hoi hoi, Ik ben er al over na het denken, want ik zit met iets lastigs denk ik. ik raak supermakkelijk zwanger. dat is heel fijn natuurlijk en reken maar dat we ons gezegend voelen. straks na de bevalling wil ik direct aan goede anticonceptie, mét bv als dat kan, anders zullen we tijdelijk condoom samen met pessarium o.i.d. moeten gebruiken. dit moet echt snel na de bevalling, want de vorige keer had ik met bv na 3 weken alweer een eisprong, 2 weken later ongi en direct een regelmatige goede cyclus. de ha durfde me geen minipil voor te schrijven (toch net iets minder betrouwbaar) en de gewone pil is niet handig met bv, en kan ik ook niet meer tegen. spiraaltje zie ik eigenlijk niet zitten, omdat ik al eens eerder heb geprobeerd eentje te laten zetten, en die pijn erger vond dan mijn bevalling. wie heeft er ervaring met bijv. implanon of andere semi permanente vormen? liefst met lage dosis hormonen, want ik kan er nog maar heel slecht tegen sinds Ties is geboren. groetjes Marieke
Ik lees mee. Hier het zelfde met de pil, en spiraaltje die ik nu heb gaat er ergens volgende maand uit. Hormonen zijn NIET mijn beste vriend...
Wij hebben hezelfde, gezegend met een super vruchtbaarheid, maar ook het dilemma; niet onszelf volgooien met hormonen, maar wat dan... Ik heb gekozen voor een spiraal, wat een pijn tijdens het zetten. Ik zeg stop maar, ik ga wel voor een staafje. Okay, staafje erin, 5 maanden non-stop vloeien, staafje er weer uit... Maar nu! Kortom, ik lees mee.
Tja, je hebt verschillende soorten spiraaltjes.. Gewone koperspiraal, Mirena (heb ik 8 weken na de bevalling laten zetten, en zelf goede ervaring mee) en de Gynefix. Zou het eigenlijk niet weten wat voor jullie een goede optie is, misschien een keer bij de HA of gyn overleggen? Vooral omdat het een semi-permanente oplossing moet zijn... Permanente oplossing was makkelijker te bedenken
hier precies hetzelfde. ook supervruchtbaar . van de pil krijg ik migraine dus die wilde ik echt niet meer. toen de mirena genomen. het zetten was even pijnlijk maar vond bevallen erger hoor maar toen ik die had ben ik 6 maanden ongesteld geweest dus ook geen succes., nu heb ik sinds een paar dagen de pil jaz 28. maar even afwachten! kus
Ik heb hele goede ervaringen met de koperspiraal. Mirena (hormoonspiraal) is net een tikkie veiliger, zou je die echt niet nog eens willen proberen? Implanon (zit alleen progestageen in) doet niet elke HA, en zou ik zelf niet zo snel doen. Het is redelijk nieuw, dus weinig ervaring en het verwijderen kan soms problematisch zijn. Je kan er ook een onregelmatige bloedverlies van krijgen (25 procent laat het daarom weer verwijderen), dus ik kan me voorstellen dat je dan steeds onzeker bent of je zwanger bent of niet. En je kan er een kleine littekentje van krijgen op je arm. Het is wel een heel betrouwbaar middel, als het staafje goed zit. Je kunt ook nog kiezen voor de prikpil, kan ook samen met bv. Daar is het nadeel dat het een jaar kan duren voor je weer zwanger bent als je stopt. Het is eenmaal per 3 maanden een injectie bij de HA. Wel volgens mijn docent vergelijkbaar met 3e generatiepil qua risico op trombose en je wilde liever niet te veel hormonen. Tip: Wil je Implanon, laat het dan al na 2 jr vervangen en niet na 3 jaar, uit onderzoek blijkt de 1e 2 jaar geen ovulaties plaats te vinden, derde jaar soms. Hoe zwaar deze hormonen zijn weet ik niet. Tja, lastig he! Elke anticonceptiemiddel heeft zijn nadeel helaas.
Hier precies hetzelfde!Maar ik heb 2 maanden geleden een koperspiraal laten zetten! GEEN hormonen dus! Ik ben er hartstikke tevreden over!! Alleen de ongesteldheid is superheftig en duurt bij mij een volle week terwijl ik normaal licht ongesteld ben en het duurt meestal 4 dagen! Maar verder nergens last van!