zwanger worden na longembolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ilsevliek, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilsevliek

ilsevliek Nieuw lid

2 sep 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

6 jaar geleden heb ik multiple long embolieen gehad en een long infarct door gebruik van de pil.

Op dit moment verwacht mijn vrouw ons eerste kindje en daar zijn wij natuurlijk super blij mee.

Toch blijft er bij mij een gevoel knagen dat ik ook graag in de toekomst een kleintje (dus nummer 2 in ons huishouden) zou willen krijgen.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met zwangerschap na trombose door pil gebruik.
    Het houd voor mij in dat ik absoluut geen hormonen meer mag gebruiken maar goed ook zonder hormonen kun je zwanger raken.
    Toch hoor je vaak dat er een extra risico is als je al eens trombose hebt gehad. Je zou eerder trombose kunnen krijgen tijdens of na de zwangerschap.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Moesten jullie bloedverdunners spuiten voor/tijdens/na de zwangerschap en wat was het advies van jullie huisarts/internist?

Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen. Wij hebben natuurlijk het geluk dat wij een lesbisch koppel zijn en dat eventueel mijn vrouw zowel het 1e als het 2e kindje zou kunnen krijgen. maar ik zou het zo geweldig vinden om ook zelf een kindje te dragen.

2. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb wel Factor 5 Leiden (heterozygoot). Vanwege dit verhoogde risico op embolie, moet ik in het kraambed fraxiparine spuiten. Ik weet ook dat mijn nicht met hetzelfde al eerder in de zs spuiten kreeg voor de foetus. Het beleid wil dus nog wel eens verschillen. Daarom zouik je aanraden om naar je gyn te gaan, omdat je dan direct weet wat ze in jouw situatie zouden doen.
    Succes! En natuurlijk gefeliciteerd met de zs van je vrouw!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, dat kan zeker! Ik heb ook meerdere long embolieen gehad met een longinfarct na 2 trombosebenen te hebben gehad. Zodra ik een positieve test heb, start ik met het spuiten van fraxiparine. Dit tot 36 weken zwangerschap en daarna zodra de baby er is tot 6 weken erna. Je krijgt wel een medische indicatie, maar afgezien van de prikken die best vervelend zijn, heb ik er geen last van gehad. Gefeliciteerd met jullie eerste kindje! En ik hoop dat jij op een dag ook jullie tweede kindje mag dragen :)

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ook wel intresse in. 6 jaar geleden een longembolie gehad en ook door de pil.
    Zodra ik zwanger ben moet ik meteen de huisarts inlichten om te kijken welke stappen er genomen worden ter voorkoming ervan eant het schijnt dat je wel vatbaar bent voor een nieuwe embolie bij zwangerschap

Deel Deze Pagina