Hallo dames. Ik vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met het krijgen van een laparoscopie waarbij de eileiders door de HSG weer open zijn gegaan ( geen operatie voor nodig dus) en hoe lang het duurde voordat jullie hierna zwanger werden?? Ik zelf heb afgelopen donderdag een laparoscopie laten doen omdat na een jaar nog steeds geen zwangerschap was ontstaan en mijn ei leiders bleken verstopt. Door de HSG zijn deze van zelf weer open gegaan..Dit was ook meteen het enige dat ze hebben kunnen vinden, want verder zag alles er perfect uit. Hoor graag jullie bevindingen. Liefs CHelleke
Hoi, Ik heb 2 weken geleden laprascopie gehad. mijn eileiders waren doorgangkelijk gelukkig. Mijn gyn heeft mij afgelopen dinsdag verteld dat mijn kansen de komende twee maanden verhoogd zijn om zwanger te raken. Ik hoop dat dit ook zo mag zijn. wij zijn al 14 maanden bezig om zwanger te worden!!!! xxxx doea
Oh dat is idd goed nieuws zeg.. Heb jij ook zo'n last van nabloeding/ vloeien gehad? ik wel nog steeds (3dgn na laparoscopie op donderdag 16-12) Wij zijn ook al 14 mndn bezig trouwens... XXX
Hee meid (ontmoeten we elkaar weer ), Ik heb na mijn HSG ook te horen gekregen dat de komende 3 maanden de kans een stuk groter is (door de contrastvloeistof, en doordat het nu open is). Ik kan je nog geen succesverhaal van mijn kant vertellen, maar ik hoop het heel hard!!! Succes!
hey mamaCharlotte: idd zien we ons weer.... ik ben gewoon nog steeds erg onzeker over alles terwijl dat iegenlijk niet nodig is... kan niet wachten tot dat ik met de volgende ronde kan beginnen.... hoop alleen snel af te zijn van die bloeding n.a.v. die laparoscopie , ik ben zo bang dat ik anders mijn echte ongi mis en dus ook mijn cyclus.... help... hahahahahha
Haha, relax meid! Het is makkelijk praten, I know. Maar je schreef al dat de gyn je had gezegd dat er nu niks meer in de weg zou moeten staan. Dus ga ervoor, en probeer de zorgen een beetje van je af te zetten! Het komt vast allemaal op z'n pootjes terecht. Voorlopig zit er nog geen ongi aan te komen voor je, en tegen die tijd is het bloeden van de operatie echt wel gestopt!
Een laprascopie is iets heel anders dan een HSG trouwens... Bij een laprascopie wordt namelijk gekeken naar d ebuitenkant van je baarmoeder en naar je eierstokken.. ook kunnen ze de doorgankelijkheid van je eierstokken bekijken door een kleurstof in te spuiten (geen HSG dus want een HSG gebeurt met contrast vloeistof wat op een foto terug te zien is, z emaken dus ook een röntgenfoto van je eierstokken, met een laprascopie doen ze dat niet omdat ze geen contrast vloeistof gebruiken) Met een HSG gaan ze met een klein slangetje je baarmoeder binnen via je baarmoedermond... Ik heb een laprascopie in juli 2009 gehad en heb 3 mooie littekens op mn buik staan, wel degelijk iets anders dus Een HSG ben je hoogstens een dag of 2 door uit de running, ik heb 4 weken thuis gezeten... Met een HSG heb je idd door de contrast vloeistof de eerste 3-6 maanden meer kans op zwanger worden, na een laprascopie geen idee... Ik ben in ieder geval al bijna 6 maanden verder na mn laprascopie en ben nog niet zwanger. Ik hoop dat t snel raak is voor je
Inderdaad, dat viel mij ook al op. Ik dacht dat ze bij Chelleke misschien een combinatie hadden gedaan, maar uit jouw verhaal blijkt dat ze dat dus op een andere manier doen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat een kijkoperatie je niet direct meer kans geeft om zwanger te worden. Het is immers een 'kijk'operatie. Maar als ze toch wat weghalen tijdens de kijkoperatie, zou het misschien kunnen..
Ze kunnen geen HSG en laprascopie tegelijk doen Dat komt doordat ze met een laprascopie je buik opblazen met lucht en ze daardoor beschadigingen kunnen maken met een HGS, die contrastvloeistof word namelijk met kracht ingespoten, en ze maken tijdens een operatie geen röntgenfoto, domweg omdat ze op de OK geen röntgen apparatuur hebben Ze kunnen wel zoals ik beschreef met een gekleurde vloeistof die ze in je baarmoeder inspuiten zien of die vloeistof uit je eileiders komt lopen daarom gebruiken ze een blauwe vloeistof zodat dat duidelijk te zien is Contrastvloeistof daarintegen is kleurloos
Ah oke, klinkt logisch idd! Zoals Chelleke het schreef, leek het een beetje alsof ze het gecombineerd hadden. Maar weer wat geleerd! Ik vond die contrastvloeistof overigens een donkere piskleur hebben, whaha!
haha dat kan hoor Maar de standaard contrast vloeistof is bijna kleurloos dat gebruiken ze ook voor intra veneuze toedinging
Hoi meiden, Nog geen succesverhaal hier, ik kan er ook niet aan bijdragen helaas Sta zelf op het punt om (na deze of de volgende ronde) een HSG te ondergaan... en ben vooral benieuwd: Hebben jullie het als (erg) pijnlijk ervaren? Ik zie toch wel tegen die pijn op. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig zou zijn... Vorige maand wel heel kort zwanger geweest... dat geeft een beetje meer hoop. Verder ben ik het wachten net als jullie ook wel beu
Ach, het was ook niet dat ik me met die vloeistof bezighield, haha! Meer naar die enorme bak met ijzeren gereedschappen die ze gingen inbrengen Btw.. even off topic: ze hebben ons 1e-kerstdag-NODtopic gesloten Ik begrijp er niks van waarom je geen los NOD-topic meer mag hebben!
@ lindaaatje: Ik vond het wel vrij pijnlijk, maar (gelukkig) duurde het maar een seconde of 10. Die pijn verdwijnt heel snel weer. Het is even doorbijten, het voelt een moment als hele erge ongi-pijn. Misschien goed om je vriend/man mee te nemen, dat je even in zijn hand mag knijpen En nou maar heel hard hopen dat het niet nodig is voor je!
@mamaCharlotte dank je voor je reactie! 10 seconden lijkt idd nog wel te doen. Ach, we moeten er wat voor over hebben he... Vriendlief gaat zeker mee hoor, we hebben alle onderzoeken tot nu toe samen gedaan, gelukkig. We lopen trouwens bijna gelijk qua NOD! Dan hier maar blijven kletsen
@Mamacharlotte Ik zie trouwens 22 december vervolgafspraak bij je staan... Wat is de volgende stap als ik vragen mag?
@ lindaaatje: Mooi dat vriendlief meegaat! Ja, ik sleep hem ook aan zn haren mee hoor, dit doen we samen! Maar gelukkig wil hij ook erg graag mee steeds. Leuk dat we bijna gelijk lopen! Heb je goede hoop deze ronde? Ik durf geen hoop meer te hebben, maar heb het stiekem toch, door de HSG.. Ik ga 22 december overleggen met de gyn wat de volgende stap wordt. Ik wil eigenlijk wel voor een samenlevingstest gaan, zodat ik zeker weet of mijn slijm niet agressief is ofzo.. Laat ze maar lekker alles onderzoeken zodat we (hopelijk) dingen kunnen gaan uitsluiten!
Ik heb 28 september een laprascopie ondergaan en testte op 20 oktober positief. Nadat het vloeien over was zijn we er weer voor gegaan en deze keer met resultaat! Wij zaten in ronde 16.