2e kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by smarlicia, Nov 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Hallo

Al eerder heb ik hier een topic over gemaakt maar zou heel graag nog wat reacties willen.

Ik zal de situatie even kort uitleggen.
    Wij willen heel graag een broertje of zusje voor ons kindje.
    Maar daar komt bij ik ben chronisch vermoeid.
    2 kindjes zou echt geen probleem zijn we hebben veel hulp maar wanneer is daar de beste tijd voor?
    Want als ik er over nadenk ik heb een zware zwangerschap gehad en een bevalling met veel complicaties.
    Grote kans dat ik weer zo ga reageren.
    Nu hoeft ons kindje nog niet maar school dus ik had bedacht omdat zwanger worden bij de eerste ook meer dan een jaar duurde om nu of binnenkort te gaan proberen zodat ik weer voor mij doen weer fit genoeg ben als ons kindje van 16 maanden naar school moet want ik heb zeker wel weer een jaar nodig om te herstellen.
    En zie het toch echt niet zitten om zwanger te zijn als ons kindje naar school gaat.

Maar we hebben toch twijfels.
    We hebben nu alles sinds nog niet zo'n lange tijd weer op regel.
    We genieten en geen slapeloze nachten
    Het is ook wel even prima zo
    Maar het blijft knagen wat als het weer zo lang duurt met zwanger worden we Willen graag eerst zelf weer proberen.
    Wat als het weer zo'n zware zwangerschap word.

Wat zouden jullie in onze situatie doen?

2. Meisje012

Meisje012 Actief lid

Oct 28, 2016
    214
    1
    18
    Dat is moeilijk in te schatten voor anderen denk ik!

Mijn 1e zwangerschap was zeer pijnlijk door BI en had niet gedacht dat we ooit voor een 2e wilde gaan. Nu ben ik door de pil heen zwanger geraakt dus ik was behoorlijk geschokt. Nu is deze zwangersxhap totaal anders gegaan tot nu toe dan de 1e. Nu lijkt het 1 grote roze wolk. Wie weet gaat het bij jou ook helemaal anders!?

En waarom niet zwanger zijn als je kindje naar school gaat? Het lijkt me juist veel beter voor jezelf! Je kan meer rusten omdat je kindje op school zit ipv voor 2 kindjes tegelijk zorgen..?

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik ben ook chronisch vermoeid (heb inmiddels al 10 jaar cvs). voelde mij gelukkig na de eerste zwangerschap echt geweldig. bleek ineens zwanger te zijn toen dochter 11 maanden was. Het was een zware zwangerschap ivm erg groot kind. Ook na de bevalling was het heftig. zoontje had KMA en niemand wilde mij geloven. Na maanden huilen/krijsen heb ik zelf mijn dieet aangepast en had met een paar dagen een ander kind. Maar dit alles had zo veel energie gekost dat ik echt wel een dik jaar nodig had om te herstellen. Inmiddels bezig voor een 3e. hopelijk verloopt dat allemaal makkelijker/beter maar het is het zo waard. Heb jaren verspilt aan het twijfelen ivm de vermoeidheid. Dus als de wens er is gewoon voor gaan. Je hebt een goed vangnet wat je kan gebruiken en als je partner ook graag wil laat dan je vermoeidheid je niet tegen houden. Succes met beslissen.

Share This Page