Late/geen eisprong door afvallen met shakes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rebelleflower, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Sinds een paar weken ben ik begonnen met het afvallen door middel van weight care repen en shakes.
    Ik ben hiermee begonnen tegen het einde van mijn vorige cyclus, toen ben dus gewoon netjes ongesteld geworden.
    Ik vervang 2 maaltijden per dag door een reep of shake (kant en klare) en eet daarbij veel groenten en fruit en savonds mn normale eten. Drink genoeg water en slik extra vitamine pillen en foliumzuur.
    Ik honger mezelf echt niet uit, moet zelfs eerlijk zeggen dat ik best vaak sjoemel en er iets bij eet..
    Deze afgelopen week heb ik er eigenlijk niets aan gedaan, heb gewoon gegeten.
    Ik ben tot nu toe eigenlijk niets afgevallen in kilo's. Ik sport er ook 2 keer per week bij, fitness cardio en kracht (laatste 2 weken maar 1x geweest...)

In een ander topic heb ik al aangegeven dat mn cyclus dus echt heel laat is nu maar testen negatief zijn.
    Ik zit nu op CD38!!
    Kan het zijn door die weight care dat mijn cyclus in de war is en daardoor er geen eisprong of menstruatie komt?
    Kan het nergens terug vinden, alleen dat je cyclus kan veranderen door extreem afvallen enzo nou dat is dus helemaal niet van toepassing..
    Iemand er hier ervaring mee toevallig?
    Dan weet ik of ik gewoon door kan gaan ermee of ermee ga stoppen... Willen graag zwanger worden dus is niet de bedoeling dat het zo niet lukt haha.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik denk niet dat het door de shakes komt.
    Extreem afvallen is idd wel reden om een andere cyclus te hebben.

ws is je cyclus even van slag oid.

3. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ik had het wel die extreem afvallen dat mijn hele cyclus in de war ging en bij stress en spanning ook. Maar als dat niet aan de orde is lijkt me dat niet uitmaken.

4. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Ik heb het cambridge 500 calorien dieet gevolgd 4 jaar geleden..
    Ja weet het, is niet al te best voor je lichaam!
    Maar 15 kilo blijvend afgevallen en nog steeds..
    Ik heb toen 2 maand geen menstruatie gehad omdat mijn hele lichaam ontregeld was

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik weet wel zeker dat mn cyclus van slag is maar wil graag weten waardoor haha. Toch raar en behoorlijk frustrerend zo opeens.
    Ik wacht het nog even af en stop voor de zekerheid toch maar met het dieet.. Bouw het af met wat ik thuis nog heb.

Deel Deze Pagina