Hallo dames! Begin deze week heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb. 14 juli heb ik een afspraak met de uitslag van het bloedonderzoek en zal ik waarschijnlijk starten met medicijnen. Nu ben ik natuurlijk van alles op internet aan het opzoeken over PCOS en wat ik er zelf eventueel aan kan doen. Ik kwam diëten tegen en een onderzoek met kaneel: Cinnamon May Help Ease Common Cause of Infertility, Study Says Heeft iemand dit weleens gehoord of geprobeerd? Liefs, Leaf
Ik eet elke ochtend yoghurt met kaneel, en mijn PCOS is nog steeds niet weg Ik denk altijd, dat als zoiets echt werkt, het ziekenhuis dat er wel bij zou zeggen..
Daar heb je ook gelijk in! Op internet vind je wel aardig wat artikelen hierover en dat er doktoren zijn die het wel in de behandeling voegen (wel in Amerika dan). Maar goed, als jij in principe elke dag kaneel neemt en je merkt er niets van... Daar gaat mijn hoop! hahaha Maar ik heb 2 weken om te killen dus ik ga het toch proberen om maar het gevoel te hebben dat ik iets ermee doe .
Wat is een hormoondieet? Ik heb ook pcos, ik eet gezond en ik sport maar weet verder ook niet wat er nog meer aan te doen valt
Als je even googled op hormoondieet, het heet 'het hormoondieet' of het hormoon balans dieet. Schijnt heel goed te kunnen helpen. Volgens mij is het van ralph moorman.
Ik sluit me aan bij Elles. Ik heb echt een heleboel geprobeerd en het bleek niets dan valse hoop op te leveren.
Bedankt voor jullie reacties dames! Wanneer ik thuis ben ga ik even het hormoondieet opzoeken. Misschien helpt dat wel iets.
Ik heb er ook wel eens van gehoord, maar geloof het ook niet. Ben net begonnen met het hormoon 'dieet' hier ook goede ervaringen over gehoord. (ook met PCOS). Of het over gaat, ligt natuurlijk ook aan de genetische factor! Ik heb ook artikelen gelezen die aangeven dat Soja erg slecht is, dit komt omdat soja testosteron en oestrogeen stimuleert, juist testosteron heb je teveel bij pcos en te veel oestrogeen zorgt er ook voor dat je vet vast houdt, daarnaast kan er bij pcos sprake zijn van insulineresistentie (je zet suikers om in vet) Ik ben maandag begonnen met het hormoondieet en zeer tevreden. Eigenlijk gaat het hormoondieet (lees ook de hormoonfactor, is deel1) er over dat je zo natuurlijk mogelijk eet, heel duidelijk in het boek staat beschreven welke groeten, vlees, fruit je hormonen beinvloeden, dus kan je er uit halen wat je wel of juist niet moet eten! Succes!
Ik geloof ook niet dat het alles oplost maar kaneel heeft wel een gunstige werking op je bloedsuikerpeil. Als je daar bijv. ook problemen mee hebt, kan dat weer invloed hebben op je hormoonspiegel. kaneel nemen zal je bloedsuiker iets reguleren waardoor er een bijdrage wordt geleverd aan een gezonder hormoonpeil als je daar door de suiker problemen mee had. Oplossen/wegnemen van het hele probleem zal het helaas niet.
Nu ik zwanger wil worden ben ik juist voorzichtig met kaneel... had onthouden dat het slecht voor de zwschap is. Heb t ff opgezocht: Liever geen kaneel tijdens de zwangerschap [gezondheid.be]
Hihi *zwaai* naar alle meiden uit ons PCOS zonder symptomen topic. Ik denk dat hier de oplossing ook ligt. Ik heb ook een jaar lang koolhydraatarm gegeten. Speciale voedingssuplementen. Maar mn eierstokken zijn precies hetzelfde als in het begin bij de diagnose. Ik denk als je pcos geconstateerd wordt doordat je ook bv overgewicht hebt. Dan denk ik dat een speciaal dieet wel kan werken. Maar voor de rest is het gewoon domme pech denk ik. Gelukkig werken de medicijnen wel. iig beter dan de Kaneel