Hoi Een 5 weken geleden ben ik in overleg met de gynaecoloog overgestapt van orgametril op microgynon. bij de apotheek aangekomen kreeg ik bovengenoemde, zo gezegd goedkopere maar zelfde werkzame pil. Naar een paar dagen begon de jeuk aan mijn huid, maar dacht eerst is even wennen maar nu toch naar de apotheek terug gegaan en gevraagd om microgynon te proberen omdat daar toch andere hulpstoffen inzitten en misschien daar de jeuk van komt maar dat mag niet zomaar omdat de zorgverzekeraar die niet vergoed. En ik heb microgynon nooit gehad dus heb ik ook geen vergelijking of ik daar geen jeuk mee heb. Nu heb ik de gyn maar gebeld en het probleem uitgelegd en ze ging overleggen. Zijn er meiden die ook jeuk van deze pil hebben? Groetjes Margha.
ja ik heb deze pil ook gehad vond het een rot pil bij mij is het over gegaan op netelroos krabte me helemaal kapot heb nu de microgynion 30 weer maar de jeuk is er nog steeds
Hoi Jojo, Erg zeg, slikte je voor de variant van microgynon de echte microgynon en had je toen ook last? Niet echt positief om te horen dat de jeuk er nog steeds is nu je weer microgynon slikt. Ik mag morgen de echte microgynon ophalen van de apotheek ben benieuwd.
Ik heb ook jaren microgynon gebruikt. Toen ik na mijn 1e zwangerschap weer met de pil wilde beginnen kreeg ik bij de apotheek een goedkopere variant, Stediril. Na mijn 2e zwangerschap ben ik met het herhaalreceptje naar de apotheek gegaan en kreeg ik ook ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik maak eerst mijn Stediril op, dus heb de "nieuwe" pil nog niet gebruikt. Als ik jullie verhalen zo lees durf ik bijna niet te beginnen. Ik zal tzt laten weten wat ik ervan vind.
ja klopt ik had eerst de microgynion 30 toen kreeg ik de goedkopere versie ben toen zwanger geworden heb er een mooi meisje aan overgehouden en gebruik nu weer mijn oude pil maar de jeuk blijft kan jaren duren of het gaat nooit meer weg zei de dermatoloog
Ik heb ook niet zulke goede verhalen gehoord, het is best wel vervelend dat die zorgverzekeraars zo moeilijk doen en de goedkoopste verzekeren, Ik ga nu de echte microgynon gebruiken en hoop dat het beter gaat met de jeuk.
Ik heb zowel microgynon als de goedkope versie gebruikt. Toen ik met de pil begon, kreeg ik microgynon. Weinig last van bijwerkingen, behalve de bekende kwaaltjes als groeiende borsten en aankomen enz. Deze slikte ik 2 jaar, toen begon dat gezeur met die goedkope variant. Vanaf strip 1 heb ik klachten gehad; Jeuk, Aanvallen van buikpijn, hoofdpijn, pijn bij de menstruatie.. (en dan echt goed pijn..) huisarts geloofde me niet, wilde me ook de gewone niet teruggeven. Nu heb ik een nieuwe arts, en die heeft me microgynon weer teruggegeven. Slik nu de 2e strip, wat een verademing. Maar moet zeggen - niet alle vrouwen hebben er klachten bij. Mijn schoonzusje heeft ook de goedkope versie, en mijn tweelingzus ook, maar die hebben nergens last van.
Within, Gelukkig dat je weer aan de microgynon mocht. Ik ben gisteren begonnen met microgynon en ben benieuwd.
klinkt heel erg bekend. ik ben nu net over de helft van mn 2de strip en heb al voor de 2de keer een doorbraakbloeding en vorige week heb ik netelroos gehad. ik heb voorheen micrgynon geslikt en voordat ik zwanger wilde worden van alyssa heb ik nooit problemen of doorbraakbloedingen of jeuk gehad. nu slik ik een lichtere pil omdat ik heftig reageerde op de microgynon30 en heb nu dus de 20mg maar ook die goedkope rotpil. zit er nu over te denken om over te stappen naar iets anders, ben er alleen nog niet helemaal over uit wat. om je vraag te beantwoorden: met microgynon geen jeuk, met deze wel. liefs doris
Hoi meiden, Ik slik nu een tijdje microgynon en mijn jeuk klachten zijn verdwenen. Dorisn als ik jouw was zou ik weer microgynon vragen. Ik moest wel een nieuw recept vragen met erop vermeld dat het uit medische noodzaak was anders kreeg ik hem niet. succes.