Hi dames, ik ben in juni zwanger geraakt en had in juli een miskraam. Nu is het al februari en ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Mijn cyclus is ook elke maand anders, om gek van te worden! Dus vind ik het moeilijk te peilen wanneer we moeten klussen. Heb wel ovulatietesten thuis liggen, maar vraag me af welke dag ik ze moet gebruiken. En ik vind het zo moeilijk om de ovutesten te gebruiken zonder dat je 4 uur daarvoor niet mag plassen Vandaag ongi na cyclus van 25 dagen, die keer ervoor 24 dagen. Kan iemand me een hart onder de riem steken? Geloof steeds minder in mezelf en mijn lichaam, eind van deze maand (29 feb) zou ik uitgerekend zijn. Vanaf wanneer zou ik nu moeten klussen en eventueel ovutesten gebruiken? Hoop dat jullie me kunnen helpen, zie het ff niet meer zitten. Liefs Poppy
Hey poppy, Ik heb ook ovu testen gedaan en heb dit de 2de keer plassen van de ochtend gedaan....! En ik begon op dag 12 maar je kunt ook wel eerder beginnen als je er genoeg hebt! Bijvoorbeeld op dag 7 of 8....na je menstruatie! Ik ben eigenlijk een leek maar ik ben toen achter me eisprong gekomen en ben ook zwanger geraakt daardoor....dit is alleen mis gegaan...helaas! Hoelang was jij eigenlijk zwanger toen je een miskraam kreeg? groetjes en succes eva
Poppy, Als je onregelmatig bent, kun je ook proberen slijm waar te nemen en te temperaturen. Zodra je vruchtbaar slijm ziet, kun je beginnen met de ovulatietests en met vrijen! Zo heb je minder tests per maand nodig. Als je temp omhoog gaat en 3 dagen hoog blijft, is je eisprong achter de rug (vrijen als de temp nog laag is). Zie ook www.vruchtbaarheid.org voor meer info over slijm waarnemen en temperaturen. Ik gebruik nu clear blue digitale ovulatietests (navullen met Persona staafjes) die mag je met ochtendurine doen. Ik weet dat je kinderwens alleen maar wordt aangewakkerd door een miskraam. Ik begrijp goed hoe je je voelt. Breng je cyclus in kaart, dan doe je er alles aan. Daarna proberen los te laten - moeilijk is het...
thanks dames! @ Eva: ik was bijna 9 wkn zwanger maar met echo zeiden ze dat kindje met 6,5/7 wkn er niet meer was. Je wil alleen maar inderdaad nog sneller zwanger worden na een mk. Dus over een week vinden jullie dat ik al moet ovutesten? Hoop dat het voor iedereen snel raak mag zijn hier! Liefs Poppy
Hoi, Volgens de boeken is je eisprong ongeveer 10 a 16 dagen voor je weer ongesteld moet worden. Als je niet weet hoe lang je cyclus is, dan zou ik zowel je kortste als langste cyclus berekenen, dan zit je volgens mij altijd wel goed. Je kortste cyclus is 24 dagen, dan is je eisprong ergens tussen 8 en 14 dagen. Je langste cyclus is 33 dagen, dan is je eisprong ergens tussen 17 en 23 dagen. Ze zeggen dat je het beste om de dag kan klussen, dus dan zou ik vanaf dag 8 tot dag 23 op alle even dagen klussen. Groetjes Saskia
hey meis, na m'n miskraam werd ik ook opeens "anders" ongesteld. ik heb toen vanaf de dag na m'n menstruatie ovulatietesten gedaan... dit heb ik 2 maanden vol gehouden (2x tot hij posi was) en zo wist ik een beetje wanneer het was. misschien heb je iets aan deze tip. ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken. Liefs Shir
@poppy, ik gebruikte Persona en die gaf precies aan wanneer mijn eisprong was. Mijn Persona heeft slechts 1 maal niet mijn eisprong aangegeven, maar dat was na mijn MK met 7wk. Zoals je ziet heeft het mij wederom geluk gebracht, nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Veel succes meid!