Wat zijn jouw ervaringen met ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kieknoen, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kieknoen

kieknoen Lid

23 mrt 2009
    12
    0
    1
    Vandaag weer ontdekt dat ik nog een volgende ronde mee mag draaien... :x ..

Dus nu maar aan de ovulatietesten dacht ik zo. Wat zijn jullie ervaringen hiermee (welke testen zijn goed bevallen en welke niet?) Kortom: tips, advies over welke aan te schaffen en waar (en hoeveel?!)

ik lees het graag!

2. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Ik heb van het weekend de testen gekocht van het Kruitvat. 5 voor € 10,- Eerst deze maar eens een keer proberen voordat ik die dure ClearBlue testen aanschaf.
    Ben erg benieuwd. Ik kan geloof ik vanaf woensdag a.s. gaan testen.

Overigens is de reden dat ClearBlue testen me eigenlijk toch ook fijner lijken is dat je deze direct 's morgens kan doen met ochtendurine. De andere testen bijna niet. Dan mag je 2 uur van tevoren niets drinken en je moet iedere dag op het zelfde moment / tijdstip die test afnemen. Dat is eigenlijk niets voor mij. Nu ik het zo nog eens lees, ben ik al bijna in staat gewoon die ClearBlue testen te halen :D

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    nou dan moet ik je teleur stellen, want ik gebruik al een tijdje clearbleu ovulatietesten digitaal. en die mag je ook niet met ochtend urine doen, en het liefst zelfde tijd van de dag, zoals alle andere testen.
    voordeel wel is van die digitale, dat je de testen niet hoeft te bewaren! anders dan bewaar je ze, om ze tevergelijken. deze geeft gewoon een rondje van niet, en smiley van wel. en wanneer je de smiley ziet heb je binnen 24-48 uur een eitje!
    echt werkt super! helaas alleen nog niet zwanger.

liefs keina

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb in ronde 5 de ovutesten van Predictor gebruikt. Eerste x ovutesten en gelijk zwanger die maand! Helaas is het met 6.3 weken misgegaan.
    Na mijn MK heb ik een die van de kruidvat gebruikt. Ook al hoor ik er een heleboel negatieve verhalen over... ik heb er wel mijn ei mee gevonden maar helaas niet zwanger. Nu dus de 3e ronde ovutesten, toch weer predictor, en ik ben benieuwd! Ik ben er vandaag mee begonnen maar nog geen ei te bekennen... lastig als je een onregelmatige cyclus hebt. Je hebt dan toch wel 2 verpakkingen nodig. Ik weet niet of ik de volgende maand weer ovutesten ga gebruiken maar het werkt wel verslavend.... tis toch iets waar je naar toe leeft en je een blij gevoel geeft als ie positief is :oops:

Groetjes Cyntje

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik hoorde van een bekende van mij dat zij al maanden lang geen ovu gebruikte en de 6e keer wel en toen was ze zw. De eerste keer heb ik ook gelijk de ovu testen gebruiken en de tweede keer ook maar ik werd helaas niet zwanger!! Dus nu gebruik ik ze niet deze maand.
    Die van cb digitaal is wel erg goed hoor.... Ben er zeer tevreden over, want je hebt niet het gezeur met de lijntjes.. Ik vind die lijntjes zooooow onduidelijk en het maakt niet uit welk merk je gebruikt!

Gr

6. JvS

JvS Actief lid

2 feb 2009
    117
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Gelderland
    Ik heb ovu-testen gebruikt van babyboom. Deze zijn simpel en goedkoop! En de 2de ronde met de testen, zwanger!

7. lovely xXx

16 mrt 2009
    23
    0
    0
    brabant
    Ik heb nu vorige week ovu testjes van babyboom gebruikt en heb mijn ei gevonden dit weekend.. ik vind ze echt duidelijk en gemakkelijk te gebruiken.. en als je tussen 10 uur s'morgens en 4 uur s'middags test is het goed heb ik gelezen..ik kan namelijk ook niet iedere dag op het zelfde moment testen..
    Nou afwachten tot volgende week of de duivels komen!! :evil:
    Dit is mijn 4e ronde maar de 1ste ronde met ovu testen

Succes!!

xXx

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb de testjes van sensitest gebruikt. Heel handig, duidelijk (twee strepen is je ei) en blijkbaar kloppen ze wel, zie mijn banner als bewijs

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    @ Petra83: Proficiat :)
    Hier ook Sensitestjes besteld... Welke waren het als ik vragen mag?
    Ben heel erg benieuwd of het deze keer gelukt is (ze zijn te laat aangekomen om mijn ei te vinden) en anders ga ik ze bij de volgende ronde zeker gebruiken!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb sinds deze cyclus ook getest. Ben daar eigenlijk niet zo van en daardoor was de stap wat groter. Maar goed, een half jaar bezig dus ik vind het wel tijd worden nu. Ik had vrijdag de eerste gedaan en meteen dik positief :) Dus dat was een partyweekend :-D
    En toch denk ik dat het voor ons weinig nut heeft omdat wij toch al 3 tot 4 keer per week vrijen...
    Ik ben zo bang dat het met die testen een verplichting wordt en dat wil ik echt niet. We hebben afgesproken dat we het met een positieve ovulatietest extra leuk maken en meer aandacht besteden aan elkaar. Dus geen moetertje...

11. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    @ineke1983, ik heb de gewone dipstick ovulatietestjes gebruikt!

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Leuk Petra die heb ik ook :)
    Dat geeft dan toch wat hoop voor moest het deze ronde niet gelukt zijn... Dat wachten altijd maakt me gek!!! Voel al 2 dagen een verschrikkelijke druk onder in m'n buik, maar ik heb Spastische Darm Syndroom dus het kan ook daarvan zijn, lijkt erg op de syntomen, ofwel heb ik toch nu pas m'n ei... Als het morgen niet over is toch eens testen en vanavond zeker nog eens kussen ;)

13. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ik vind iedere maand mijn ei met clear blue en idd makkelijk: smiley of leeg rondje. verder geen gezeur met streepjes. nu moet het zaad mijn ei nog vinden :)

14. gimena

gimena Niet meer actief

ik wa gestopt met ovulatie testen ze gaven allemaal positief aan tewijl er geen sprong aan wezig was!
    ik ma over gestapt met tempratuur meten!
    en zo wel me ei gevonden !
    zie me banner ma ;)

15. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    dus je bedoeld dat de ovulatie testen gewoon verkeerd aangaf??
    ik wist niet dat, dat kon?!!
    omdat mijn huisarts zelfs ovulatie testen heeft aangeraden.

maar was je temparatuur zo anders dan met de ovulatie testen??

vertel! help!

liefs
    keina

16. kieknoen

kieknoen Lid

23 mrt 2009
    12
    0
    1
    Aan allemaal:

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga testjes shoppen =D> ....

17. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    ik heb er ook 5 voor 10 euro gekocht van KV. Ga vrijdag beginnen. Ben benieuwd! Moet ik het nou 's ochtends doen of juist niet?
    Groetjes

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb een paar rondes de Matcare testen met dat pipetje gebruikt (besteld via www.L10.nl) en die bevestigden alleen maar wat mijn lichaam me al vertelde. Maar daardoor weet ik iig wel dat ik dus idd gewoon op de signalen van mijn lichaam af kan gaan. :D

Deel Deze Pagina