Heeft ondergewicht invloed op de vruchtbaarheid? Ik weet dat dit in theorie zo is, maar zijn er hier ook meiden die hie in de praktijk mee te maken hebben (gehad)? Ik heb een BMI van ongeveer 17.5, ben nooit veel dikker geweest. Zijn er meiden die aan zijn moeten komen en heeft dit geholpen, of juist slanke dennen die ook gewoon zwanger geworden zijn. Ik hoor graag van jullie
hmmm soort van niet helemaal, dit is mijn rijtje: 30-27-29-29-34-32 Menstruatie is behoorlijk licht en duurt maar 2 dagen. Luteale fase varieerd van 12 tot 16 dagen volgens FF..
Voor ik aan de pil ging was is echt heel regelmatig en was is veel langer en meer ongesteld, ik was toen een paar kilo zwaarder maar ik weet dus niet of dat daar mee te maken heeft. Ik ben nu al weer een maand of 10 van de pil.
Het kan je vruchtbaarheid beïnvloeden. Maar toch vind ik je nog best regelmatig ongesteld. Je zou de dokter eens kunnen bellen. Probeer je ook al 10 maanden zwanger te worden?
Ik probeer 6 of 7 maanden om zwanger te worden (niet aan een gesloten daarom weet ik het niet). Ja ik heb er ook over gedacht dit aan mijn arts te vragen, maar ik wilde eerst hier kijken of daar wel reden toe was.
Of ondergewicht van invloed is op je vruchtbaarheid is van veel dingen afhankelijk. Ik heb zelf mijn hele leven al last van zwaar ondergewicht en een erg lage BMI. En nu ik sinds 2 maanden gestopt ben met de pil heb ik me er ook druk om gemaakt of het van invloed kan zijn dat ik zo licht ben. Maar mijn dokter zegt dat als je van nature slank bent, je genoeg eet en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt het waarschijnlijk geen invloed heeft. Misschien kun je het beste gewoon even een afspraak maken met je huisarts zodat hij/zij je gerust kan stellen.
Leuk om eindelijk eens een topic te lezen over ondergewicht ipv overgewicht Mijn BMI is 17. Mijn huisarts zegt, omdat ik heel gezond eet, regelmatig beweeg, niet rook / drink, etc. dit niet van invloed is.
Hoi, Als je inderdaad van nature slank bent en wel een normaal voedingspatroon hebt, heeft je gewicht geen invloed op de vruchtbaarheid. Inderdaad leuk om eens een topic over dunne aanstaande mama's te lezen. Ik heb al een kind, maar had bij die zwangerschap ook moeite met positiekleding te vinden die niet te groot was! Groetjes van Belle
Als je van nature heel slank bent, hoeft het geen probleem te zijn. ik zelf had er wel last van. Ik heb een tijd flink ondergewicht gehad en werd na het stoppen van de pil meer dan een jaar niet ongesteld. 2 weken geleden werd ik na 1,5 jaar eindelijk zelf ongesteld! Maar ik ben het laatste jaar dan ook een aantal kilotjes aangekomen. Ben nog steeds erg slank, maar heb nu geen ondergewicht meer. Bij mij heeft 3 kilo er waarschijnlijk voor gezorgd dat mijn menstruatie weer wel doorkomt. Dus zo zie je maar dat een klein beetje al verschil maakt.
Ik had ook ondergewicht. BMI was zo rond de 17. Ik was gewoon goed regelmatig ongesteld, niet zo extreem veel bloedverlies tijdens menstruatie maar wel veel pijn. Een paar jaar terug at ik heel slecht en was ik echt veel te licht, toen werd ik ook niet ongesteld meer. Maar nu ging het dus goed, en ben ook zwanger geworden op de natuurlijke manier (het duurde lang door mijn man zijn vruchtbaarheid, niet die van mij)
Ik weet niet hoe veel ondergewicht jullie hebben maar mijn bmi is 17 en ik ben gestopt met de pil 1 keer ongesteld geweest en toen zwanger.
ik had net voor ik zwanger werd een ondergewicht van 15 kg, mijn bmi weet ik niet... ik werd ook niet meer ongesteld.... en toen we gingen proberen, was ik wel in 1 keer zwanger.. wonderbaarlijk! daarom heet de kleine ook tygo!
ik denk dat ondergewicht alleen telt als je echt heel veel afvalt, zoals een eetstoornis ofzoiets dergelijks. ikzelf ben harstikke dun, heb geloof ik ook een bmi zoals jou, is pas beter maatje xxs als xs zeg maar (ongelofelijk irritant) maar toch had ik voor mijn miskraam netjes een cyclus van 28 dagen en nu bijna hetzelfde zoals je ziet. dus maak je niet druk! groetjes
ik heb ook ondergewicht en wil ook graag zwanger worden, tegen mij hebben ze gezegt dat ik maar bij moest komen maar ik ben van nature ook gewoon slank. ik probeer nu bij een dieetiste toch een paar kilo bij te komen omdat de cynecoloog dat heeft voorgesteld. maar denk niet dat het zal gaan lukken om bij te komen. mijn schoonzus was nog dunner als mij en die heeft gewoon een kleine rond lopen dus moet denk ik gewoon geduld hebben
Ik heb een BMI van 19 dus kielekiele.... maar ik ben klein 'en smal gebouwd (ik maak me meer zorgen over hoe een baby er ooit uit kan op de natuurlijke weg hihihi) Ben volgens mij redelijk regelmatig en altijd zeker 4 dagen ongi. Groetjes Cyntje78
Aankomen lukt mij ook echt niet! Ik heb al veel geprobeerd (en ik eet net zo veel als mijn vriend) Ik hoop dat het met de jaren komt dan maar
ja ik eet ook echt veel, me vriend zegt ook altijd van ik weet niet waar jij dat laat maar je eet meer als mij.. ik ben altijd al wel dun geweest dus ja moet het er maar mee doen, en idd ik vraag me ook wel is af hoe het kindje er uit moet komen.. haha xx
Snelle stofwisseling helpt daar wel mee. Ze zeggen altijd dat dikke mensen een trage stofwisseling hebben. Dus mensen die normaal of veel eten maar dun blijven, hebben denk ik een boven gemiddelde stofwisseling .