Kan pcos na zwangerschap verdwijnen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by PatriciaElineLucasJulia, Nov 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PatriciaElineLucasJulia

PatriciaElineLucasJulia Niet meer actief

Hallo dames,

13 jaar geleden is er pcos bij mij geconstateerd. Ik heb toen 1,5 jaar in de medische molen gezeten, en werd uiteindelijk zwanger van mijn dochter.

Aangezien de kans klein was dat ik op natuurlijke wijze zwanger zou worden, gebruikte ik toen geen anticonceptie. En werd toch onverwachts zwanger van mijn 2e

Toen wij voor een derde wilden gaan, kwamen wij weer uit in de medische molen. Dit keer duurde het met clomid/pregnyl 1 jaar voor ik zwanger was.

Nu heb ik altijd een onregelmatige cyclus gehad/ of ik werd gewoon nooit ongesteld.

Dit is dus veranderd! Ik hou het nu een jaar bij, en ik word netjes om de 4 weken ongesteld. Ik had al die tijd een koperspiraal, dus dat zou geen invloed kunnen hebben op mijn cyclus, omdat het hormoon vrij is.

Ik wil nu heel graag zwanger worden, en ben nu bezig met ovulatie testen.

Wie herkent dit?

En kan pcos overgaan ?

Ps* ik ben een paar maanden geleden naar het ziekenhuis geweest, omdat ik dacht dat het spiraal verschoven was. Toen kwam pcos ter sprake, en die vrouw zei dat ze weinig kenmerken zag van pcos.

Zou het dit x wel op natuurlijke wijze lukken ?

Groetjes patricia

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Ik weet niet of het over kan gaan, maar mijn nichtje ging voor de oudste vanwege PCOS de medische molen in, werd na 2 jaar zwanger (en daarvoor probeerden ze het al ruim 2 jaar buiten de mmm). Vervolgens waren ze na de bevalling over een tweede kindje aan het denken, wanneer weer de molen in etc - en toen bleek ze gewoon spontaan al zwanger. En toen kwam na de tweede de wens voor een derde, hoopvol probeerden ze het weer zonder de medische molen - en gewoon wéér razendsnel spontaan zwanger. Jongste kindje is nu 6 en nichtje heeft een regelmatige cyclus.

3. Avdsx

Avdsx Actief lid

Oct 26, 2020
    316
    507
    93
    Female
    Bij mij is het zo dat ik geen 'ernstige' of 'hevige' vorm heb van pcos. Heb dus ook een regelmatige cyclus (kan wel eens afwijken maar dat is normaal). Het gaat bij mij voornamelijk om de situatie in mijn eierstokken (vochtblaasjes) en een slechte hormoonbalans. Misschien handig om te starten met tempen? Zo kun je nagaan of je ook wel echt een eisprong hebt en niet alleen LH opbouwt.

Ik ben overigens wel spontaan zwanger geraakt, helaas geeindigd in een miskraam, maar dat ter zijde.

Heel veel succes!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    PCOS kan inderdaad weg gaan of verbeteren na een zwangerschap. Ik had er ook op gehoopt, maar hier helaas geen verbetering. Ik hoop dat het voor jullie nu op de natuurlijke manier gaat lukken, succes!

5. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

Oct 19, 2020
    195
    212
    43
    Female
    Mijn PCOS lijkt ook over. Bij mijn diagnose kreeg ik al de mededeling dat PCOS soms spontaan overgaat of verbeterd. Dit kan inderdaad na een zwangerschap (omdat je hormonen dan een soort reset krijgen), maar bijvoorbeeld ook omdat je gezondheid is verbeterd (meer bewegen, beter eten, beter gewicht).

Dat je cyclussen weer regelmatig worden/zijn is een goed teken. Toen ik wist dat we binnenkort officieel van start zouden gaan met proberen ben ik ovulatietesten gaan doen en gaan tempen. Gewoon zodat ik zou zien wat mijn lichaam zou doen.

Share This Page