Vruchtbaar slijm of sperma??

Discussion in 'Zwanger worden' started by All Mine, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nou ja, de titel zegt het al..

21 april was ik voor het laatst ongesteld. Ik zou dus ongeveer in mijn vruchtbare periodes zijn beland. Maar als ik uitga van mijn vorige cyclus, die 32 dagen duurde, zou ik pas over een paar dagen mijn eisprong hebben.

Gisterochtend hebben we sex gehad. Gisteravond, of eigenlijk afgelopen nacht rond 01.30 uur kwam er bij het afvegen op de toilet een hele lange rekbare sliert mee, vrij dik... Nu vraag ik me af:

* Was dit een teken dat mijn ei gaat springen?
    * of was dit nog het sperma?
    * binnen hoeveel tijd spingt je ei, na dat vruchtbare slijm?

Ik heb wel vaker moeite met het herkennen van mijn vruchtbare periodes, omdat ik soms denk dat het nog het sperma moet zijn geweest wat er weer uit komt.

Wát een onderwerp, :(, sorry!

2. KlGekko

KlGekko Actief lid

Jul 24, 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hey,

Mijn laatste menstruatie was op 21 april. Mijn laatste cyclus was ook toevallig , 32 dgn met een lf van 11. Ik zou dus ook, pas volgende week mijn ei moeten hebben, maar vrijdag ochtend stond ik op met een hele dikke rekbare sliert tussen mijn benden. De hele dag door had ik een zeurende pijn in mijn buik rechtsonder. die middag na het werk snel ovulatie testen gehaald bij de kruidvat, en ja hoor 2 strepen. Die avond meteen gezellig gehad in bed. Het zeurende en opgeblazen gevoel in mijn buik is ook minder geworden...

Maar ik denk dat dit wat je had vruchtbaar slijm was. Sperma is toch wat dunner en natter!.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Hey wat grappig, hadden we dus exact zelfde cyclus vorige maand!!

Nou ik had gisterenochtend nadat we sex hadden gehad, een heel zwaar en drukkend gevoel onderin mijn buik. En dit zeurt nu nog steeds na. Misschien dan toch mijn eisprong?! Nou, we zullen zien.

4. KlGekko

KlGekko Actief lid

Jul 24, 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    ja ik ook, en nu niet meer. normaal gesproken heb ik na mijn eisprong gevoelige borsten. nu nog niet, dus denk dat mijn ei toch nog niet gesprongen is. blijven klussen dus....

5. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gisteren buikpijn en steekjes en net bij het afvegen vruchtbaarslijm ik heb ook vanmorgen geklust. wanneer gaat mij ei dan springen nu ik vruchtbaarslijm heb?

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ik denk vruchtbaar slijm. Want bij mij is het juist heel vloeibaar na de sex :) Lijkt ook altijd mega veel haha!

Vruchtbaar slijm.... tja ahum... ranzig maar soms hangt het als een sliert te bungelen als ik op de wc zit whaha! Ook altijd vlak voor/tijdens mn ei

7. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Haha, lekker omschreven, maar zo zag het er dus uit!!!
    Ik hou de komende week nog ff mijn afscheiding in de gaten. En anders had ik een (voor mijn doen) korte cyclus deze maand! :) (en niet geheel onbelangrijk, we hebben optijd geklust!)

8. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ik kan het zo een paar keer hebben in een paar dagen. Dus wanneer je ei dan springt durf ik niet te gokken.
    Volgens mij had ik het deze ronde van 30-04 t/m 1-5. Op 2-5 sochtends zo'n kletsnat gevoel haha.... die ochtend ook een paar kleine pijnlijkere krampjes en daarna was het weg. Ik denk dat mijn ei dus de 2e (in de ochtend) is geweest. Alleen doordat ik een paar avonddiensten had, helaas de 30ste voor het laatst geklust. Dubbele fingers-crossed dus!

9. Laska

Laska Actief lid

Jan 3, 2012
    101
    0
    0
    Nederland
    Hai, ik heb volgens mij nooit echt last van slijm....Ben wel al een keer zwanger geweest maar dat is geeindigd in een miskraam..helaas..

Ik vraag me af of ik dan minder vruchtbaar ben als je haast geen afscheiding hebt...Ik heb rond mijn ei soms wel wittige afscheiding....maar geen slierten zoals jullie het beschrijven.

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ik heb dat ook echt niet elke maand zo hoor ;) En ook ik vroeg me dan het zelfde af. Maar ik ben voor de eerste toch 3 x meer zwanger geweest (helaas 3 x misgegaan)

11. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Als slijm een teken van vruchtbaarheid zou zijn, in de zin van hoe meer hoe vruchtbaarder, dan had ik al lang 6 kinderen gehad (bij wijze van spreken). Ik ben zo'n beetje de hele cyclus vochtig tot gewoon nat en merk wel verschil in structuur... maar ondertussen bijna een jaar verder.
    Je hoeft jezelf wat dat betreft dus geen zorgen te maken, ik denk dat het weinig met vruchtbaarheid te maken heeft (op structuur na dan als teken).

12. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Kan wel sperma geweest zijn hoor. Vruchtbaar slijm is als het goed is juist niet dik. Quote:
    "De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong."

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Nou zodra ik een poging heb gehad, heb ik ook uitloop wat erg veel lijkt op cervixslijm, maar toch is dat het niet want voor de poging die dag had ik het nog niet zeg maar!
    Kan dus heel goed sperma zijn!

14. Within

Within Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat al het sperma wat overblijft binnen 2 uur je lichaam alweer verlaten heeft. Het meeste komt direct terug en de laatste kleine beetjes dus binnen die 2 uur.

Lijkt me dus stug dat je na 12 uur nog een flinke klodder sperma zou verliezen..

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Heel goor, maar ik heb dus uitloop van 2/3 dagen, sorry voor de details!

16. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    belangrijkste vraag is of het doorzichtig was en slierterig, dan zeg ik ja, vruchtbaar slijm.. was het witsig, niet doorzichtig en kon je er geen slierten van maken zeg ik sperma

17. KlGekko

KlGekko Actief lid

Jul 24, 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Google eens op cervixslijm. wat ik elke cyclus weer heb is zeker cervixslijm.
    Btw sperma is toch niet slijmerig????

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Nee normaal niet maar wat eruit loop kan wel slijmerig zijn XD
    Ik zie echt t verschil niet hoor hahaha

19. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nou ik weet niet wat het geweest is hoor...
    Vandaag weer slijm wat op vruchtbaar slijm lijkt, gisteren geen sex gehad... Afwachten, afwachten en vrolijk door klussen :)

20. Laska

Laska Actief lid

Jan 3, 2012
    101
    0
    0
    Nederland
    Het is denk ik ook bij iedereen wel verschillend...Ik had juist toen ik de pil nog slikte veel meer last van doorzichtig dradig slijm...en nu juist niet...tja en als je de pil slikt heb je dat slijm niet echt nodig...

Voor nu zitten we weer een week of 2 op het wachtbankje...

Share This Page