Ik vind het niet zo herkenbaar, mijn man doet onwijs veel. Hij komt 'savonds uit zijn werk en neemt gelijk de zorg voor Sterre over, ik hoef dan alleen maar te voeden. Hij maakt ook schoon in huis, (komt ook omdat hij veel netter is dan ik haha ) en daar hoef ik echt niet om te vragen, hij moet het eerder aan mij vragen.. Hij werkt zo'n 50 uur, en ik 20. Dus ik heb een luizenleventje eigenlijk
Heel herkenbaar! Niet voor mijn gezin hoor, mijn man doet heel veel (kids in bad, koken, wassen, strijken, stofzuigen, er is eigenlijk niks dat hijnooit doet én hij heeft er zelf vaak oog voor!). Maar als ik andferen in mijn omgeving hoor! Man, wat vindt iedereen het normaal dat vrouwen ook werken, maar wat opvallend is het als manlief daarom wat meer in het huishouden doet. Iedereen zegt dat ik 'geluk' met hem heb en dat het bijzonder is dat hij dat doet. Dan denk ik altijd: ja, en hoe geweldig is het voor hém dat ik ook geld in het laatje breng, dat ik 'mannendingen' doe. Ik vind dat zo irritant. Net zoals het taalgebruik waaruit blijkt dat mannen en vrouwen andere taken hebben. Tegen mij hoef je niet te zeggen: ,,past je man op als jij werk?" NEE, dan verzorgt hij gewoon de kids. Over een vrouw vraag je toch ook niet of ze oppast? Of hoeveel mensen vragen er niet: ,,waar gaan je kinderen heen als jij werkt?" Eh, ze moeten naar de opvang omdat we ALLEBEI aan het werk zijn. Ja, het is een tussenfase waarin de vrouwen, as usual, wat sneller aanpassen dan de mannen... Vrouwen zijn gaan werken omdat 1 inkomen niet meer volstond, maar de mannen moeten nog erg wennen aan de extra huishoudelijke taken die daarmee voor hun bleven liggen. *ok en veeeeeel vrouwen moeten ook nog wennen aan het normaal vinden en daarmee dus ook eisen dat de taakverdeling verschuift*
Makkelijk gezegd. De mijne ziet het niet EN doet het niet als ik het (heel af en toe) vraag [-( Heb nu weer een kwartiertje voor dit forum. Net klaar met alles klaarzetten voor het kinderfeestje van mijn oudste dochter (traktaties maken, cake bakken, alle spullen voor feestje, woonkamer opgeruimd etc.). Manlief heeft welgeteld 5 ballonnen opgeblazen en 2 laten knappen wat tot twee keer toe een luid scheldwoord opleverde...op mijn vraag waarom hij schelt om een kapotte ballon zegt ie dat hij er erg van schrikt als het gebeurt....ach gossie, het is ook een arme stakker ook
wij werken allebei nog fulltime en mijn man doet 90% van het huishouden. Hij vind dat allemaal veel belangrijker dan ik. Ik ga straks 3 dagen werken en waarschijnlijk ga ik dan wel wat meer doen maar goed, zo heel veel werk is het huishouden bij ons niet. 2 keer in de week stofzuigen, dweilen. 1 keer in de week de was, de toiletten, afstoffen en bedden verschonen. En dan nog elke avond kopen (wie zin heeft) en vaatwasser inruimen. En om de week de badkamer of douche schoonmaken. Zie hier niet echt een fulltime baan in... maar misschien vinden jullie ons wel heel onhygienisch. Maar ja ik ben verwend. Ik heb nog nooit iets gestreken (als iets gestreken moet worden vraag ik mijn man lief aan), wc schoongemaakt of bed verschoont hier. Mijn man vind dat allemaal niet erg, hij wordt er rustig van zegt hij en ik heb er een gruwelijke hekel aan. Mijn man maakt vaak zelfs mijn broeken korter. En verder is het echt geen watje... hij vind het gewoon leuk om goed voor me te zorgen. Ik ben verwend haha
Mijn man doet regelmatig meer in het huishouden dan ik. Komt ook omdat ik vaak laat pas thuis ben van het werk. Rond 7 uur half acht. Dan heeft mijn man al boodschappen gedaan en gekookt, of hij gaat dan koken. Hij is meestal al om 6 uur thuis. In het weekend kook ik dan meestal. En de was doen we 50-50. Schoonmaken ook samen. Maar dan hij meestal iets meer dan ik
Pienie, ik ben het helemaal met je eens. Ook mensen (mannen en vrouwen) die het hebben over een papadag en dat we daar zijn baas op onze blote knieen voor mogen bedanken, daar kan ik niet goed tegen. En idd... wie past er op? Wie past er op.... ja daggg... ik pas toch ook niet op als ik gewoon thuis ben. Kan me daar ook zo boos om maken. En van die standaardvragen... hoeveel ga je werken na de geboorte? Ikzelf vraag altijd En hoe gaan jullie het regelen? Zo zijn er veel van die kleine dingen waaraan je het merkt dat de maatschappij en de mensen nog niet zijn ingesteld op een gelijke verdeling van taken.
jep de keuze word je helaas afgenomen MAAR OOK ANDERSOM idd als je thuis wilt blijven zijn hier amper of geen voorzieningen voor terwijl er een ton aan voorzieningen worden aangeboden als je WEL gaat werken (toeslagen, verlof, kolfruimtes noem maar op) als je gewoon simpel thuis wilt blijven word er niets voor je gedaan kortom het loon dus om je kids weg te brengen en te gaan werken, Mijn man werkt ook van 4-5 uur sochtends tot soms wel 10 uur savonds zou het een beetje aso vinden om hem dan iets te laten doen in huis eerlijk gezegd.. als ie vroeg thuis is (of thuis zoals met de vorst enzo) dat doet ie gewoon alles mee hoor (moet wel eens vragen want hij ziet al die dingen niet, dat komt ook omdat ie normaal die dingen niet doet) dus het is geen onwil maar hij werkt gewoon teveel.. Ik zelf werk 20 uur op kantoor aan huis met de kleine gewoon op kantoor erbij (dus alles tegelijk) daarnaast werk ik ook nog aan websites, administratie man en clupjes op het internet als ik thuis ben (denk iets van 1-2 uurtjes per dag (meestal als onze zoon op bed ligt) Het eerste jaar was hij gewoon heel de dag lekker thuis en nu sinds hij een jaar is geworden gaat hij gezellig spelen (van 13 tot 16 uur ongeveer) 2 middagen. Is meer voor de leuk en de gezelligheid want op kantoor is natuurlijk toch aanpassen voor hem (ook al is het goed te combineren hoor) straks met de tweede erbij doen we immers hetzelfde. Die twee middagen zijn goed voor hem en ik kan even de lastige dingen waarbij in mijn hoofd moet houden goed uitvoeren. Werktempo ligt dan ook aanzienlijk hoger want voelt net als vakantie dan (ik ben helemaal uitgerust dan na mijn werk omdat ik werken zonder hem erbij gewoon heel erg makkelijk vind) Ik vind het jammer dat meeste vrouwen geen keuze krijgen maar dus om een andere reden als jij dat vind, is wel grappig dat beide "partijen" dus evenveel last hiervan hebben..