Zondag krijgen we familie uit België over de vloer en ik zit met men handen in het haar omdat ik niet weet wat ik voor zoveel personen moet maken qua eten, inlcusief ons 4(5 met de kleine maar die eet nog niet mee ) gaat het om 10 personen ik weet dus echt niet wat ik moet doen iemand enig idee wat je kan maken wat niet zo heel veel bereidingstijd heeft en wat niet al te veel kost ?? Graag hoor ik jullie idieeën. ( ben trouwens geen keukenprinses )
wat het hier vaak goed doet is. Varkenshaas(of kip) sate. een dag van te voren laten marineren en aan stokjes doen. Frietjes erbij bakken sla en zo erbij. wat kroepoek. eventueel een pan soep nog maken. jammie!
Of een koud buffetje. Je zet op een tafel gewoon een stapel borden en bestek en servetten. Je koopt wat salades en stokbrood en kruidenboter enz. Iedereen kan dan zelf lekker pakken.
Ik zou ook voor makkelijk gaan. Lekker pan met soep, misschien 2 soorten? Afbakpisoletjes in de oven, kruidenboter erbij. Broodje knakworst, voor de kids doe ik nog wel eens poffertjes erbij en smullen maar! En wat ik ook nog wel eens doe, eerst soep en stokbrood en dan pompuchennetjes in de oven, sla met rauwkost erbij kipsate of gewoon kipfilet erbij.
surinaamse nasi of bami met sate. sate vlees kan je dag van te voren marineren en de volgende dag in de oven doen.of nog makkelijker in een pan opbakken. (ik ben surinaams en als we veel mensen krijgen maak ik dit vaak.) pan soep met broodjes. recept van de nasi of bami wil ik je wel opsturen. jennefer
Oja idd salade erbij doet het ook altijd goed. Gewoon zelf leuk opmaken, grote bak salade mayo mengen met wat water en dat erover heen smeren en dan sla eromheen met wat tomaatjes, komkommer, druifjes ed eromheen, gekookt eitje erop, paar leuke stukjes vleeswaren als cervelaat erop of omheen en je hebt een prachtige lekkere salade
Het wil zondag volgens mij best redelijk weer worden. BBQ: Zelf saté maken van varkensvlees of kip, evt courgette/ui/paprika er bij aan rijgen.. Wat verse hamburgers en evt speklapjes. Stokbroodje met salades.. En anders iets van lasagne, nasi, macaroni, chili concarne, chickentonight met daarbij een frisse salade.
Grote pan macaroni? Wraps: grote stapel wraps, grote pan met gekruid gehakt, en allemaal schaaltjes vulling: gemalen kaas, mais, saus, sla etc. Patat? Wij hebben ook weleens een zak patat bij de snackbar gehaald en dan de kroketten, frikandellen etc zelf bakken. (scheelt vele geld). Of hamburgers erbij bakken en broodjes erbij, zodat mensen een broodje hamburger kunnen maken.
Soep met broodjes ofzo en bijv. een quiche, die kun je ook een dag van tevoren al maken of 's ochtends.
Dat zijn al een heleboel tips ik hoop eigenlijk dat het mooi weer word en dan gaat de bbq denk ik maar aan met salades en fruit erbij ofzo vind het zo moeilijk ik heb nog nooit voor zoveel man eten gemaakt :O maar ik kom er (hoop ik ) vast wel uit nu ik heb genoeg dingen voorbij zien waarvan ik denk: oja tuurlijk waarom ben ik daar zelf niet opgekomen haha stress in ieder geval meiden heel erg bedankt voor jullie tips en ik zal even laten weten wat het is uiteindelijk is geworden