Opeens tussentijdse bloedingen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sado, Jun 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,069
    17,023
    113
    Hoi dames!

Ik ben op zoek naar advies :)

Medio februari ben ik, 3 weken na mijn bevalling, met de pil gestart. 1 mei ben ik hier om verschillende redenen weer mee gestopt. Ik zit nu in mijn tweede eigen cyclus.

Vorige maand had ik van CD16 t/m 21 opeens licht bloedverlies. Dit was zowel bruin, roze als rood. Het was erg weinig, alleen met afvegen en geen maandverband oid nodig. Op CD27 had ik een positieve ovulatietest, op CD37 (dus na een hele korte LF) opeens ongesteld.
    Een ovulatiebloeding of menstruatie is het dus denk ik niet geweest...

Ik zit nu op CD22 en jawel: sinds CD17 hetzelfde verhaal: dagelijks bloedverlies, enkel met afvegen, al lijkt het wel iets meer dan vorige maand te zijn, maar lijkt totaal niet op een menstruatie zoals ik ze heb. Deze keer had ik op CD19 een positieve ovulatietest, dus tijdens de bloedingen.

Help, wat kan dit zijn, kan het een zwangerschap in de weg staan? Kan ik er iets aan doen? Iemand die dit herkent?

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Enige wat ik kan bedenken is dat het wellicht een ovulatiebloeding is... Geen idee verder!

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Ik kan 2 dingen bedenken: of een ovulatiebloeding, of je lichaam is wat van slag. Je bent kort na je bevalling gestart met de pil, toen weer vrij snel gestopt, ik kan me zo voorstellen dat je lijf misschien iets ontregeld is daardoor, alles bij elkaar. Ik zou het in de gaten houden, en anders de huisarts eens vragen. Tussentijds bloedverlies kan tal van verschillende redenen hebben.

Succes!

4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Is het niet zo dat je na je bevalling nog wat langer een onregelmatige cyclus kan hebben? Ben zelf (nog) geen ervarings deskundige. Lijkt mij op zich niet gek hoor. Ze zeggen toch 9 maanden ontzwangeren?

En als je het niet vertrouwt idd even Ha consulteren.

5. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,069
    17,023
    113
    Ik dacht, ik doe nog een ovulatietestje gezien het licht bloeden aanhoudt. Met dit als resultaat!
    Dan toch een ovulatiebloeding (hoewel ik 3 dagen terug ook een knaltest had)? Kan dat zoveel dagen aanhouden?

Attached Files:

6. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Misschien ook eens een zwangerschapstest proberen?
    Just in case?

Ovulatietesten kunnen positief op hcg reageren.
    En bloedverlies had ik ook in periodes de eerste weken bij mijn zwangerschap.

7. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,069
    17,023
    113
    Dacht ik zelf ook direct aan (zelf nl ook bloedverlies gehad tijdens m'n zwangerschap) maar helaas!

Attached Files:

Share This Page