Zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jvk91, Jun 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jvk91

Jvk91 Lid

Jul 26, 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Mag ik jullie een vraag stellen ? Mijn man en ik hebben een kinderwens, Alleen vind ik het zelf lastig om echt uit te rekenen wanneer we het meeste kans hebben. Mijn menstruatie is begonnen op 19 Juni. Nu hebben we het geprobeerd op 21 Juni. Hoe groot zou de kans zijn dat we zwanger raken ? Ik heb op allerlei dingen gezocht om er beetje achter te komen of je ook zwanger kan raken tijdens je menstruatie ?

Alvast bedankt!! ;)

2. palomi

palomi Bekend lid

Mar 23, 2016
    947
    0
    16
    Dan moet je eerst weten hoe lang je cyclus is..
    Er zijn vrouwen die vruchtbaar zijn tijdens hun menstruatie maar dat is heel uitzonderlijk geloof ik.

De meeste vrouwen hebben een cyclus van gemiddeld 28 dagen waarbij je ongeveer 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebt.. Een paar dagen voor je eisprong ben je wel al vruchtbaar maar de kans dat je dat dus bent enkele dgn na je menstruatie is zeer klein

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Het ligt ten eerste aan de lengte van cyclus. Gemiddeld is dit ongeveer 28 dagen, maar kan ook echt wel langer zijn.
    Als je uitgaat van 28 dagen dan is je eisprong ongeveer op dag 14/15, dag 1 is eerste dag van menstruatie.
    Dit is een ongeveer en gemiddelde he. Zegt nog niet zoveel over hoe het bij jou gaat.
    Echter nu heb je sex gehad op dag 3, tijdens menstruatie neem ik aan, dan is de kans echt heel klein.
    Wat ik zou doen is een aantal maanden aanzien hoelang je cyclus is. Ongeveer halverwege de cyclus zal je eisprong zijn. Wij hadden na stoppen van menstruatie om de dag sex.
    Wil je toch meer duidelijkheid dan kun je ovulatietestjes doen.

4. Jvk91

Jvk91 Lid

Jul 26, 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor jullie reactie's!

Waar begin je bij het tellen van je cyclus ?
    Testen kan inderdaad ook, maar omdat we al seks hebben gehad ben ik zo benieuwd of we daarvan al zwanger kunnen raken. Ik ben er veel mee bezig daar komt het van denk ik. Mijn man is wat rustiger erin.

Mijn menstruatie's zijn wel altijd optijd, Als ik bijv op een 3e van de maand ongesteld was. Dan ben ik dat die maand erop ook op de 3e. Ik heb wel eens dat het net 2 dagen van te voren is of erna. maar nooit een week eerder of na die datum.

5. jallou

jallou Actief lid

Feb 15, 2014
    234
    0
    16
    Wat fijn dat je cyclus regelmatig is!
    Als je ongesteld bent 1ste dag ongeveer 2 weken later heb jij je eisprong. Dan ben je op je dag en rondom erg vruchtbaar!
    Je kan ook ovulatietesten gebruiken
    Succes

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dag 1 is eerste dag menstruatie. Je geeft aan elke keer rond zelfde dag in de maand ongesteld te worden, dus je cyclus zal ongeveer 30 dagen zijn. Je eisprong zal dan ongeveer op de helft zijn.
    Gewoon hele maand regelmatig sex hebben, dan heb je grootste kans. Lukt het dan na paar maanden nog niet dan kan je alsnog testjes gaan doen

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Als je een kinderwens hebt zou ik ziezo vaker dan 1 keer sex hebben en vooral rond je eisprong. Meestal is die niet tijdens of vlak na je menstruatie.

8. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

Sep 9, 2015
    553
    72
    28
    Ik heb een app gedownload die geeft precies aan wanneer je eisprong zou moeten komen en wanneer je dan het meest vruchtbaar bent... zo hou ik het een beetje in de gaten... garantie heb je natuurlijk niet hierbij maar wel wat hou vast

9. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Apps zijn echt niet betrouwbaar want die gaan uit van gemiddelde of de gegevens die je zelf invoert. Ik zou dat dus zeker niet als uitgangspunt nemen. Als je het echt zeker wilt weten dan zou ik ovulatietesten doen en gaan temperaturen. En inderdaad zoals al is gezegd iets vaker seks hebben 😉.

Share This Page