Vruchtbaarheid na curretage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Niecoline, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niecoline

Niecoline Lid

31 okt 2008
    8
    0
    0
    Servicemedewerker Rabobank
    Breda
    Hoi Hoi,

Ik heb even een vraagje.
    Ik was 11 en een halve week zwanger en heb helaas een miskraam gehad.
    Het kindje is maar 10 weken oud geworden.
    Op 19 december ben ik gecurreteerd.
    Ik heb na 2 weken een lichte bloeding gehad en daarna ben ik ovulatietesten gaan doen, maar tot op heden nog geen positieve.
    Ik heb sinds een week krampen in mijn buik en ben soms een beetje misselijk dus ik heb net een zwangershapstest gedaan, maar deze was helaas negatief.
    Nu ben ik zo bang dat er iets niet goed is.
    Ik zit nu op een cyclus van 36 dagen, maar nog steeds niets.
    Ik hoop dat het snel goed komt en dat mijn vriend en ik samen een klein kindje kunnen bewonderen.
    Nu is mijn vraag hoe lang duurt het gemiddeld voor je weer een eisprong krijgt, bij mij is het nu bijna 7 weken geleden dat ik curretage heb gehad en nog geen normale ongesteldheid, en mijn eisprong is tot op heden uit gebleven.
    Is dit normaal of maak ik me onnodig ongerust?
    Ik weet dat het bij iedereen anders is maar toch.

Veel liefs Niecoline

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Niecoline,

wat naar voor je van de miskraam.
    Het is wel heel normala dat je eerste cyclus na een miskraam en curettage heel lang duurt en ook dat er dan soms helemaal geen eisprong optreedt. Dat is naar als je meteen weer zwanger wilt worden, maar je lichaam heeft tijd nodig om de draad weer op te pakken. Het is helemaal niet gek dat je bijvoorbeeld 8 weken moet wachten voor je weer ongesteld bent. Je mag gewoon afwachten, dat zal eenhusiarts ook zeggen, de ongesteldheid komt er vanzelf aan. Meestal kom je daarna weer in je oude cycluspatroon terecht, maar soms duurt het een paar maanden.
    Succes en hopelijk ben je snel zwanger!

Mirjam

Deel Deze Pagina