Hallo, Ik heb een beetje een ingewikkeld verhaal,en weet niet goed wat ik er mee aan moet. 27 november was mijn laatste menstruatie,en 25 december mijn nod. 31 december was mijn test positief,en 1 januari begon ik bloed te verliezen.Eerst een beetje,maar een dag later begon ik hevig te vloeien,en vond ik onder de douche iets wat leek op een grote slijmprop.2 dagen later stopte het bloeden en ik ging ervan uit dat ik een miskraam had gehad. vanaf 20 januari voel ik mij weer super zwanger(pijnlijke borsten,eetbuien,prikkelbaar en heel erg moe) en heb ik op mijn gevoel een test gedaan,deze was positief. Het streepje was lichter dan de vorige,en vanaf die dag doe ik om de dag een test.Alle testen zijn positief,met een licht streepje. Kan ik opnieuw zwanger zijn geworden? Kan er nog hcg hormoon in mijn lichaam zitten na de miskraam? Ik ben moeder van 4 kinderen. In mijn 2de zwangerschap was ik zwanger van een tweeling.Ik dacht toen ook dat ik een miskraam had gehad,en dat ik daarna niet meer zwanger was,toch is mijn zoon gezond geboren. In mijn 3de zwangerschap had ik een baby in mijn baarmoeder(mijn dochter is gezond geboren) en een baby in mijn eileider(deze is verwijderd)Al met al ben ik nu erg onzeker.Mijn huisarts heeft gezegd dat mijn eileider niet op springen staat en dat er dus geen reden is om aan te nemen dat het een bbz is.En er dus geen spoed bij is.Ik moet wachten op een afspraak bij de gyn in het ziekenhuis voor een echo. Ik heb natuurlijk nog maar 1 eileider en weet nu niet of ik wel of niet zwanger ben,hoelang ik het dan ben, en of het goed zit. Wat kan ik nu het beste doen? Alvast bedankt. Groetjes Mony
Hoihoi, Aller eerst, stop met testen. Dit heeft weinig meer waarde om dit om de dag te doen. Het zegt zo weinig. Als een test lichter of donkerder is dan de ander zegt dit neits over de zwangerschap. Het kan zijn dat je al wat langer zwanger bent, het kan een nieuwe zwangerschap zijn maar het kan ook nog van de miskraam zijn al lijkt me dat het minst aannemelijk. omdat de miskraam al langer dan twee wk geleden is. Het is afwachten tot de echo. Meer kan je helaas niet doen. Heb je al een afspraak gemaakt? zo nee geef dan aan dat je of 5 of 9 wkn zwanger kan zijn, dan plannen ze hopelijk voo rjou de afspraak iets eerder/ Imke
Bedankt voor de reactie. Ja ik heb a.s. woensdag een echo,en ik hoop dat het dan duidelijk word. Ik heb het er heel erg moeilijk mee,en maak me zorgen. Groetjes Mony