Leuke manier om geld te geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wie weet er een leuke manier om ged te geven aan mijn nichtje van elf?
    Ik wil het leuk verpakken. Normaal geven we altijd een kadootje, maar ja ze wist niks en wil graag zelf iets leuks kopen. Maar hoe kan ik het nou leuk verpakken, want in een geldenvelop is ook zo afgezaagd voor een meid. Iemand leuke (creatieve) ideeën?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Leuk spaarpotje
    In een paar sokken
    Vast geplakt aan een leuk tijdschrift (Fancy ofzo)
    Als origami gevouwen

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Een maand lang al je losse geld opsparen en al je stuivers en dubbeltjes in een leuke spaarpot stoppen?

4. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Dit heb ik laatst gedaan bij ook een nichtje van 10:

Bij de intertoys stond een heel leuk spaarvarkentje in felroze en dan glimmend, echt meisjesachtig. Die heb ik voor 10 euro volgestort met kleingeld dus hij was lekker zwaar! Het spaarvarken kreeg een mooie strik om zn nek met een lief kaartje eraan en nichtje was helemaal blij!

5. Stevell

Stevell Lid

11 aug 2008
    58
    0
    0
    In een ballon!

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Dit zijn leuke ideeën. Ik vind het altijd lastig. Ook voor de verjaardag van een volwassene of andere feestjes waar geld geven gevraagd word zoals een huwelijk. En als je wat meer geeft met een bruiloft van familie dan kun je nog wat vouwen van brief geld, maar met muntgeld voor een verjaardag dan is het wel lastig, want om nou 1 briefje te vouwen?

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Tja hangt er van af hoeveel je geeft?
    briefjes van 5 kan altijd.
    En is ook wel leuk om een gevouwen briefje in de verjaardagskaart te plakken.

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Heb je misschien ook een leuk idee of een site waar ik kan kijken om er iets leuks van te vouwen?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    rol ze op, plak er een sateprikker aan en geef ze als een bos rozen.

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien kan je een klein leuk boompje of roze plantje kopen en hang je het daar in... een geldboompje!

11. acire

acire Fanatiek lid

wat een leuk idee angel81!

ik weet t ook nooit met cadeautjes kopen.
    maar dan koop ik toch maar wat omdat geld in een enveloppe zo saai is.

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik een bak met gel of smurfen snot. dan moet ze het er zelf uit halen. lekker viespeuken.

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    FF googlen op origamie zal even voor je zoeken

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.904
    5.227
    113
    Home
    koop een leuke beker of een glas: laagje water en geld erin en in de vriezer

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor alle leuke ideeën. Hier kan ik wel wat mee.
    Ik heb zelf wel eens leuke ideeën gezien maar dat was meer voor volwassenen.
    Het blijft altijd moeilijk om dan origineel te zijn.
    Bedankt voor alle tips!

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb een keer allemaal kleingeld in balonnen gedaan. en met gekleurde slingertjess en toestanden met een kaart eraan gegeven. was een groot succes! het geld lag overal want de balonnen moesten stuk ;)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ooit voor een trouw allemaal briefjes van 5 genomen, in de lengte gevouwen en dan in't midden een touwtje errond. Zo krijg je een strikje. Zo verschillende briefjes na elkaar en in een lege wijnfles (zonder etiket) met wat decoratiezand of -steentjes. Het koortje had ik aan de hals van de fles vastgemaakt. Hele toffe reacties op gekregen!

En ook eens een tasje uit vilt gemaakt en daarin het geld gestoken met een kaartje aan het tasje vast. Is ook zo wat anders dan gewoon een stomme omslag!

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hadden voor onze bruiloft een komkommer in een leuke bloempot vol zand gekregen. Deze was ingestoken met muntgeld en coctailprikkers. Net als een cactus! Was erg leuk en orgineel

Ook hebben we een treintje gekregen van muntgeld.
    De munten waren de wielen en wagonnetjes van knutselpapier. Dit alles op een houten dienblad die met grind was beplakt en van houten latjes was een spoorrails gemaakt. Dit was echt heeeel erg orgineel en ook een heleboel werk om te maken en te slopen!
    We zijn een hele middag bezig geweest om de muntjes van elkaar af te halen. Ze waren aan elkaar geplakt met van die 3d- dubbelzijdig vilt. En dat moet er allemaal af anders pakt de stortingsmachine bij de bank het geld niet! :(

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    komt me bekend voor, alleen hebben wij die komkommer uitgehold en er een vibo ingedaan :rolleyes:

Deel Deze Pagina