springt het ei als je krampen hebt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door toekan, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hallo allemaal

Ik vraag me al een tijd iets af, hopelijk kan iemand me even uit mijn 'lijden' verlossen...
    Elke maand voel ik heel goed wat steken in één van mijn zij. Nu link ik dit altijd aan het springen van mijn ei. Maar springt het ei ook effectief op dat moment? of gebeurt dat pas 24 - 48 - ... uur later?

een voorbeeldje van mijn cyclus van vorige maand er even bijhalen.(ik ben heel regelmatig, dus zo is het altijd!)
    Dag 1 = menstruatie
    Dag 17 = steken in de zij
    dag 33 = laatste dag voor de menstruatie.

Ik heb dus een cyclus van 33 dagen en 'voel' mijn eitje op dag 17. De fase na deze steken duurt dus 16 dagen. (luteale fase als ik het goed heb.)

Mijn vraag is dus concreet: springt het eitje ook op dag 17 of pas een dag of enkele dagen later pas?

Alvast heel erg bedankt!!!
    Toekan

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoe lang voel je de steken? 1 dag? Dan lijkt het mij dat je ei springt tijdens de steken.

Wat bij mij het geval is: ik voel een paar dagen flinke steken, ik doe daar ovutesten bij en zie dat de ovutest weer negatief is zodra de steken weg zijn. Dus mijn eitje is duidelijk gesprongen tijdens de steken.
    Denk dat het bij jou ook zo is en wil je het zeker weten, dan kan je eens een cyclus ovutestjes proberen.

3. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik voel het inderdaad 1 dag.

Nu we zijn helemaal nog niet bezig voor een kindje, al zou het wel welkom zijn.

De vraag is nu iets 'spannender' omdat we vandaag, op dag 20 van mijn cyclus, zonder condoom gevreeën hebben. We hadden beide iets van 'ik voelde donderdag de steken, dus zal het wel oké zijn'... (terwijl ik nu zie dat ik op mijn cyclusbanner vandaag mijn ovulatie zou hebben..;))

Vandaar de grote nieuwsgierigheid..;)

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier erachter gekomen dat ik de 3de dag nadat de steken wegzijn gegeaan mijn ei pas springt. Dus hier komen de steken van de voorbereiding zeg maar maar het daadwerkelijke springen voel ik niet en is de 3de dag erna pas. (dmv tempen en ovu testen erachter gekomen)

5. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik heb ook de steken vooraf aan mijn eisprong ;) steeds 2 dagen voor de eisprong ;)
    Na de eisprong ben je zeker nog 12 uur vruchtbaar, sommigen beweren zelfs 24 uur, spannend dus voor jou :D

Deel Deze Pagina