Hey meiden, Ik weet het ff niet meer.... Ikzelf heb 30/07 mijn laatste pil geslikt en kreeg op 04/08 keurig mijn laatste pil-bloeding. Ik had toen middels de calculator berekend, bij een 28 dagen cyclus, dat mijn; Meest vruchtbare dag: 17 augustus 2009 Eisprong dag: 18 augustus 2009 Innesteldag: 23 augustus 2009 zou zijn. Ik heb voor mezelf een schema bijgehouden: Op 15/08 kreeg ik een opgezwollen gevoel, veel plassen/poepen, pijn in onderug en buik. Op 16/08 tegen middernacht, 2 steken links onderin mijn buik, mogelijke eisprong? snachts met afvegen heel klein beetje wit slijm. 17/08 gehele dag bruine kleverige afscheiding, wellicht eisprongbloeding? Snachts weer steekjes links onderin buik, pijn in onderrug en buik 18/08 menstruatiepijn aantal uren, veel bruine afscheiding 19/08 gehele dag nog licht bruin verlies. 20/08 nog heel licht bruine verkleuring 21/08 geen bruine afscheiding meer, einde van de dag wel beige en snachts witte slijmerige afscheiding 22/08 beetje witte slijmerige afscheiding 23/08 wederom beetje slijmerige afscheiding, ook het idee dat mijn binnenste schaamlippen iets opgezwollen zijn (sorry voor de details). Op 19 augustus heb ik voor de zekerheid toch mijn huisarts gebeld en die zij dat het volkomen normaal is als je dit soort afscheiding en pijnklachten hebt voor, tijdens of na je ovulatie. Op internet kon ik ook het volgende vinden: Tussentijdse bloeding Sommige vrouwen nemen in de vruchtbare periode wel eens een tussentijdse bloeding waar, die sterk kan variëren in sterkte. Meestal is het slechts een lichte, rood- of bruinachtige verkleuring van het cervixslijm. Incidenteel is het een bloeding die enkele dagen duurt en die zonder de controle van de temperatuurverhoging gemakkelijk met een menstruatiebloeding verward kan worden. De tussentijdse bloeding treedt in nauwe samenhang met de eisprong op en wordt vooral door natuurlijke hormonenschommelingen in deze periode verklaard. Tekenen dat je eisprong eraan komt kunnen zijn: Klein beetje bloedverlies midden in een cylcus Pijn rondom je eierstokken Meer zin in vrijen Licht opgezwollen schaamlippen en vulva Opgezwollen gevoel in je buik Vasthouden van vocht Meer energie Sterkere reukzin, zicht, smaak Gevoeligere huid en borsten Pijnlijke borsten, tepels. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik die 16e geen ei-sprong heb gehad maar die 2 steekjes had ik uiteraard, vanwege pil-gebruik, nog nooit gevoeld. Ik heb nu af en toe nog een beetje buikpijn en dus een beetje wit slijm. Zou dit witte slijm dan nu toch cervixslijm zijn geweest en moet mijn eisprong nog komen....zucht weet het ff niet meer...stom vrouwenlichaam ook.. Groetjes, Dreamygirl
Je bent net gestopt met de pil. Dus wat je cyclus is weet je nog niet, dit kost een paar maanden of miss wel meer. Met tempen kun je uiteindelijk wel je ei vinden, of niet als je er geen hebt. Maar ook dit kost een paar maanden. Je lijf moet ontpillen, en geeft allerlei symptomen af. Vaak ook zwangerschapssymptomen. Ik wil je niet bang maken, maar bij mij duurde het 4-5 rondes voor de ontpil/zwangerschapssymptomen ophielen, en t waren iedere ronde weer andere, zodat je blijft hopen. Hoop niet te snel en probeer naar je lijf te luisteren en ben vooral reeel. We hopen alleemaal dat t in 1 ronde raak is en gelukkig is dat voor sommige ook zo, maar de realiteit verteld heel anders. Succes!!
Hoi hoi Moeilijk is dat altijd he! Ik denk dat als je doorzichtig cervixslijm hebt gehad dat je dan toch een eisprong hebt gehad. Ook steekjes in je buik en menstruatiegevoel hoort bij een eisprong. Wanneer heb je geklust dan? Of zijn jullie nog niet 'officieel' bezig? Ik vind het ook altijd moeilijk hoor. Deze maand dacht ik een paar dagen geleden ook mijn ei te hebben: - beetje dikker slijm als anders - steken rondom eierstokken - menstruatie gevoel en buikpijn We hebben deze maand om de dag geklust en rondom mijn ei dus ook. Maar een paar dagen later had ik weer van dat dikke slijm en toen ook heel rekbaar. Ik dacht dat ik mijn ei al had gehad maar hebben die avond toch maar even extra geklust
Ik heb ook altijd dat slijm en de steekjes en menstruatiegevoel....maar geen positieve ovulatietesten... Dus t is niet altijd zeker of je dan ook een ei hebt, hoop natuurlijk van wel!! xxxxxxx
@Loe: ik heb geen temp bijgehouden, dat wil ik pas in een later stadium doen. Maar begrijp wel dat als ik het zeker wil weten dat ik dat dan moet doen of evt. ovu testen. @brabantse: ik weet dat ik reëel moet zijn. We zijn ook nog niet officieel begonnen. Ik wil eerst ontpillen en zien wat mijn cyclus doet. Door al die symptomen, hetgeen wat op internet staat, hoe het volgens het boekje zou moeten etc. raak ik wat onzeker en in de war. Uiteraard wil je natuurlijk dat het in x op gang komt. @jelisa: Zoals je hierboven leest zijn we dus nog niet voor het echie bezig. Ik wil ff mijn cyclus afwachten zodat we gericht kunnen klussen. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het voelt om je ei te hebben of ovulatiepijn te hebben...je leest het alleen op internet en ervaringen van anderen...en dan ga je twijfelen en wordt je onzeker. Is mijn lijf nu goed bezig ofnie....Dit is jou 2e ronde zie ik? Hoe snel was je bij de 1e zwanger?