waarom zou het nu wel???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jackie, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    Ik loop de hele tijd met een vraag.
    Wil totaal niet zeuren hoor en vooral niet naar overkomen naar de zwangeren toe.

Maar ik zit nu zelf in ronde 9 met een redelijk regelmatige cyclus en met 2 temp kaarten als feedback dus weet dat ik mijn eitje krijg tussen dag 13 en 15.
    Wat ik mij afvraag nu is het volgende

Telkens als er weer een zwangere onder ons is zijn dat meiden die gemiddeld tussen hun 3e en 6e ronde zitten.
    Nu zit ik zelf in ronde 9 en vraag me af "waarom wij nog niet"??
    En na zoveel rondes (ik weet dat er meiden zijn die al langer bezig zijn) begin je toch wel de moed in de schoenen te zakken.

Nogmaals ik gun het iedereen van harte hoor.
    Maar me lief wilde altijd graag voor zijn 30e kinderen en hij wordt nu in januari al 32 :confused: oeps beetje laat.

nou sorry voor me zielige zeur verhaaltje maar moest het ff kwijt.
    En zou het dan gewoon nog deze maand of volgende maand raak zijn.
    Laten we het maar hopen bedankt voor het lezen iig

Oh ja ik vind dit echt een top site en jullie zijn schatten

2. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Hai hai,

Zeuren mag af en toe als je bezig bent met zwanger raken ;)

Je ziet ineens overal zwangere vrouwen en het lijkt wel of iedereen je "voor" is. Het buurmeisje van je ouders, je nicht, je collega...zij zijn wel zwanger en jij nog niet. Ik vind het heel natuurlijk als je dan een lichte jaloezie voelt. JIJ wilt ook en het liefst gisteren ! Ik herken je gevoel hoor. Ik was bezig voor ons eerste kindje en mijn cyclus was echt onregelmatig, 40 + dus dat schoot niet echt op. Uiteindelijk bleek ik in de 2e cyclus al zwanger. Het was in tijdsbestek wel 5 maanden verder maar toch, in de 2e cyclus was het raak. Ik was in die periode best "jaloers" op meiden die wel netjes om de 28 dagen een kans hadden en waarbij sommige dan ook nog precies wisten wanneer hun eitje was.

Ik heb het nu weer een beetje hoor. Ik zit nu op dag 42 in mijn eerste cylcus. En dat duurt me al veeeeeel te lang.... Dus van mij mag je best even "zeuren" hoor !

3. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Ik vind het vervelend voor je, maar heb er echt geen antwoord op. Een vriendin van mij is eindelijk zwanger na 2,5jaar.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ja meid ik denk dat iedereen die graag zwanger wil worden dat wel eens hebt en zich afvraagt waarom wij nog niet….

Wij zitten inmiddels ook in de 9e ronde en waar ik me wel eens gruwelijk aan kan storen is als je het al eens laat merken aan mensen dat je het nu wel lang vindt duren (terwijl er natuurlijk zijn die nog veel langer bezig zijn dat weet ik ook wel) men vaak op de proppen komt met goedbedoelde “ach meid gelukkig hebben jullie al 2 gezonde kids” alsof het je wens om een 3e kind te willen minder groot is dan wanneer je voor een 1e kindje gaat???

Kijk ik ben me wel bewust van het feit dat mocht het echt niet meer lukken ik wel in januari naar de gyn ga om te kijken waar het aan ligt, of er met mij iets mis is of met ed maar beslist niet de mm in om koste wat kost nog een 3e te willen krijgen….

En tuurlijk gun je het iedereen maar het is gewoon een gegeven dat je denkt “ik wil ook”en daar hoef je je niet voor te schamen helemaal niks, is gewoon een heel gezonde gedachte die iedereen ongetwijfeld wel eens zal hebben gehad….

Succes meid

5. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    poeh nou ben blij voor haar dan mariska want 2,5 jaar ?????? das wel heel lang

maar dat bedoel ik dus babe
    ik ben netjes om de 26 dagen ongi met een enkele uitzondering daargelaten en toch nog steeds niet zwanger en daar krijg ik de balen van

wou het idd gewoon ff van me afschrijven maar

Ik heb het gewoon in me hoofd zitten dat ik het niet zomaar wordt..........

6. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Ik hoop dat je over een week positief test. Ik duim voor je.

2,5jaar is idd erg lang.

7. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    dank je meid.
    Oh ja morgen moet ik naar de dokter voor me oren en wil meteen even me temp kaartjes laten zien.
    Ik hoop niet dat ik volgende week ongi word maar zowel dan hoop ik dat ik van haar terug mag komen.

Mijn lief wil namelijk wel naar zijn zwemmertjes laten kijken.

@smoekie dank je meid het is idd de eerste voor ons dus heeeeeel erg gewenst

8. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ik vind dat je best ff mag zeuren, daar is zo'n site toch ook voor, kun je lekker ff je ei kwijt ;) We zijn er om elkaar op te beuren en te luisteren naar elkaars verhaal.
    Dus nu mijn hart onder de riem! Meid ik zal voor je duimen dat het nu zo ver mag zijn, en ook ik hoop snel zwanger te zijn, maar heb gehoord dat een jaar nix is. Als alles goed getimed is heb je nog maar max. 60 % kans dat het raak is... dusss. Je zult toch af moeten wachten. Maar hopelijk kunnen we elkaar over een paar weken feliciteren!! :D En anders wachten we nog rustig een ronde af.

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Heel herkenbaar....ik voel mezelf heel erg egoistisch als ik denk...ikke ff eerst, ben al 39!! Degene die veel jonger zijn, die hebben nog wel even... :oops: Erg he...
    Schaam me dood, maar ik denk dat soms echt...lekker onredelijk weer... :(

10. Niet meer actief

Hee meiden,

ik heb dat nou juist net niet....dat schuldgevoel..

als ik soms even een dipje heb, bedenk ik me ineens dat ik iedereen om me heen als zoveel heb gegeven en dat het nu tijd is om mijn wensen op de eerste plaats te zetten.

Een beetje gezond egoisme heet dat.

en natuurlijk, ik ben nu 36.
    dan sta ik bij het postkantoor in de rij en dan komt er zo'n puber binnenlopen met een prachtkindje.
    dan sta ik ook in mezelf te vloeken hoor..
    waarom zij wel en ik niet?

maar dan bedenk ik me weer dat ieder haar eigen pad moet volgen en dat je krijgt wat je toekomt als het je tijd is.
    dat geeft me dan weer moed...
    en geef ik me weer over aan een potje gezond egoisme..

mijn advies?
    kijk niet naar wat anderen hebben. beschouw deze periode als een tijd waarin je jezelf voorbereid op wat er nog te gebeuren staat.
    het is een magische tijd!

Aoife

11. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    ja sandra ik begrijp het en vooral als je al iets ouder bent. Ik gun het je van harte meid en gelukkig MOGEN we ons zo ook voelen he.
    En kunnen we lekker bij elkaar klagen en elkaar opbeuren. Ik ga vanmiddag na de dokter voor me oren (staat ook al in NOD sept) maar neem me kaartjes mee kijken wat zij er van vind

12. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    WAUW Aoife wat heb jij dat mooi omschreven zo moet ik ook maar eens gaan denken.
    Ook omdat ik altijd voor me kleine neefje/nichtjes klaar sta. Er moet maar gauw een zieltje mij als mama uitkiezen (hoop dat dat al gebeurd is hihi)

Maar goed gezonde egoisme dus. Hmm klinkt al een stuk beter bedankt meiden en gelukkig ben ik niet alleen

13. Niet meer actief

Jackie,

dat zieltje wat jou uitkiest krijgt een prachtmama.

Dat weet ik zeker..

Aoife

14. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    :oops: :oops: :oops:
    dank je Aoife

15. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik heb dat ook hoor. Bij mij werd dat slecht gevoel nog versterkt toen schoonzus voor kindje nr 2 ging. Al na 2 maanden was ze opnieuw zwanger. Nadien heb ik nog allerlei dingen mogen horen die door merg en been gegaan zijn. Zo maakte ze bij elke gelegenheid er gebruik van om te verkondigen dat ze al na 2 maanden zwanger was. Op een dag had ze zelfs een theorie waarom het bij mij niet lukte "het zit tussen je oren, jij bent er teveel mee bezig".
    "kijk naar mij, ik stop met de pil en ik ben meteen zwanger en ik dacht er helemaaaal niet aan dat ik zwanger wilde worden - je zou dat beter ook doen want zo raak je nooit zwanger"

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ook zei ze zonder verpinken dat ze zich niet schuldig kon voelen dat zij wél en "een ander" niet zwanger kan raken...
    Ze had ook totaaaaaal geen begrip toen ik zei dat ik dolgelukkig was voor hen maar dat ik zelf ook wel zwanger wilde zijn en dat het toch wel pijnlijk was dat het bij haar meteen lukte. Ze keek me aan met een blik vol afgunst :( :( :(

Ach ja, dat ze helemaal geen takt heeft, heeft ze vorig jaar bij m'n miskraam bewezen - toen kwam ze de dag nadien gezellig bij ons binnenwippen om haar dochtertje te verschonen, samen met een vriendin... ik hing jankend aan de telefoon met m'n ma en zij en haar vriendin stonden in onze keuken.

Zijn ma is trouwens ook al zo'n mens... die kwam de dag nadien ook naar ons en zei: "ach volgende keer beter"... :evil: :evil: :evil:

16. Niet meer actief

Hey Nessa!

Dus schoonzus voelt zich superieur?

Het zegt meer over haar dan over jou. Onthoud dat alsjeblieft goed!

Wij zijn allemaal vrouwen en hebben allemaal de gift om nieuw leven voort te brengen.
    De één wat sneller dan de ander.
    Dat is niet leuk, maar zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. Die gave heb jij ook!

Ik zou zeggen, negeer schoonzus en schoonmoeder en blijf bij jezelf. Focus je op de dingen die voor jou belangrijk zijn.

Dat stiekem verkneukelen van schoonzus gaat in de toekomst echt wel over als jij haar voor het eerst je prachtbaby laat zien.

Aoife

17. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    hoi nesa he das wel vervelend ja maar ik sluit me aan bij aoife wat een top meid

18. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

oei Nessa..... wat een mens die schoonzus zeg.
    en op de reactie van je moeder zat je ook niet te wachten zeg.

Jackie: ik herken je verhaal heel goed. Ik ben dan misschien pas in ronde 6 maar ook ik ben heel ongeduldig. En zeuren mag hier hoor meid. We zijn er om elkaar te ondersteunen.

19. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    jah die schoonfamilie van me is geen bepaald godsgeschenk...

goh ik kan mij niet meer concentreren op 't werk...

20. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai Jackie,

Ik begrijp je verhaal zo goed..ik zit zelf ook in ronde 9 en ben na al die maanden zo bang geworden voor de teleurstelling van negatieve testen en rode duivels! Ik ben nu 5 dagen overtijd en durf gewoon niet te testen!
    Gaat van alles door mijn hoofd is al 8 keer niet gelukt waarom zou het nu wel zo zijn... !!!

Toch probeer ik mezelf iedere keer weer uit die spiraal te trekken we zijn echt niet abnormaal en onze tijd komt enz maar dat maakt het enorme verlangen er niet minder om!

Aoife ik moet zeggen dat je tekst echt heel mooi vond en erg bemoedigend zou het bijna boven mijn bed willen hangen om als ik het dan even niet meer zie zitten het te kunnen lezen!

Meiden ik duim voor iedereen dat wij ook binnenkort mama mogen worden!

kus nina

Deel Deze Pagina