Hallo iedereen, Kan iemand me antwoorden : volgt er altijd een eisprong na piek vruchtbaar slijm? Een kleine schets van mijn situatie : 1ste x ongesteld op 13/11 (pilstop na 10jr). Ik verwachtte mn NOD op 11/12 (uitgaande van 28d-cyclus). Niet ongi geworden maar wel zeurderig gevoel in baarmoeder en op 14/12 vruchtbaar rekbaar slijm ontdekt tijdens toiletbezoek (hoe gezellig)! De dag erna minder maar nog een beetje aanwezig dus ik neem aan Ovulatie 15/12 met nieuwe NOD rond 30/12??? Ik wil me voorlopig nog niet zot maken met zw testen enzo zeker omdat 't nog maar de 1e ronde is. Ik wil m.a.w. gewoon mn regels afwachten maar 't zou handig zijn te weten of ik al dan niet ovuleer... Heeft iemand hier ook zoiets gelijkaardigs meegemaakt? Groetjes
Ik zie zelf pas vruchtbaarslijm de dag na mijn eisprong. Het zit er dus wel, maar hoeft er niet op de dag van de eisprong uit te komen. Sommige zien het helemaal niet, maar het is er dan wel.
Slijm geeft geen garantie op een eisprong. Ook een positieve ovulatietest geeft dat niet. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een follikel uiteindelijk toch niet springt. De enige manier om echt zeker te weten dat je een sprong hebt gehad is temperaturen. Bij een stijging van je temp, na de eisprong weet je zeker dat er iets gesprongen is. Dit zegt echter nog niets over de kwaliteit van het gesprongen ei. Ik denk dat je nog aan het ontpillen bent. Zeker na zo veel jaren de pil heeft je lichaam waarschijnlijk een aantal maanden nodig om op gang te komen.
Voor mijn zwangerschap had ik nog nooit vruchtbaar slijm bij mezelf ontdekt. Na mijn bevalling wel iedere maand. Echter heb ik er juist altijd een paar dagen VOOR mijn eisprong last van. Een dag of 4 van te voren. Dus ik denk dat dit ook bij iedereen kan verschillen.