Ik heb afgelopen mei een curettage gehad en ik wil weer heel graag opnieuw proberen zwanger te worden. Zijn hier meiden met die ervaring hebben met zwanger worden na curettage ? Na mijn curettage heb ik eerst een maand de pil geslikt omdat ik had gehoord dat dat zou helpen om mijn natuurlijke cyclus weer zo snel mogelijk op gang te brengen. Volgens mijn huisarts was dat onzin, maar dat hoorde ik pas toen ik halverwege de strip was. Ik heb de strip dus maar braaf afgemaakt (met een klote-gevoel, want: onnodig mogelijk een kans laten lopen). Aan het eind van de pilstrip werd ik nauwelijks ongesteld. Het kan zijn dat het bij de pil hoort. Bovendien heb ik na de curettage tot mijn menstruatie constant bloed verloren. Niet steeds heel veel, maar toch... Nu zit ik op de 10e dag na mijn laatste 'menstruatie'. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 29 dagen, dus dan zou mijn eisprong rond de 15e dag moeten zijn. Ik heb alleen geen idee hoe snel zoiets weer op gang komt... Ik ben al wel druk in de weer met ovulatietesten, maar ik snap er de ballen van. De 7e dag had ik twee licht-positieve testen. Daarna niet meer. Vandaag (10e dag) opnieuw een licht positieve test. Licht positief = negatief, dat weet ik wel, maar ik vind het gek dat het schommelt. Heb ik mijn eisprong gemist?
Wat vervelend dat je dat heb meegemaakt. Je zegt dat je vanaf curretage tot je 1e mens bent blijven bloeden. Heb je wel een nacontrole gehad want in principe hoor je niet extreem lang na te bloeden.. Ikzelf zit nu in mijn 2e cyclus na een onvolledige miskraam gevolgd door een curretage. Ik had altijd een cyclus van 27 dagen. Mijn 1e cyclus verliep heel vreemd en duurde 40 dagen mijn ongi was ook minder. dit kan komen werd mij vertelt doordat bij de curretage je gehele baarmoeder leeg gehaald word en je wellicht de cyclus daarna niet veel slijm opbouwd helemaal niet als je aan de pil bent lijkt me. dus dat zal wel de reden zijn waarom je niet extreem ongi was. Nu zit ik dus in mijn 2e cyclus en heb ik op dag 17 op 18 mijn eisprong gehad, dus wederom later dan voor de miskraam. Ik heb wel veel meer klachten rond mijn ei dan voor de miskraam en bij mijn ongi dit keer totaal geen klachten. je lichaam kan dus goed veranderen. Je hebt het over licht positieve ovu testen deze bestaan echter niet. hij is of positief of negatief. schommelingen zijn normaal. Ik had de dag voor mijn knalpositieve ovu test een spierwitte test en daarvoor ook dan wel iets streepje dan niet. Niets om je zorgen over te maken dus, gewoon nog even doortesten.
Bedankt voor je reactie! Nou, dan test ik nog even door, ik ben benieuwd. Spannend hoor... Ik hoop dat het snel weer lukt, maar ik ben bang dat ik er nu veel te erg mee bezig ben. Of zou dat niet uitmaken? Hoe mijn lichaam is veranderd, weet ik nog niet. Mijn eerste cyclus was geen 'echte' omdat ik toen de pil slikte. Ik merkte wel dat ik in mijn stopweek heel erg buikpijn kreeg. Veel erger dan normaal. Echt vanaf mijn ribben tot mijn knieen zo ongeveer. :S En dus nauwelijks bloed... Hoop dat ik ergens eind van deze week / begin volgende week een positieve ovulatietest heb. Manlief is niet veel thuis ivm zijn werk... maar t/m aanstaande dinsdag is hij er wel... Zou fijn zijn als daarvoor het perfecte klusmoment aanbreekt.
Helemaal vergeten hierop te reageren... Nee, ik heb geen nacontrole gehad. Als ik verder geen klachten had, was dat niet nodig, werd mij verteld. En volgens mijn huisarts kon het bloedverlies ook erger blijven doordat ik een maand de pil heb geslikt. Door die hormonen schijn je ook bloedinkjes te kunnen krijgen. Maar ja, dat wist ik natuurlijk niet van tevoren; anders was ik dat ding nooit gaan slikken. Het echte bloedverlies heeft een dag of 10 a 11 geduurd. Daarna bleef het bruin bloed (maar soms best veel). En dat duurde een week of 2 tot eerste ongi (waar weer heel weinig rood bloed kwam). Maar nu lijkt alles goed, gelukkig. Bloed is weg en ik hoop dat alles weer werkt.
heb je wel een nacontrole staan of al gehad? is erg belangrijk om te zien of wel alles echt weg is.. ik ben gaan tempen na me miskraam om inzicht te krijgen op me cyclus ik had daardoor het gevoel weer iets controle over me lichaam te hebben wat natuurlijk onzin is haha ze zeggen wel dat als je teveel ermee bezig bent dat tegen je werkt, maar het is maar de vraag wanneer je er teveel mee bezig bent. Ik denk er elke dag aan en elke dag dat ik kan kijk ik even op internet enz en ik let op wat ik drink en eet na mijn ei. zolang je jezelf geen stress aandoet lijkt het me niet echt slecht. je moet eigen grenzen stellen denk ik daarin.
Ik heb dus geen nacontrole gehad. Mij is verteld dat dat niet hoefde. Direct na de curettage is dat wat eruit is gekomen (wil er verder niet aan denken hoe dat eruit zag) bekeken, en toen is verteld dat alles weg was. Daarna is er ook nog een echo van mijn buik gemaakt, omdat ik heel erg bloedde. Ze wilden zeker weten of mijn baarmoeder niet volliep met bloed. Toen hebben ze ook kunnen zien dat alles weg was. Dus ja... Ik ga er vanuit dat mijn baarmoeder helemaal 'schoon' was. Tempen is misschien ook wel een goed idee. Zal ik even wat meer info over opzoeken, want ik geloof dat je dat een paar maanden moet doen voor je er echt iets van kunt zeggen, toch? Maar tempen in combinatie met ovulatietesten moet wel een goed beeld opleveren, lijkt me.
Mijn inleiding/reactie is wel wat anders, maar vind het wel even 'belangrijk' om te reageren. Ik ben vanmorgen zelf bij VK geweest, (vorige week geen kloppend hartje meer) en met haar de mogelijkheden besproken. Ik ben een beetje huiverig tegenover een curettage, vandaar dat ik dit als laatste optie 'doe'. Maar zij vertelde mij ook dat het beter voor je lijf is om het eerste half jaar niet zwanger te raken, omdat ze flink in je baarmoeder 'schrapen'. Is daar bij jou/jullie ook iets over verteld ??
Wat verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte, allereerst... Tsja en wat het praktische punt betreft; tegen mij is gezegd dat het voordeel van een curettage is, dat je zeker weet dat alles dan weg is. Ook zeiden ze dat dat met de huidige methoden niet schadelijk is voor je baarmoeder. Ze zuigen alleen met een slangetje/buisje. Vroeger gingen ze ook letterlijk nog schrapen met een scherp lepeltje-achtig-iets, maar dat doen ze niet meer. Ik heb gevraagd of ik moest wachten voor ik weer zwanger werd en toen zeiden ze dat dat niet hoeft, maar dat het wel beter is om eerst weer een keer ongesteld te worden (vooral omdat dat makkelijker is met het vaststellen van de zwangerschapsduur). En puur praktisch gezien: ik mocht drie weken geen seks (en niet in bad en geen tampons) dus die maand wachten, kon eigenlijk ook niet anders. Maar langer wachten zou dus niet hoeven, zeiden ze tegen mij...
wat vervelend nairam. ikzelf wou ook geen curretage en heb daarom zeker 5 weken gewacht op een natuurlijke miskraam echter ben ik direct daarna alsnog gecurreteert omdat me lichaam niet alles eruit gooide. ik mocht ook gewoon weer zwanger worden met hetzelfde advies als wat annabeth net schreef. een half jaar rust krijg je meestal alleen bij een buiten baar moederlijke zwangerschap of echt een verregaande zwangerschap verder dan 20 weken. de curretage is mij heel erg meegevallen ( terwijl ik een horrorverhaal heb en niet rustig zoals het normaal kan gaan als het gepland word) ze schrapen niet meer maar gebruiken een klein zuigslangetje. Ik ben onder volledige narcose geweest en heb er niets van gemerkt, de natuurlijke miskraam was echter een hel voor mij maar er zijn zat meiden waarbij dat ook niet echt pijnlijk is. na de miskraam heb je nog wel even wat ongemakken aangezien je van binnen beurs bent maar na een week is dit ook zo goed als voorbij. Mijn gyn en vk zeiden dat ik pas weer zwanger zou worden als me lichaam eraan toe is en dit houd ik dan maar vast.
Ja, dat hebben ze idd ook tegen mij gezegd; dat je pas weer zwanger wordt als je lichaam er aan toe is. Ik hoop alleen dat dat nu alweer is. Vind het erg spannend.... Heb sinds vanmiddag een licht zeurende buikpijn. Dat heb ik vaak voor mijn eisprong, dus ik ben benieuwd of ie er dan echt aan zit te komen....
dat is ook spannend.. ik hoop voor je dat je ei snel komt meis maar hou er rekening mee dat alles veranderd kan zijn kwa gevoel rondom je ei. ik heb nu de 2e cyclus op rij echt een week pijntjes gehad.. andere dames noemde het ook alsof je je ei voelt groeien je leiders op spanning voelt staan en uiteindelijk voelt knappen..
Ja je hebt gelijk, mijn lijf kan erg veranderd zijn. Ik moet proberen mezelf niet gek te maken, maar 't is best moeilijk. Zeker nu mijn zusje zwanger is en ze even ver is als ik had moeten zijn ('t scheelt 12 dagen!!). Dat is zooo moeilijk. Ik hoop dat het snel weer wil allemaal en dat maakt me ook wel een beetje bang... Want wat nou als het niet lukt. De eerste keer heeft ook 14 maanden op zich laten wachten (begonnen in januari 2010, pas gelukt in maart 2011). En met een man die veel weg is... Hmpfs.... hij is er gewoon niet altijd op de beste dagen, dus dat verkleint onze kans enorm.
ik herken het moeilijke aan mensen met wie je zou horen op te lopen kwa zwangerschap. in mijn omgeving is ook iemand even ver als ik hoor te zijn ik heb geen contact meer met haar omdat ze zich geen houding aan mij weet te geven en ik niet aan haar we vinden het allebei wel even goed zo en snappen het van elkaar. maar je zusje is toch wat anders dan een vriendin, die staat dichterbij en je zal het ongetwijfeld moeilijk krijgen bij mijlpalen laat staan de bevalweek. hopelijk ben je tegen die tijd weer zwanger en maakt dat alles een stukje dragelijker. als je bij zwanger worden clubs kijkt zie je een clubje genaamd zwanger worden na miskraam wellicht kun je hier net als ik ook steun en herkenning vinden...
Bedankt voor de tip, ik zal eens bij die club kijken. Tsja, het is moeilijk, zeker als mensen in je omgeving even ver zijn. Maar het gaat vast weer lukken. Ik ga proberen vertrouwen te hebben. Jij ook heel veel succes!
Hier een curretage bij 10 weken gehad. Na de curratage heb ik twee weken nagebloed en ben in totaal na vier weken weer ongesteld geworden. Na die menstruatie heb ik ook weer normaal een ovulatie gehad. Ik ben niet aan de pil gegaan. De curretage op zich viel me trouwens 100% mee. Ook ik heb tijdens de ingreep een echo gehad om te kijken of het schoon was en later tijdens het nagesprek na 5 weken niet meer. Op dit moment zijn er 5 cycli voorbij sinds de curretage, waarbij ik bij allemaal veel last heb gehad van (kleine beetjes) tussentijdse bloedingen. Ik denk zelf dat het baarmoederslijmvlies nog aan het herstellen was, maar goed ben verder geen dokter . Eindelijk deze maand geen bloedingen meer, we hopen dat dat een goed teken is...
hallo meiden, Allereest voor iedereen sterkte die een miskraam (en currettage) hebben meegemaakt. Ik heb vorig jaar oktober een currettage gehad. Daarna nog paar dagen bloedverlies gehad en daarna eigenlijk weer direct een regelmatige cyclus. Helaas nog steeds niet opnieuw zwanger. Gaan nu de 11e ronde in Op zich mag je direct weer zwanger worden na currettage. Je hoeft echt geen half jaar te wachten hoor! Inmiddels ben ik mijn uitgerekende datum (april) ruim voorbij en sta dus nog steeds met lege handen. Dat is heel verdrietig! Probeer de moed erin te houden, maar ik vind het zo moeilijk te horen dat mensen in mijn omgeving wel zwanger worden en dat het gewoon in 1x goed gaat. Soms wel fijn om dat hier even te kunnen uitspreken... Succes allemaal! Hopen op snelle, roze testen!
Heel veel sterkte Lex, ik hoop dat het snel lukt! Dat lijkt mij ook heel verschrikkelijk; de uitgerekende datum voorbij zijn en dan nog steeds met lege handen staan. Mijn uitgerekende datum zou 15 december a.s. zijn, dus ik heb nog hoop dat het van tevoren weer lukt. Maar ja, je weet 't nooit....
Ik heb een curettage gehad op 14/6/2011 en de assistent van m'n gynea zei dat we 1 maand moeten wachten maar dat we nadien gerust opnieuw mogen proberen.
@annabeth= bij mij werd er niets gezegd of geen seks. Het is nu meer dan een week geleden, maar we hebben wel al 2x seks gehad (de 1x wel met condoom). ; Ik ga ook even om het forum "zwanger worden na miskraam " kijken
Hmmm misschien heeft het te maken met hoe ver je was? Mijn foetus is met 10 weken en 3 dagen overleden. Die was dus al best 'groot'. Misschien is het dan ingrijpender voor je lichaam? Ze vertelden mij dat ze doordat ze mijn baarmoeder 'schoonmaakten' (afgrijselijk in dit verband), ze ook de beschermende slijmprop voor de baarmoedermond weg moesten halen (of die ging vanzelf daardoor weg, zoiets). Daardoor zou mijn baarmoeder niet meer beschermd zijn tegen bacteriën en konden bacteriën die normaal in je vagina blijven, door tot je eierstokken. Ik moest antibiotica gebruiken (preventief) en tegen mij werd gezegd: twee weken, best drie weken niets in je vagina stoppen. Geen seks, geen tampons en zelfs geen bad nemen... Dus ja, dat heb ik maar braaf opgevolgd. Maar 't zou jammer zijn als ik voor niks een ronde voorbij heb laten gaan...