Hallo meiden, Ons zoontje is nu 6maanden oud en over een paar maanden zou ik toch wel alweer voor ons volgende kindje willen gaan. 2 Jaar geleden hebben wij ons kindje bij 22wk zwangerschap verloren en omdat je gewoon niet weet of je gelijk weer zwanger raakt,en of het kindje gezond is wil ik weer een zwangerschap. Weet alleen niet of dat nu nog de hormonen zijn,ons zoontje is echt een mannetje om op te vreten,zo lief... Weet niet of ik nu misschien te snel wil uit emotie's of omdat ik nu ook nog jong en gezond ben en we Julian graag een broertje of zusje willen geven... Soms denk ik als ik zwangere vrouwen zie(me zus is zwanger en een vriendin) dat wil ik ook weer zo'n kindje in je buik,dat is toch tenslotte het mooiste wat er is? ? Anderzijds denk ik realistisch en denk ik nee dat ik toch veel te kort op elkaar?? ZIjn er meiden die dit misschien herkennen?? Groetjes Mariska
Is jouw profielfoto van Julian? Hij is inderdaad om op te vreten! Ik geloof dat het algemene advies is, om minstens negen maanden tot een jaar te 'ontzwangeren' en wachten met een nieuwe zwangerschap. Wat dat betreft ben je al een eindje onderweg. Je geeft zelf aan nog een paar maandjes te willen wachten, dus ik denk dat je dan wel goed zit. Als je lichamelijk in goede conditie bent, kan je lichaam een volgende zwangerschap aan. Houd er wel rekening mee, dat je straks met een dikke buik loopt en een kindje dat je ook nog moet tillen. Als je onverhoopt een minder makkelijke zwangerschap hebt (bekkeninstabiliteit of iets anders) is dat natuurlijk wel heel lastig met een kindje van pas één jaar oud. Zijn er eventueel mensen die dan bij kunnen springen? Aan de andere kant: een moeizame zwangerschap met een kindje van 2 of 3 of 4 is ook lastig. Voor de kindjes is het denk ik wel fijn om qua leeftijd dicht bij elkaar te zitten. Ik vind het fijn om te lezen dat je er al zo snel weer voor wilt gaan. Dat geeft de (pril zwangere) burger moed.
Hoi, Heb soortgelijk topic geopend, kun je ook nog reacties lezen van anderen. Na 6mnd weer zwanger willen worden?! Ik mocht van gyn na ks na 6mnd weer zwanger worden en heb ook een zeer sterke wens. Ook twijfels gehad, zoals je kunt lezen. Wat een luxeprobleem eigenlijk hè?! Kunnen kiezen of we er alweer voor gaan. Succes met je keuze en alvast een geweldig lief, mooi, klein en gezond tweede kindje gewenst!
Ja dat zijn idd ook aspecten waar we aan denken,dan moeten we Julian nog tillen,want hij kan nog niet lopen met 1 jaar,en idd als je lichamelijk klachten krijgt vroeg in de zwangerschap zal dat lastig zijn... Weet idd dat ze adviseren 9maanden tot een jaar te ontzwangeren en dat heeft mijn lichaam ook wel nodig,heb een keizersnee gehad. Maar t kriebelt gewoon snap je? Het is zo leuk om kinderen te hebben,ze zijn echt een verrijking van je leven!! Misschien maar wachten totdat Julian 1 jaar is,dan weer de voorbehoedsmiddelen in kast gooien?!?!
Wij zijn nu al weer begonnen voor een tweede hoor Wat je zegt, je weet nooit hoe lang het duurt en wat er gebeurt dus ik vind het helemaal niet gek dat je nu al weer wil hoor Ik hoop dat het snel raak is voor jullie
Onze oudste wordt deze maand 3, de jongste is 4maanden en we zijn "bezig" voor de 3e. Ikzelf wordt eind dit jaar 39. Bij 2maanden hadden wij al zoiets van een 3e is zeer welkom. Zie ook mijn leeftijd, vandaar natuur kom maar op!
Hoi meiden, ik ben 3 maanden geleden bevallen. Helaas is ons eerste kindje vlak na de geboorte , door zuurstofgebrek, aan complicaties na 9 dagen overleden. Ik had een voldragen en gezonde zwangerschap. Er is geen goede oorzaak te vinden. Waarschijnlijk heeft er een knik in de navelstreng gezeten en heeft hij daardoor, bij elke wee, zuurstoftekort gehad. Wel iets van de laatste paar uur geweest zei de gynaecoloog. Maar goed.... Onze kinderwens blijft nog steeds! We zijn ook flink aan het klussen sinds een maandje. Mijn arts zei dat het geen kwaad kan om weer snel zwanger te raken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het wat zwaarder kan worden. Ik ben nu 27 en dat is een leeftijd waar een gezond vrouwenslichaam dit aan zou moeten kunnen. We wachten dus af...en plukken de dag... Mijn NOD is 8 februari.
Onelove wat verschrikkelijk meid, dikke knuf Ik zei meteen na de bevalling tegen mijn man, dat ik gauw weer zwanger wilde zijn en dat lukte, 4 maanden later was nummer 2 onderweg en ik heb er absoluut geen spijt van!
@onelove Jeetje meid wat erg... Veel sterkte met dit verlies,zo zie je maar weer dat je een gezonde zwangerschap kan hebben,en het helaas fout afloopt,je weet namelijk idd nooit hoe je bevalling gaat lopen en wat voor complicatie's daar nog kunnen bijkomen... Sterkte met de verwerking.... Ja ik dben nu 26 (word juni 27) en ik denk ook bij mezelf van ja als mijn lichaam weer sterk genoeg is,en ik en mijn man zijn beide gezond,waarom dan ook niet.... Heb het er vanmiddag met een vriendin over gehad(ze is 39 en heeft 2 kids van 18 & 16) ze zei ook al tsja,als jullie je er goed bij voelen waarom dan ook niet,en je weet niet van te voren of het gelijk weer lukt en of alles goed gaat...Zeker ook in onze situatie niet,we hebben al 1 kindje verloren,1 miskraam gehad voordat Julian werd geboren. Steeds meer denk ik ja.... binnenkort denk toch maar weer
gewoon je gevoel volgen hoor! Je weet nooit wat er op je pad komt en hoe lang het gaat duren. succes!