Hoe zit dat ook alweer met due cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovecouple, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Dames.

Ik kom er even niet meer uit.

Ik ben op 20 aug gestopt met de pil.

22 tot 26 aug ongesteld geweest.
    Vandaag dus 3 weken geleden vanaf nod.

Wanneer moet ik nu dan weer ongesteld worden? En wanneer ben je dan ongeveer het meeste vruchtbaar?

2. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    In principe heeft een cyclus 28 dagen. Alleen heeft de ene een langere cyclus dan de andere. Het kan dus uiteindelijke bij jou ook korter of langer zijn.

Daarnaast geef je aan net gestopt te zijn met de pil. De meeste mensen hebben dan nogal last van ontpillen en het kan zelfs zo zijn dat je een paar maanden geen eisprong hebt of niet ongesteld wordt. Ik heb zelf 2 maandan van 32 dagen gehad en de laatste maand één van 26 dagen. Ik denk zelf dat ik de eerste twee maanden geen eisprong gehad heb aangezien ik alleen maar ongesteld was met oud bloed. Pas de laatste keer was het 5 dagen met helder bloed.

Een eitje heeft 9 dagen nodig om te rijpen en springt meestal 14 dagen voor je ongesteldheid (maar ook dit zijn natuurlijk weer gemiddelden). Rond je eisprong ben je het meest vruchtbaar. Een zaadje kan 2 dagen in leven blijven in je lichaam

Het is dus echt allemaal afwachten hoe het bij jou zal gaan. Je kan altijd met ovulatietesten aan de gang gaan als je gelijk al wilt weten hoe het bij jou zit, maar ik zou als ik jou was gewoon een paar maanden afwachten.

Deel Deze Pagina