Vruchtbaarheid en ondergewicht

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mime28, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Dreamer83...

Dat is fijn wat je schrijft, maar daar heb ik even een vraagje over.

Wat zou het kunnen zijn, als je wel ongesteld wordt, maar geen eisprong hebt???

Ben er vandaag een Topic over begonnen, want ik zat vanochtend bij de dokter, en hoorde iets nieuws.

Aan mijn temp kon hij maar bij 1 cyclus zien dat er een eisprong geweest is, en bij 2 anderen was het dan alleen een ontrekkingsbloeding.

Kan dat aan ondergewicht liggen???
    Of gaat dat meer in de richting PCO

Heb in ieder over 5 weken een afspraak staan bij de gyn.
    en dan hoor ik het wel.

Eet ook gewoon hartsikke goed en gezond, en ben al heel mijn leven een maatje 32-34.

2. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Ik heb ook ondergewicht. Ik heb een tijd lang een BMI gehad van 18,5 (63 kg bij 1.86 m). Ik heb toen we aan baby's maken begonnen wel erg mijn best gedaan om wat aan te komen en met pijn en moeite kreeg ik er uiteindelijk 2 kg bij. Ik had wel een redelijk regelmatige cyclus. Zie het resultaat in mijn banner!

Ik denk dat als je gewoon gezond eet en je cyclus niet erg onregelmatig is, het geen probleem is als je ondergewicht hebt.

Ik ben overigens nu in 2 weken tijd omhoog geschoten naar 68 kg, dus je lichaam zorgt tijdens zwangerschap zelf wel voor extra reserves ;)

3. Belle84

Belle84 Lid

Jul 9, 2007
    92
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook 20 kilo aangekomen en er is nu nog meer af dan dat erbij gekomen was. Nu moet ik zeggen dat ik hele dagen bezig ben met mijn kleine vent van 1,5 jaar en er dan echt op moet letten dat ik voldoende eet. Zo'n kleintje vergt veel energie! Vroeger plofte ik op de bank na mijn werk, dat is er nu niet meer bij :p.
    We zullen zien. Zolang we in dit topic lekker normaal blijven eten, kan het in ieder geval niet aan ons gewicht liggen!

Groetjes van Belle

Share This Page