Beste Allen, Ik denk (hoop) dat jullie mij kunnen helpen. Na het eea te hebben gelezen wil ik toch voor de zekerheid de bevestiging van anderen. Mijn cyclus is regelmatig (28dgn). Dit betekent dat ik de 14e dag mijn eisprong heb. Ik lees verschil in het aantal dagen dat een zaadcel blijft leven, maar in het uiterste geval is dit vijf dagen (met enkele uitzonderingen 7 dagen). In principe betekent dit toch dat ik de eerste week 100% zeker niet zwanger kan worden???? En ik eventueel rond mijn 9e dag (met een langlevende zaadcel) wel zwanger kan worden??? Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.. Alvast bedankt! Een lieve groet..
Hallo giri, Er zijn altijd uitzonderingen! Je eisprong kan ook vroeger zijn geweest waardoor je wel in je vruchtbare periode hebt gezeten, als je 100% zekerheid wil hebben moet je voorbehoedsmiddelen gebruiken en dan nog bestaat er een kansje van 1% Ook al is je cyclus regelmatig wil het niet zeggen dat je eisprong op dag 14 is.. Wie weet is hij altijd wel op dag 12 en heb je een luteale fase van 16? Je weet maar nooit... Als je zekerheid wil hebben moet je testen op dag 28 Maar zoals je zelf al schrijft kunnen sterke zaadjes 7 dagen leven dus als je op dag 7 sex zou hebben zouden er nog zaadjes op de dag van je eisprong kunnen leven...