Hallo allemaal! Ik heb een vraagje.. Donderdag werd ik voor het eerst ongesteld na het stoppen met de nuvaring (overigens was dat al na 24 dagen..), en nu heb ik eigenlijk alleen maar oud/donker bloed. Is dat nu wel een 'echte' ongesteldheid? Voor het stoppen was ik altijd heeeeel kort en heel weinig ongesteld, maar dat was dus met nuvaring.. Ik had na wad lezen op dit forum er eigenlijk al op gerekend dat ik voorlopig niet ongesteld zou worden, ivm wennen van mijn lichaam aan mijn normale cyclus, maar dit is dus best snel! Ben erg benieuwd of iemand dit herkent, tot op heden hebben mijn vriend en ik met condoom gevrijd, en nu willen we zonder gaan doen (spannend! ), dus ik ben wel benieuwd of dit nu een echte ongesteldheid is..
Heyla, Mijn eerste echte menstruatie was ook heel donker. De eerste dag heel veel, dag 2 wat minder en de 3de dag was het voorbij. Ik had gedacht dat de bloedingen na het stoppen van de pil heviger en langer waren.
Hoeft niet hoor, na het stoppen met de pil. Ik was altijd heel heftig ongesteld voordat ik de pil ging gebruiken. Met de pil was ik 6 dagen ongesteld, en nu nog maar 4 (na het stoppen). Je lichaam kan in die tijd veranderen. En nu het geen hormonen meer krijgt moet ie het zelf doen.
Ik ben blij dat ik dit lees, want bij mij is het ook zo. Ik ben jaren aan de pil geweest en was dan een dag of drie ongesteld (beetje maar) en dacht dat als ik zou stoppen het meer zou worden. Maar het is juist nog minder. Ik ben maar 1,5 dag ongesteld (hoeveelheid nog minder dan met de pil) en het is altijd oud en nieuw bloed bijelkaar. Ik snap het niet, maar zie dat er meer zijn. Hoef ik me daar gelukkig niet druk om te maken . Liefs
Hier ook nog maar 2 dagen ongesteld na het stoppen met de pil (elf maanden geleden) en oud en rood door elkaar.
Pfoeh, inderdaad fijn dat ik niet de enige ben bij wie dit zo is! Vond het toch wel een beetje raar.. Tsja, ik weet natuurlijk helemaal niet wat ik van mn lichaam kan verwachten na 12 jaar pil/nuvaring.. En dan ben ik wel zo'n muts die me dan afvraagt of er niet iets mis is.. Maar zo te lezen kan dit dus ook gewoon zo blijven, aangezien een aantal van jullie al niet meer in de 1ste ronde zijn.. Thanx voor jullie reacties trouwens! Alleen bij jou zag ik ook nog geen rondes Heidientje, was jouw eerste menstruatie ook pas kort geleden? liefs