Twee vragen, ontpillen en vervolgstappen kliniek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kris81, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hoi allemaal,

Ik zit even met twee dingen. In januari ben ik gestopt met de pil, nu dus een jaar geleden. Ik heb de pil een jaar gebruikt na mijn zwangerschap, daarvoor ruim 2 jaar niet. Toen ik toen stopte met de pil, was ik gelijk regelmatig ongesteld, niets aan de hand (ook bij een eerdere pilstop van een paar jaar daarvoor was ik gelijk regelmatig). Nu niet, maar dan ook echt totaal niet. In het eerste half jaar na de pilstop heb ik meerdere cycli gehad met 2 soms 3 keer een knallende ovulatietest. Meestal had ik mijn eisprong rond cd 24/25. Daarbij helaas ook een korte lf, waarvoor we na zes mnd weer bij de kliniek zijn geweest en kreeg ik wederom utrogestan om cyclus te verlengen, net als bij onze eerste. Ik had toen ook een positieve test maar die leidde niet tot een zwangerschap. Daarna begonnen met de utro. Eerst een heel korte cyclus, lichaam wellicht wat van slag nog. Daarna weer eisprong op cd 24. Sindsdien wordt mijn cyclus nu al maanden korter en korter met eisprongen op cd 19,17 en 15. Op zich natuurlijk fijn, want eindelijk korter, maar ik hoop niet dat ie deze ronde weer korter wordt, want dat lijkt me ook niet best.

Kortom mijn cyclus slingert dus echt alle kanten op. Kan dit nu na een jaar nog ontpillen zijn? Van een jaartje pilgebruik en daarvoor bij het stoppen ook nooit dit gedonder te hebben gehad?

Na een half jaar met utro mogen we terugkomen bij de kliniek en gaan ze verder kijken. Dus als het deze ronde niks is, is het zover. Wat kunnen de vervolgstappen zijn? Bij mij is verder niets onderzocht omdat aangenomen werd dat de utro zou helpen en dat deed het ook bij onze eerste. Helaas nu dus nog niet en die schommelende cycli zitten me eigenlijk ook niet lekker. Iemand ervaring met vervolgstappen na utro, gekke cycli etc?

Dank alvast!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Niemand ;)?

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je houdt je cyclus ook goed bii nu?

En het ziekenhuis gaat allerlei onderzoeken doen. Bij jou en je man.
    Bij beide bloedonderzoek. Bij jou een echo en bij hem zaadonderzoek.
    Dat te samen geeft een uitslag en een eventueel plan.

Ik geloof trouwens niet in ontpillen. Dus die gedachte zou ik los laten.
    Persoonlijk zou ik het ziekenhuis ook vast bellen om de afspraak te gaan plannen. Dit heeft lang genoeg geduurd lijkt me dan.

Succes!

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dank voor je reactie! Ik geloof er wel in, kan me best voorstellen dat je lichaam even moet wennen als de ac weg valt. Alleen een jaar, voor een jaar pilgebruik? Dat lijkt mij wel erg lang.

Ja, ik houd het altijd bij, juist ook omdat we al bij de fertiliteitskliniek zijn. We moesten het nu een half jaar met utro proberen, dus ik vermoed dat ze sowieso weer gaan monitoren, evt. Nog een keer zaadonderzoek, maar dan? En ook specifiek met die rare cycli :(.

We moeten dus nog 1 ronde geduld hebben voor we ons weer mogen melden ;).

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is er al eerder een zaadonderzoek geweesr dan?

Ze keren jullie beide even binnenstebuiten. Logisch ook want stel jullie hebben beide iets en je hebt maar naar een gekeken. Dat zou niet goed zijn. Want jij hebt dan een rare cyclus. Maar wie weer is er bij je man ook iets. En als ze dat dan niet onderzoeken kun je dus een behandeling starten welke niet volledig tot zn recht komt.

Veel succes volgende maand!

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je cyclus korter wordt is toch alleen maar beter? Hij lijkt te stabiliseren. Een eisprong pp dag 15 zou ideaal zijn met een lf van 11-15.
    hoe lang is jr LF?
    Vind t eigenlijk wel goed klinken! Zeker icm met feit dat je al een kindje hebt.
    Is die zwangerschap spontaan ontstaan?

Zoals ik t nu lees lijkt je lijf moeite te hebben gehad met ontpillen.

7. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Begrijp ik het goed als Utro een middel is om de hormoon aanmaak te versterken?

EN krijg je dat je pas na lichaamlijk onderzoek, of is dat iets wat ze vrij makkelijk voorschrijven?

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Bubblez, dank je! Ja, bij onze eerste, die is ook via kliniek en met utro vanwege korte lf gekomen. Toen was alles in orde. Nu is het niet getest, vlg mij met als redenatie dat het toen ook in orde was en net op het moment dat we weer binnen kwamen bij de kliniek, ik toch die positieve test had. Ik vermoed ook dat ze nu misschien toch ook hem er bij mee gaan nemen, gewoon om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

@zonnetje, ja, ik hoop ook dat hij stabiliseert. Mijn lf is 5-7 dagen, echt veel te kort. Nee, de eerste dus ook niet spontaan. Ergens vind ik het toch wel raar dat mijn lichaam zo extreem reageert op een jaartje pilgebruik en dat het dan ook een jaar duurt voordat het normaal wordt. Bij onze eerste was alles meteen stabiel met eisprong rond cd 21, zonder uitzondering en daarvoor dus ook al eens gestopt met de pil en toen was ook alles meteen stabiel. Ik ga het in de gaten houden.

@Goey, voor zover ik weet krijg je niet zomaar utrogestan voorgeschreven. Ik krijg het omdat mijn progesteronwaardes te laag zijn en daarom mijn lichaam al begint met afbreken voordat een eitje kans krijgt zich in te nestelen en ik zo niet zwanger word.

Deel Deze Pagina