zaad kwaliteit na 2,5 week

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vera088, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vera088

vera088 Lid

19 jan 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Vera en samen met mijn partner in de eerste ronde. Ik zit nu enkel met een vraag en merk dat ik er een beetje angstig van word.

Mijn ovulatie was afgelopen woensdag. Na ovulatie testen was de dikste streep dinsdag avond en woensdag ochtend (dus ovulatie woensdag avond?)

Mijn vriend was hiervoor op zakenreis en zodoende heeft hij ruim 2,5 week geen zaadlozing gehad. Nu hebben wij het zondagavond voor het eerst weer gedaan en daarna nog dinsdag avond en woensdag avond.

Kan het alleen zo zijn dat het zaad van zondag een zwangerschap kon geven maar omdat dit zulk oud zaad was dat er nu een grotere kans op afwijkingen is? Of werkt dat niet zo.

Sorry maar ik kan me hier ineens erg druk om maken.

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Je ei springt vaak 24-48 uur na de positieve test. Zaadcellen doen er ook even over om het eitje te bereiken. Je kan best van dinsdag of woensdag zwanger zijn geraakt.
    Maar zelfs op de juiste dag klussen geeft geen garantie ;) Het kan best even duren. Even afwachten dus :)

3. vera088

vera088 Lid

19 jan 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel!

Maar het is dus niet zo dat ouder zaad meer kans geeft op afwijkingen? Ik kan op internet enkel vinden dat er dan minder goede zwemmers zullen zijn enzo..

4. Kays13

Kays13 Lid

4 jun 2018
    35
    14
    8
    Vrouw
    Ik geloof echt niet dat je dan een hoger risico hebt op afwijkingen. Alleen dat er misschien minder zwemmers zijn die het eitje halen. Het zaad van mindere kwaliteit haalt het eitje waarschijnlijk niet eens.

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik me bij aan :)

6. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Na tien dagen gaat de kwaliteit licht achteruit, maar je krijgt er geen afwijkingen door of iets dergelijks. Overigens is het omgekeerde ook waar, als je het elke dag doet is er veel minder sperma aanwezig.

Misschien wat stout idee, maar je man doet het dus in die tussentijd niet met zichzelf? Misschien weet je dat niet en is het dus alsnog minder oud zaad dan je dacht...

7. vera088

vera088 Lid

19 jan 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt!
    Nee haha, ik heb het hem gevraagd maar dat doet hij dus niet.

8. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Heel eerlijk
    Heeft je man zich niet gemasturbeerd?
    Mijn man kan geen 2,5 week zonder een keer met zichzelf te spelen

9. vera088

vera088 Lid

19 jan 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dat dacht ik dus ook, maar hij zegt echt dat hij dat niet gedaan heeft. Zelfs toen ik vertelde dat dat wel goed zou zijn haha.

10. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Haha nee die van mij krijgt dan echt een pijnlijke zak.
    Dus klinkt best bijzonder

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou je niet te druk maken over "oud" zaad. Daar krijg je geen afwijkingen door. Die ontstaan pas tijdens het delen van de cellen en dat is bijna altijd gewoon pech of geluk hebben. En dit gaat heel vaak goed en anders word het vaak al een miskraam. En enkele keer niet, maar dat komt veel minder voor.

12. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nee hoor! Dat geeft echt geen grotere kans op afwijkingen. Afwijkingen hebben te maken met een fout in het genetisch materiaal. Of natuurlijk een fout bij de deling als het eitje eenmaal bevrucht is. Het genetisch materiaal verandert niet als je zaad langer bewaard blijft.

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    haha hier is 5 dagen max. wat die kan volhouden.. maar na 3 dagen verneemt hij het al wel.. nouja quick en dirty met de hand dan maar zoals we het zelf zeggen

Deel Deze Pagina