbeste opvoeding zodat ze je later en nu beiden respecteren en hun ouders goed behandelen.zonder fysieke en verbale geweld in de buurt,alles wat ik vroeger niet had dus.ik wil wat ik niet van mijn ouders kreeg wel geven aan mijn kinderen. nu weet ik dat het eigenlijk te vroeg is,ik zou ook liever wachten(twee jaartjes)ook omdat ik nu 90 kilo weeg en dan nog dikker ga zijn als ik zwanger ben en dat zien we beiden(vriend) niet echt zitten (zit wel iets in )ben nu ook aan het vermageren (met kleine stapjes) maar heb schrik dat ik onbewust bewust toch ga proberen.als je snapt wat ik hiermee bedoel.bijoorbeeld je pil vergeten omdat je er niet aan hebt gedacht maar als dit gebeurt(wat nu al enkele keren is gebeurt) dan denk ik dat mijn onbewust zijn dit wil omdat mijn kinderwens zo sterk is,ach ja stom eigenlijk maar goed ik wou nu gewoon dit even kwijt en je mag gerust antwoorden groetjes Amy
hoi amy ik weet precies wat je bedoelt en wat je voelt hoor ik heb ook zulke sterke gevoelens en denk er elke dag aan, terwijl ik ook moet wachten eerst me auto huissie en de zaakjes op orde en dan pas flink klussen het wachten beloont wel xx sam
Hier nog iemand in hetzelfde schuitje...Mijn vriend studeerd dit jaar af en ik volgend jaar. Pas wanneer ik en mijn vriend een vaste job hebben, willen we er aan beginnen, kwestie dat we toch alles op orde hebben voordat de kleine er is. Ik heb het soms ook moeilijk met wachten. Om die reden ben ik overgestapt naar de nuvaring...want ik vergat soms ook mijn pil...of het opzettelijk was weet ik niet. Maar nu moeten we niet meer bang zijn. Stephanie
ik ken het gevoel! mijn vriend en ik waren er allebei klaar voor toen ik 18 was wou ik echt al een kind maar we hadden besloten om nog te wachten. toen de tijd als ik de pil een keer vergeten was vond ik dat niet eens erg maar dat was echt een periode. wij hebben het toch nog 3 jaar volgehouden want op mijn 21 ste was ik pas gestopt met de pil. wat ik wel vervelend vond was dat het nog dik een jaar duurde voordat ik zwanger was. en op mijn 23ste ben ik uiteindelijk bevallen van mijn dochter. 5 jaar later als dat ik er eigenlijk al klaar voor was.
hey leuk om te horen dat er nog mensen zijn die dit hebbe meegemaakt hebbe . ja als ik men pil vergeet dan heb ik daar precies geen spijt van en ik neem hem nu al een tijdje niemeer (een week) en ik ga vanavond ze toch terug nemen want anders gaat er nog een ongelukje gebeuren. ach ja een jaartje of twee op tandjes bijten alleen nu hoop ik dat het nie telaat is want ben nogal 'aktief' geweest dees week en nogal onaktief met men pil(men menstruate was nogal ontregeld en nam men pil nie voor regels door te laten en ja toen kwamen ze dus niet dus moet ik men pil nu trg nemen) we zullen zien,het is nu ook weer neit het einde van de wereld mvg amy
Anais: ik had dus juist hetzelfde in het begin had mijn vriend het niet echt door. Hij weet wel dat ik een grote kinderwens heb, hij heeft die ook maar hij is nogal een denker. Hij is dus niet iemand die zijn 'vader-gevoelens' de vrije loop zal laten gaan. Na een tijdje had hij door dat ik nogal regelmatig mijn pil vergat, vanaf dat moment voelde hij zich nier meer op zijn gemak. Hij zat steeds in zijn achterhoofd dat hij mij zwanger kon maken, en dat was voor hem net nog iets te vroeg ondaks het feit dat we bijna 4j samen zijn. Dus ik heb dan maar besloten om een nuvaring te gebruiken. Vermits ik volgend jaar afstudeer zit ik nu al te rekenen en te tellen wanneer we eraan kunnen beginnen of wanneer een ' ongelukje ' welgekomen is. Ik studeer namelijk voor leerkracht en ik zie het niet bepaald zitten om zwanger voor de klas te staan, toch niet tijdens mijn stages. Meid laat weten hoe het geweest is. Grts Stephanie
ja ik ga na mijn strip ook de ring kopen,veel makkelijker. denk niet dat ik zwanger ben nu maar ga toch niemeer drinken en roken tot ik men menstruatie heb,wat kan duren want nu heb ik geen idee wanneer die zou moeten komen vorige week had ik wat bloedverlies(sorry vr de details) en krampen dus dacht ik dat men regels kwamen,wat niet kon omdat ik pas trg 2 weken met men pil begonnen was.ook toen ik de keer daarvoor men regels moest krijgen kreeg ik ze niet(beetje en krampen)en tegen de tijd dat ze zouden doorkomen moest ik men pil al nemen dus konden ze niet meer komen dus men vermpeden is dat het daardoor is dat ze nu wel komen.maar ja drom dat ik met men pil stopte om ze te laten komen(voledig) en ben nog vrij veel aktief geweest en ja zonder pil. maar ja alweer,zelf als het zo is is het niet erg ik zal iets laten weten maar ik heb gen idee wanneer want zoals je knt zien ben ik helemaal ontregeld groetjes Amy
Hey Anaïs, Ik wil even zeggen dat ik je titel van je topic een beetje raar vind! "biologische klok tikt al " Deze uitspraak wordt gedaan door mensen die al een heel stuk ouder zijn en die eigenlijk niet lang meer moeten wachten om aan kinderen te beginnen of het wordt moeilijker en iets gevaarlijker aangezien hun leeftijd. En aangezien jij nog maar 19 bent, is dit zeker niet het geval Ik begrijp je moedergevoelens wel hoor. Zeker als je kindjes van vriendinnen mag verzorgen. Toch heb ik het gevoel dat je eerder een tikkeltje jaloers op hen bent en dat je je laat meeslepen hierdoor. Een kindje hebben is een hele opgave hoor! Praat er zeker samen goed over en zorg zeker voor de financiële middelen! Het zal jullie zeker lukken maar mocht ik jullie zijn zou ik nog niet te veel plannen ( bouwen en dan in 2010 trouwen) Er kan nog veel veranderen tegen dan. Maar als jullie gevoel beiden zegt, we gaan ervoor, dan moeten jullie dat doen. Je pil vergeten zou ik niet doen. Je weet nooit hoe je vriend zal reageren mocht het plots zo ver zijn. Dus praten praten praten zou ik zeggen en volg samen jullie gevoel. Succes
Edelweisje: Ik denk dat haar titel wel klopt hoor, met de titel 'biologische klok tikt al' wil ze gewoon zeggen dat haar klokje iets vroeger tikt dan bij misschien een doorsnee mens. Grts Stephanie
ik snap de titel maar snap edelweisje ook... "het biologisch klokje tikt" betekend normaal dat het tijd wordt dat iemand een kindje krijgt omdat het anders tegrote risico's met zich meebrengt of niet meer kan of iets dergelijks... wat ts bedoeld is meer; " mijn eierstokken rammelen" {hihihi zo'n leuke uitspraak}
hehe idd is wat ingewikkeld eh die titel ik wou zeggen dat het misschien wel wat klopt als je zegt dat ik miss jaloers ben want dat is ook wel zo,ik gun het hun wel hoor maar ik heb zoiets van het is je gelukt en je hebt (en je familie) er geen problemen bij. ikzelf denk dan van wat moet ik dan doen en hoe en wanneer en blablabla maar bij haar is het precies of het zo simpel is,geen zorgen en geen problemen.dat zegt ze ook dat ze het makkelijker vondt als wat ze ervoor dacht,maar ja dat meisje(is trouwens een alleenstaande mama en een cafébazin,is evenoud als mij) kan zeer veel dingen tegelijkertijd aan. als zij de café doet zorg ik meestal voor de kleine (maar zij doet het meestal in de middag en s'avonds minder,dan doen haar ouders of broer de café,ze moet het ook niet elke dag doen.soms komt er eens een familielid langs om voor de kleine te zorgen) ach ja als je dit dan weer ziet denk je dat je het zelf ook wel kan,ik heb wel het geluk dat ik een zeer verstandige en goedgeleerde vent heb die soms wat huisklusjes doet zelfs in zijn moeders huis(maak dat mee ) mvg amy
de titel klopt inderdaad niet het eerste waar ik aan dacht was dat ze vervroegt in de overgang zou zitten en daardoor de biologische klok zou tikken.
Ik begrijp je zo goed. Ik ben zelf 18 jaar en wil zo graag een kindje. Alleen staan de omstandigheden er niet helemaal naar.. Als je besluit om zwanger te raken, heel veel geluk toegewenst Kus, cindel
volgens mij ben jij er allang mee bezig om echt zwanger te raken en is het niet per ongeluk een pilletje vergeten. nou ja mocht je zwanger zijn gefeliciteerd.
Ja zou kunnen maar houd er ook rekening mee dat als je iets graag wil je je ernaar gaat gedragen en dat je mischien dingen ziet die er niet zijn. En je bent nog heel jong net als ik en besef je wel dat het prachtig is om een kindje te krijgen maar dat je niet meer 18 kunt zijn. niet meer stappen waneer je wil niet meer weg kunnen waneer je vriendinnen bellen om lekker te gaan winkelen en heel veel van dat soort dingen. Dus als je niet zwanger bent geniet dan nog even van het 18 zijn meisje echt! Maar mocht het wel zo zijn van harte gefeliciteerd natuurlijk! Liefs
Om eerlijk te zijn kan ik wel een beetje in de situatie van Anais begrijpen. Met je verstand weet je dat het nog te vroeg is of wat je te vroeg kan noemen. Je bent nog jong en hebt nog niet alles wat het kindje nodig heeft. En dat besef je maar al te goed. Af en toe gebeurt het dat je gevoelens de overhand nemen waardoor je dan de pil vergeet. Je wil zo graag een kindje dus waarom niet... Vaak is het een strijd tussen het emotionele en het rationele. Bij de één wint het emotionele en bij de andere het rationele. Ik durf soms ook nog van die momenten te hebben waarop ik denk..gogjah waarom niet ik verlang er al zo lang naar. Al vier jaar een relatie er zijn mensen die dan al 2 kinderen hebben. Maar de laaste tijd lukt het mij om deze gevoelens wat meer aan de kant te schuiven. De nuvaring was voor mij echt wel een welgekomen geschenk. En anderzijds, volgend jaar is het mijn laaste jaartje, dan beginnen met werken in september en als het een beetje lukt kunnen we er dan over een jaartje voor gaan. Voor mij persoonlijk heb ik veel aan het feit dat de eindstreep bijna in zicht is. En tenslotte ik wil ook alleen maar het beste voor mijn eigen kind. Dus als ik daar enkele jaren nog voor moet wachten dan doe ik dat ook! Groetjes Stephanie
Ook al is ze bezig met zwanger te worden, dat maakt toch niets uit? Anais; ik kan begrijpen dat je het zo graag wilt en daarom bewust of onbewust je pil vergeet. Maar dit is niet zo handig ivm je cyclus.. Alle klachten die je opnoemt kunnen te maken hebben met je hormonen die overhoop liggen door het meermaals niet innemen van je pil. Dus ik zou voor de zekerheid een testje wagen, je bent overtijd zie ik? Maar het kan heel goed zijn dat je lichaam een beetje aan het ontpillen is en je gewoon later ongi wordt Laat je het resultaat ff weten?
bedankt stephanie en tacha als ik jullie berichten lees zie ik dat jullie me echt begrijpen,zeker wat stephanie vertelde over je emoties diede overhand kunnen nemen ik heb vandaag men ms gekregen (nog niet helemaal doorgkomen maar je ziet soms iets en dan heb je natuurlijk ook je krampen en pijn in de rug enz) ben zeer blij dat ik ze gekregen heb,ik heb idd mijn emoties laten doen de laatste twee weken en eerlijk gezegd als ik er nu aan denk is het precies of ik alles nogal licht opnam en minder rationeel. ik ga geen pil meer pakken omdat dit voor mij echt niet veilig is en vanaf nu de vaginale ring nemen. ik ga werken binnenkort en binnen een jaar of twee als ik een huis heb werk en getrouwd ben dan begin ik.we gaan volgend jaar rondkijken voor een huis en trouwen is voor 2010 ik ben niet echt het type wat graag gaat fuiven en schoppen met vriendinnen.ik shop liever alleenomdat als ik samen ga dan miskoop ik me altijd en fuiven..ik voel me altijd direct moe als we naar een fuif gaan dus. ik ben een echte huismus,ik hou van koken,oprruimen(ja ik weet het raar hé ) men ventje verwennen na een lange dag werken zoals een massage of de handen mooi maken(hij werkt in een fabriek,is nogal vuil werk en de handen krijgen vaak 'schoonheidsprobleempjes' zoals eelt splinters enz) ik zie mezelf nu wel met kinderen maar ik ben eerst liever zelfstandig voor ik begin. groetjes