Harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by maatje, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Hallo

Ik heb sinds vanochtend last van harde buiken.Vanaf 6 uuren meerdere keren per uur maar niet om de zoveel min. De ene keer voel ik het alleen samen trekken en voel de kleine goed liggen en de andere keer is het pijnlijk. Heb niet veel gedaan vandaag denk niet dat ik (te) druk geweest ben. Met een harde buik voel ik het tot onder mijn ribben. Kunnen dit voor weeen zijn of misschien wel een vroeg teken van het begin? En is het normaal zolang?

Gr Maatje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maatje,

je noemt de harde buiken weeën als er regelmaat in zit. Als ze steeds vaker komen , op een gegeven moment om de paar minuten en ze duren per stuk een minuut of langer, dan gaan ze voor ontsluiting zorgen. Dit kan een begin van de bevalling zijn maar dta hoeft zeker niet. Het kan weer afzakken en dagen rustig blijven, of zelfs weken, het kan ook zijn dat je vanaf nu vaker dit soort harde buiken krijgt. Eigenlijk is het maar gewoon afwachten wat er gebeurt. Ik wens je alvast een goede bevalling toe!

Mirjam

Share This Page