Opeens hele korte cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Seffie, 2 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Hi dames,

Ik wil vooral even m'n ei kwijt en ik hoop goeie tips te krijgen.

Al 6 maanden doe ik ovulatie testen. Nooit was er 1 positief. Toen werd ik getipt door iemand dat er extra gevoelige zijn dus die gebruik ik nu 2 rondes. Maar de laatste 2 rondes was m'n cyclus dus 18 en 14 dagen. Ik zit nu op dag 14 en ik bloed weer :( hoe kan dat nou? Ben er zoooo klaar mee.

Vandaag ovulatie testen gedaan natuurlijk maar die is natuurlijk negatief dus een ovulatie bloeding kan het denk ik niet zijn. Ik zit echt met m'n handen in m'n haar. M'n cyclussen zagen er zo uit; 66 dagen, 20 dagen, 42 dagen, 18 dagen en nu dus 14... Wie o wie heeft de tip? :(

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    hoihoi,
    Helaas geen tips, maar ik heb ook een tijdje een “cyclus” gehad van 14 dagen. Zó vervelend! Bij mij lag dat eraan dat ik toen nog borstvoeding gaf. Overigens ging het bij mij na een aantal maanden vanzelf weer over en kreeg ik weer mijn normale cyclus en raakte ik zwanger. Nu heb ik toevallig ook weer twee hele korte cyclussen gehad, maar ik geef dus weer borstvoeding aan mijn inmiddels 18 maanden oude zoontje dus dat geef ik maar weer de schuld. Succes, ik hoop dat jij ook snel weer een normale cyclus hebt.

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Dat hoor je inderdaad wel eens vaker dat het door borstvoeding geven ook kan ontregelen. Fijn dat je daarna gewoon weer zwanger raakte en dat je nog steeds borstvoeding kan geven :D
    Ik geef nu al een jaar geen borstvoeding meer en aan 'ontpillen' kan het ook niet liggen want ik ben al 12 jaar van alle zooi af, ook geen spiraal. Niks :rolleyes: vind dit zooooo raar en vooral vervelend. 2x in de maand ongesteld maar dus ook eigenlijk de hele maand moe, puistjes, vreetkick enz. + Natuurlijk geen kans op zwanger worden en dat is mega frustrerend.

4. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    toevallig onlangs Corona vaccin gehad? Hopelijk vraag ik niets raars, misschien ben je wel anti vaccins in dat geval sorry voor de vraag, maar ik las dat sommigen hierdoor ook enkele afwijkende cycli hadden, maar dit zou na een aantal keer vanzelf moeten herstellen.

5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Haha nee je vraagt niks raars. Ik ben idd 2x gevaccineerd. Na de 1e keer had ik ineens die cyclus van 20 dagen. En na de 2e keer 42.. maar daarna wel weer dus 2x heel kort. Ik was al op zoek op dit forum naar ervaringen maar ik kan alleen ervaringen vinden waarbij dames alleen in diezelfde maand van het vaccin last hadden en niet 4 cyclussen lang :rolleyes:

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Hoelang duurde dat bij jou? Na 4 maanden minimaal 2x per maand ongesteld te zijn is de lol er wel vanaf nu bij mij. Mijn prolactine waarde is normaal verder. Ik schommel tussen de 11 en 15 dagen qua menstruatie

@Seffie ik slik nu monnikspeper en hoop dat dat wat doet. Tot nu toe nog niets... ik zit nu op cd11 en mijn lijf schreeuwt al dat ik weer ongesteld ga worden

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Na het 1e vaccin had ik geen verandering, maar na het 2e vaccin kreeg ik meteen diezelfde een hele lange cyclus en daarna die korte. Inmiddels zit ik op dag 19.. dus het lijkt hier weer de goede kant op te gaan. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer wat langer mag zijn.

Seffie vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    hè wat vervelend! Ik heb toen 3 van die korte cyclussen van 14 dagen gehad en daarna van 21 dagen en dan op dag 17 pas een ovulatie. Dus niet echt een innesteling mogelijk. Op een gegeven moment teunisbloemolie gaan slikken, dat deed helemaal niks aan de duur van mijn cyclus of het moment van ovulatie en daarna tarwekiemolie capsules geprobeerd en in die cyclus was ik zwanger geworden, maar kan puur toeval zijn. Ik wil deze supplementen dan ook niet aanraden hoor, want ik las ergens op dit forum dat het slikken van vitamine E ook juist soms meer kwaad dan goed kan doen, maar goed bij was het toevallig gunstig uitgepakt. Volgens mij mag het officieel ook niet bij borstvoeding geslikt worden, maar ik had eerst advies gevraagd en toch maar geprobeerd, omdat mijn 2 jarige nauwelijks meer bij mij dronk toen. Monnikspeper geen ervaring mee. Hopelijk wordt jou cyclus ook snel wat langer! Succes!

9. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen

Ik slik Etos zwanger worden tabletten nu 2 maanden en daar zit ook monnikspeper in :) die bloeding van gisteren heeft trouwens (nog) niet doorgezet. Waren 4 druppels.. zou het een ovulatie bloeding zijn? Dan is het wel raar dat de ovulatietesten negatief zijn toch? :rolleyes:

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Ja zou wel gek zijn, je kan ook gewoon weinig menstruatie hebben omdat er zo kort tussen zit en dat dit t al was

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Ik zit nu op 7 cyclussen, bij die van 15 heb ik rond dag 11 heel veel vruchtbaarslijm en gilt mijn lijf ook 'eisprong'. Maar ja met cyclus 15 dagen is dat ook zinloos.

Tarwekiemolie zal ik eens proberen. Volgende week spreek ik de gyn gelukkig al, heb gelijk toen we ervoor gingen doorverwijzing gevraagd. Komt nu goed uit. Ik had gehoopt het te kunnen afzeggen uiteraard maar ja na 7 cyclussen heb ik geen hoop dat t zo bijtrekt.

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik haak even in op deze post. Tarwekiemolie is juist niet aan te raden. Het gaat met name om de vitamine E welke in tarwekiemolie zit, echter zitten er ook andere vitamines/mineralen in welke juist zorgen voor een negatief effect. Het beste is dus om gewoon normale vitamine E 400 te gaan slikken.

Bijvoorbeeld deze: https://www.herbafit.nl/nl-NL/producten/vitamine-e-400-ie-capsules?skin=website&set=TRUE

Hier nog even een stukje waarom je beter vitamine E kan nemen i.p.v. Tarwekiemolie: https://fitforfertility.nl/vitamine-e-tarwekiemolie/

Willemijntje19 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    @Seffie hoe is het met jouw cyclus?

14. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Het brak niet door 2 oktober. Maar ook nog steeds geen positieve ovulatietesten.. wel slijm etc. Ik snap echt niks meer van m'n lijf. Hoe kan ik nou 8 maanden geen eisprong hebben? Ik voel het aan alles in m'n lijf het lijkt wel of die testen gewoon niet reageren bij mij.

Hoe is t met jou?

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Misschien eens testen met clearblue ipv de streepjestesten?

Ik heb sinds de miskraam ook cyclussen van gemiddeld 25 dagen, met vooraf 4 dagen spotting.

Ik wil niet te wappie overkomen. Maar mijn osteopaat vertelde mij dat menstruatiestoirnissen niet alleen door het vaccin zelf komen, maar ook door gevaccineerden om je heen. Zij scheiden bepaalde fermonen uit. Ik ben op zijn advies gestart met een krachtige oxicidant/ontgifter. https://www.vitakruid.nl/products/s-acetyl-l-glutathion

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    #16 GroeneBomen, 15 okt 2021
    Laatst bewerkt: 15 okt 2021
    Ik heb ook sinds we in 2017 startten voor F nooit een positieve ovulatietest gehad. Terwijl ik wel goede eisprongen had. Of de piek zo kort dat ik het altijd mistte of dat ik een eiwit aan mijn lh hormoon kleefde waardoor de lh testen het niet oppikten. Dus ik laat het er nu ook bij, heb het nu ook weer geprobeerd meer krijg geen positieve test. Terwijl mijn lichaam wel aangeeft dat ik vruchtbaar ben.
    (Oke cyclussen van 10 dagen niet, dan voel ik mij 1 dag vruchtbaar en dag erna pms. Arme man haha, 1 dag vind ik hem geweldig, andere dag kan ik zn kop eraf bijten)

Je kan wel vragen of je huisarts 5-7 dagen na het moment waarvan jij denkt een eisprong re hebben even progesteron te laten prikken.

Ik ga zo bellen, rond cd 8 echo inplannen. Gelukkig verder geen extra onderzoek of bloedprikken: we gaan verder met de behandeling waarvan ik zwanger raakte van F Menstruatie was heel kort nu, 1,5 dag. Maar ja dat is niet zo gek als ik 3e cyclus van 10 dagen heb. Zoveel valt er ook niet meer af te breken want cyclus ervoor was 5 dagen menstruatie.
    Maar ik zie op tegen de mmm maar zonder is zwangerschap uitgesloten. Maar mijzelf weer injecteren vind ik wel een ding.

17. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tip :) ga er gelijk naar kijken. En clear blue ga ik niet aan beginnen want m'n cyclussen zijn tussen de 18 en 66 dagen. Dat betekent dat ik soms 40x in de maand moet testen en ik vind clear blue daar te duur voor :rolleyes:

Misschien gewoon loslaten en om de dag/om de 3 dagen seks hebben. Maar ben zo bang dat ik dan bij de huisarts niet kan aantonen dat ik eventueel hulp nodig heb. Moet ik het straks alsnog proberen.

18. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Jeetje dat lijkt me inderdaad wel een ding :( wel fijn dat je er hulp bij krijgt nu. Hoe is het met je bekken? Durf je het aan? Ik twijfel wel daardoor maar het wint het niet van de wil haha.

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.301
    113
    Vrouw
    Bekken is mwah. Wisselt erg. Ik zie enorm op tegen weer rolstoel en vrijheid kwijt. Even naar de winkel lopen is dan geen optie meer. Ik kan nu zelfs 2 km lopen op een goede dag. Ik heb nog wekelijks fysio om de rest te versterken. Maar ik merk echt wel dat ik wel in dubio zit: wat doe ik mijzelf weer aan?
    Maar goed, wens wint het van verstand inderdaad haha

Deel Deze Pagina