Welke ''smoes'' gebruik jij deze feestdagen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Judithv87, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judithv87

Judithv87 Lid

3 dec 2013
    89
    0
    0
    Hey meiden,

Met de feestdagen in aantocht zit ik toch met een klein probleempje. Ik lust namelijk erg graag een wijntje bij mijn eten en heel de familie weet dat. Maar nu ik zwanger probeer te worden wil ik natuurlijk niet drinken. We hebben echter tegen niemand gezegd dat we hier mee bezig zijn, je weet immers nooit hoe lang het duurt en we willen niet steeds vragen krijgen of het al is gelukt. Dus: welke ''smoes'' gebruiken jullie om onder een wijntje uit te komen met de kerst??

Groetjes!

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als je nog niet zwanger bent hoef je geen smoes te gebruiken hoor.. ;)
    Je kunt gewoon drinken!!

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik weet niet waar je zit in je cyclus, zit je nog voor je ei dan kun je gerust drinken. Erna zeggen vele ook, al zou ik me daar zelf ook niet prettig bij voelen. Zelf drink ik niet veel, dus zal het niet opvallen dat ik niet drink, maar anders kun je altijd nog zeggen dat je een antibiotica kuurtje krijgt of hoofdpijn hebt en ibuprofen hebt gehad?

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je moet met de auto? ;)
    Antibiotica, hoofdpijn, niet lekker in orde, gewoon even geen zin in.
    Ik drink niet veel, dus dan valt het toch nooit op. En als ze het dan vragen dan zeg ik vaak dat ik wat hoofdpijn heb.

5. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Je eigen fles drank meenemen en daar appelsap in doen. Moet je wel iets nemen wat andere niet te zuipen vinden anders ga je voor de bijl! Gedaan met een vriendin die dinkt van die zoete troep en wij zijn wijn en bier drinkers er heeft geen haan naar gekraait!

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dubbelfris ipv witte wijn werkt ook :)

Maar als je nog niet zwanger bent, kun je best een wijntje drinken.
    Ik moet er ook rekening mee houden (1e kerst NOD, maar denk dat ik morgen aan nieuwe cyclus begin); ik drink gewoon met mate (max 2 glaasjes) totdat ik een positieve test heb.

Maar je moet doen, waar je je goed bij voelt hoor!

7. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon drinken. Dat kan echt geen kwaad... Hou het gewoon bij een paar wijntjes, en ga je niet klem zuipen :) Al kan dat ook geen kwaad. Ik zat rond mijn ei toen ik erg veel gedronken had, en bleek die keer zwanger te zijn geworden. Ik had uitgerekend die maand geen zin om me aan allerlei regeltjes te houden... :)
    En een prachtige, gezonde dochter hoor!

8. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Dat je moet rijden en je man wilt drinken!

9. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Mijn man drinkt niet.... Das op dit soort momenten wel lastig haha

10. Judithv87

Judithv87 Lid

3 dec 2013
    89
    0
    0
    Hmmm dat is inderdaad lastig! Die van mij wel dus dat komt goed uit! De eerste kerstdag vieren we bij familie vlakbij en gaan we lopen dus de auto-smoes kan ik dan niet gebruiken, 2e dag wel. Ik vind die van de appelsap ipv wijn wel een hele goede!!

Ik ben nu ongeveer 7 dagen dpo (weet niet precies op welke dag vorige week mn eisprong was, gebruik geen ovulatietesten). Ondanks dat ik dus niet zeker weet of ik zwanger ben wil ik liever niet drinken, gewoon voor m'n eigen gemoedstoestand :)

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik gebruik geen smoes, ik ga gewoon eens een keertje drinken. Misschien duurt 't nog wel een jaar voor ik zwanger ben en voor de rest drink ik toch ook nooit.

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Komt vast goed meid.
    Als je echt een wijntje wilt kan dat zeker geen kwaad de eerste 4/5 weken van de zwangerschap. Kindje krijgt dan nog geen voeding van jou.
    Maar ik snap je gevoel wel.

Anders eerste kerstdag neem je lekker een wijntje of twee en tweede kerstdag gebruik je de auto smoes.

Niet schuldig voelen...mijn kindje heeft zich genesteld in de week dat ik een kuur had om ongesteld te worden (lang verhaal)..als het vruchtje sterk genoeg is komen ze overal doorheen ;)

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

dit dus!
    ik heb altijd gewoon gedronken toen ik niet zwanger was...kan geen kwaad hoor..
    daarbij neem ik aan dat je een wijntje drinkt en niet op de "zuip"toer gaat dus lekker genieten van een wijntje kan best!;)

Deel Deze Pagina