Ik denk niet dat het erfelijk is. Mijn moeder was wel van ons alle 3 de eerste ronde zwanger. Ik was ook van beide kinderen na 1 maand zwanger..
Ik zit ook pas in ronde 1 dus ik maak me nu ook nog geen zorgen, maar ik verwacht ook niks. Zeker nier dat het binnen 3 maanden raak is. Zeker ook niet na 15 jaar de pil hebben geslikt. Was er gewoon benieuwd naar, vooral na het verhaal van mijn moeder. Waarvan ik ook weet dat ze geen dokter is en er dus helemaal naast kan zitten Van mijn vriend denk ik wel dat het goed zit, want die heeft al een kindje uit zijn vorige huwelijk en die was er redelijk snel.. Al kan er dan nu nog vanalles zijn.. Maar ik ga er dus wel vanuit dat het goed zit bij hem. Heb gewoon de twijfels bij mijzelf, maar dat hebben denk ik wel meer meiden. Eet en drink iig gezond en rook niet.. dus daar zal het niet aanliggen. Maar we wachten maar gewoon af..
Mijn moeder heeft 2 jaar over mijn zus gedaan en nog iets langer over mij.... En hier wil he ook nog niet zo vlotten, ik hoop wel hetzelfde resultaat, wel 2 kinderen maar ik ben helaas wel iets ouder als mijn moeder toen was. Mijn oma heeft trouwens 4 kinderen dus ook na haar 30e nog kinderen gekregen, er is nog hoop. Ik geloof wel dat er wat erfelijk bepaald is, maar niet dat alles daarmee valt te voorspellen.
Hoi hoi, Ik weet niet of het erfelijk bepald is, maar mijn 'ouders' hebben er best lang over gedaan voor m'n zus, mijn zus heeft er ook een klein jaartje over gedaan, schoonouders ook lastig zwanger worden/blijven, kindje dood geboren, schoonzus ook 1,5jaar gedaan over zwanger worden, dus of het erfelijk bepaald is weet ik niet! Misschien toeval, maar maak me nog niet druk na 10maanden en 9ronde's verder!! Succes allemaal 30-42-32-43-31-31-35-32 ronde 9
mijn moeder was van ons alle 3 in 1x zwanger, bij mijn dochter was ik ook in1x zwanger (daarvoor 1 mk gehad, ook 1e ronde) en bij mijn zoon was het de eerste ronde nadat ik stopte met bv ook gelijk zwanger. Nu ben ik met 1x onveilige sex ook weer in 1x zwanger!
Hoi, Mijn moeder was in de 3de ronde zwanger van mij. En ik ben zelf in de 2de ronde zwanger geraakt van onze eerste, waarvan ik nu in verwachting ben. En het kan natuurlijk ook door de man komen, als die "Superzaad" heeft of juist niet maakt dat ook een enorm verschil natuurlijk. Ik weet wel dat onvruchtbaarheid erfelijk is, dus waarom vruchtbaarheid dan niet? Hier had ik ook zoeen gevoel dat het lang ging duren, er klopte helemaal niks van. Net als wel meer onzekerheden die je voelt rondom zwanger raken en zwanger zijn.
Vruchtbaarheid is niet erfelijk. Mijn moeder had geen problemen met zwanger worden, wij hebben er vijf jaar over gedaan. Vruchtbaarheid heeft niet alleen met je cyclus te maken, ook met de zaadkwaliteit, of er bevruchting optreedt, of je genetisch gezien matcht met je partner. Dus dat kan niet erfelijk zijn, aangezien we niet allemaal dezelfde partner hebben.
Ik geloof daar niet in. Je erft genen van je ouders niet de eierstokken of de baarmoeder.. En daarbij je mannetje doet ook het nodige werk. Het ligt niet alleen bij de vrouw.
Ik denk dat het soms wel erfelijk kan zijn, omdat je ook wel eens hoort dat kinderen die door IVF zijn verwekt later ook vaak vruchtbaarheidsproblemen hebben. Maar de voortplantingsorganen van een baby worden al tijdens de zwangerschap van de moeder gevormd. Wanneer zij gezond leeft tijdens de zwangerschap is er al een grotere kans op een vruchtbaar mensje later lijkt mij ( natuurlijk geen garantie, maar het scheelt vast wel). Mijn moeder was twee keer de eerste ronde zwanger, maar zij was begin 20. Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig, maar ben al begin 30. Best jammer, had graag haar vruchtbaarheid willen erven! Zij raakte alleen al rond haar 34ste in de overgang en dat hoop ik dan weer niet te erven. Groetjes Pina
Je kan als vrouw super vruchtbaar zijn, maar je bent toch ook echt afhankelijk van de vruchtbaarheid van je man. Je eigen vruchtbaarheid vergelijken met die van je moeder heeft dus weinig zin. Mijn moeder was ook erg vruchtbaar, en met mijn vruchtbaarheid is tot dusver ook niks mis gebleken. Toch wordt ik niet zomaar zwanger omdat mijn man traag zaad heeft. Afgezien van erfelijke factoren zijn er nog ZO VEEL meer factoren die de vruchtbaarheid beinvloeden dat je niet zomaar conclusies kunt trekken. Hoe dan ook, er zijn wel degelijk erfelijke factoren die van invloed zijn op de vruchtbaarheid.
dus voor een deel krijg je juist wél dezelfde eierstokken en baarmoeder. Je genen zijn de "bouwtekeningen" volgens welke je lijf in elkaar wordt gezet. De helft van die tekeningen krijg je van je vader en de helft van je moeder. En net zoals een huis niet één kant-en-klaar ding is, maar bestaat uit muren, ramen, deuren, vloeren, leidingen en noem het maar op, bestaat "vruchtbaarheid" ook uit vele aspecten. Het is niet één pakketje wat je in zn geheel (van je moeder) krijgt. Als je van je vader de genen "betonnen-muren-van-3.20m-hoog" krijgt en van je moeder "bakstenen-muren-van-2.70m" zul je zelf bijvoorbeeld een "bakstenen-muren-van-3.20m" worden. En misschien zijn bakstenen muren van 2.70 wel ideaal om kinderen mee te krijgen, en betonnen muren van 3.20 ook, maar bakstenen muren van 3.20 zijn te zwak om het dak te dragen. Dat kan. Zijn allebei je ouders dus vruchtbaar, maar jij minder. En daarbij kun je het huis waarmee je geboren bent ook nog eens zelf gaan inrichten. Op die bakstenen muren, waarmee je geboren bent, kun je stucwerk smeren, of verf, of behang, etc. Ook dat bepaalt hoe je huis er uiteindelijk uit gaat zien. Dus of je rookt, sport, gezond eet, veel stress hebt. Oftewel: of je moeder makkelijk kinderen kon krijgen of niet geeft jou geen garanties, maar voor een deel heeft het wel invloed. Want als je zegt dat vruchtbaarheid niet in je genen zit, wat geloof je dan wel? Dat het uit de lucht komt vallen? Dan moeten we misschien met zn allen wat vaker naar buiten
Mijn overgrootoma was heel vruchtbaar, zij kreeg mijn oma heel vlot en werd snel daarna zwanger van een tweeling. Dat wist ze niet en omdat ze nog borstvoeding gaf en nog een kindje toentertijd (2e WO) niet kon betalen, liet ze het aborteren door een kwakzalver. Dat ging mis en daarna heeft ze tot haar grote verdriet nooit geen kinderen meer kunnen krijgen. Mijn oma was goed vruchtbaar, ze was van mijn moeder en tantes vlot zwanger. Mijn moeder had een regelmatige, korte cyclus en was ontzettend vruchtbaar, maar is wel heel vroeg de overgang in gegaan. Ze was nog geen 40! Bij de eerste drie was ze in 1x zwanger en ze is na mij zelfs 2 keer door de pil heen zwanger geworden. De 1e keer ging dat mis, maar vijf jaar later gebeurde het weer en daar is mijn zusje het resultaat van. Mijn oudste zus is ook nog de helft van een tweeling, maar het andere kindje is met 7 weken zwangerschap gestorven. Mijn tante was in 1x zwanger van haar oudste. Over de 2e heeft ze 2 jaar gedaan, wat uiteindelijk een miskraam werd en over de 3e deed ze weer 2 jaar. Dit kan natuurlijk ook aan haar man liggen, maar dat heeft ze nooit laten onderzoeken. Mijn zus heeft een onregelmatige cyclus, die wordt maar eens in de 8 weken ongesteld. Een aantal zussen van mijn vader hebben hier ook last van, zij zijn wel vruchtbaar, maar minder vaak. Ikzelf heb een hele regelmatige cyclus en denk dat het bij mij wel goed zit. Helaas is dat bij mijn vriend niet het geval en daarom gaan we de MMM in. Vruchtbaarheid kan erfelijk zijn, maar je bent belast met genen van 2 kanten. Waarschijnlijk heeft het gen van mijn vader bij mijn zus de overhand en bij mij en mijn zusje dat van mijn moeder. Of je dan in 1x zwanger bent weet je natuurlijk nooit, daar heb je ook nog een man voor nodig!
Geen idee of het erfelijk is. Het stelt mij wel gerust dat het ook vrij lang duurde voor m'n moeder zwanger werd van mij, aangezien wij ook al even bezig zijn. Vriendin van me was in 1x zwanger en haar moeder ook van al haar 4 kinderen. Maar ja ik lees hier ook wel heel andere verhalen, dus ik heb geen idee.
mijn opa (vader van mijn vader) komt uit een gezin van 9 kinderen en mijn vader uit een gezin van 8 kinderen en die waren er allemaal zo zonder problemen en mijn vader? had na 6 jaar pas de eerste.
Mijn schoonouders waren bij alle 3 de kinderen gewoon 'meteen' zwanger.. maar alle 3 de kinderen hebben vruchtbaarheidsproblemen.. Schoonzusje, heeft geen eigen eisprong en zwager en mijn mannetje hebben beide heel weinig zaadcellen.. Dus ja.. hoe snel ouders zwanger worden heeft voor hun dus geen toegevoegde waarde gehad.. Mijn mannetje heeft overigens als enige een chromosomenonderzoek gehad, en daaruit blijkt dat hij een afwijking heeft aan het Y-chromosoom, wat dus wil zeggen dat mochten wij een jongetje krijgen, de kans groot is dat hij hetzelfde probleem heeft als mijn mannetje.. maargoed wij krijgen een meisje en met zijn X-chromosoom was niets mis.. (maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen..)