vruchtbaarheid verhogen/ innesteling bevorderen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minimee, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hoi ladies, wat hebben jullie gedaan om jullie vruchtbaarheid eventueel een extra boost te geven en/of de innesteling te bevorderen?
    Ik lees vanalles over allerlei vitamines e.d..en nu vind ik t prima om wat extra vitamines en mineralen te nemen maar om nu de halve etos in huis te halen gaat me net iets te ver :D

Wat ik nu heb:
    KV Zwanger worden
    Granaatappelsap+ af en toe een verse granaatappel
    Tarwekiemolie tabletjes van de KV

Manlief:
    Multivitaminen man met o.a. vit C, selenium, zink

Iemand nog aanvullende tips?

2. Vadain

Vadain Lid

30 mei 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zorgen dat je geen koude voeten krijgt vanaf eisprong. Ik liep hier met echte dikke sokken in warme sloffen. Granaatappel sap elke dag voor slapen. Zette het wel al een half uur uit de koelkast zodat ik het 1 een ruk kon leegdrinken. Vies spul bah. Tarwekiemolie, verhoogde vitamines b12 en b11 en B6. Visolie 1000 mg. En drink veel smaakjes theeft en weinig koude drankjes.

3. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen caffeine. Extra vitamine b12 en 11. Geen extra vitamine C, want dit zou het slijmvlies uitdrogen en dus kost het een bevrucht eitje dan meer moeite om goed in te nestelen.
    Niet teveel vlees. En idd geen koude voeten.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik breek even in,

Zijn warme voeten echt zo belangrijk? Ik heb echt altijd koude voeten 😒

5. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    +1!! Ook al heb ik 6 paar sokken aan.. vreselijk!

6. Vadain

Vadain Lid

30 mei 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mij is verteld dat je voeten in contact staan met je baarmoeder. Ik heb ook altijd koude voeten dus ik heb echt met heel veel dikke lagen gelopen. Ik sliep zelfs met sokken om het maar niet koud te krijgen.

7. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds 2 dagen steenkoude voeten. Niet warm te krijgen 😑😑

8. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook altijd koude voeten ahaha. Wist niet dat dat iets te maken heeft met je baarmoeder..

9. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Op zich snap ik t wel..na de bevalling van ons zoontje vertelde mn kraamhulp me ook dat ik niet op blote voeten mocht lopen vanwege een eventuele infectie die je kunt oplopen... ik ga in ieder geval proberen mn voeten warm te houden.

Ik las ook over agnus castus. Iemand ervaring hiermee?

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dat wist ik ook niet. Helaas zijn mijn voeten echt niet warm te krijgen, Ook niet met een paar extra sokken/deken 😔

11. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hihi nee mijn voeten ook echt amper. Ijsklompen zijn t :p

12. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn voeten zijn ook altijd koud. Dit is sinds de laatste miskraam zo, ik heb echt een x-aantal sokken nodig en wrijven om ze warm te krijgen. Ik denk dat ook zeker iets hormonaals is. Er bestaat ook een soort dieet om je lichaam in goede warmte te krijgen, ik weet even niet meer hoe het heet.
    Elke dag ras el hanout kruiden schijnt wel te helpen. Heel vies maar als het helpt... (Hier nog geen resultaat maar ach baadt het niet dan schaadt het niet ;))

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Dat infectiegevaar was natuurlijk vanwege de wond die je had, nu loop je geen kans op infectie. ;)

Ik kreeg ooit het advies om die baarmoeder warm te houden en zo min mogelijk koude dranken te drinken.
    Ik mocht na de laatste terugplaatsing een week niet douchen, dit om te grote temperatuurverschillen te voorkomen.
    Mij lijkt het een beetje onzin allemaal, maar het kan natuurlijk geen kwaad.
    O en google eens op randjefietsen, zijn hier op het forum ook genoeg topics over geopend.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vitamine D! Hebben we als noord Europeanen sowieso tekort aan en is essentieel voor zwangerschap.

15. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Het schijnt dat het verschil kan maken.

Google maar eens op cold uterus syndrome.

Je hoort wel dat vrouwen die moeilijk zwanger raakten ineens zwanger waren na een vakantie in een warm land. Hier is het lichaam lekker warm waardoor het dan wel slaagt.

16. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Volgens mij heb ik de laatste tijd juist warme voeten... Zou het dan lukken? :p geintje haha.. Maar had ik idd ook nog nooit zo over nagedacht!

Neem hier granaatappelsap en Davitamon mama plus visolie.. Verder gevarieerde voeding :)

17. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Haha jaa uiteraard! Maar ik bedoel meer dat ik die "link" tussen baarmoeder en voeten al eens eerder heb gehoord (compleet ander verhaal natuurlijk, dat daargelaten ;) )

Randjefietsen?? Het klinkt apart Haha ga er eens op googlen.

18. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij ook, maar ze vertelde mij ook waarom; omdat je met Die "vuile" voeten in bed gaat waar je ook met je wond in ligt ;) niks met infecties aan je voeten zelf

19. Marlies78

Marlies78 Actief lid

3 nov 2015
    180
    29
    28
    NULL
    Purmerend
    Ik slik op advies van de vl nu sinds een maand Davitamon Mama Compleet Plus, een multivitamine met alle essentiële stoffen voor vrouwen met een kinderwens of zwanger. Eén capsule per dag, scheelt al die potjes in je kast :D

Daarnaast drink ik elke dag minstens 1 glas granaatappelsap van Healthy People, die is prima weg te krijgen.

En er is maar 1 remedie tegen koude voeten, nota bene geleerd van mijn yogaleraar.....De meeste warmte verliest je lichaam via je hoofd, daardoor krijg je koude voeten. Dus met koude voeten helpen extra sokken niet, maar draag een muts, een hoodie of iets charmanters om je hoofd warm te houden. Werkt zeker weten (waarom doen we anders onze pasgeboren babies een mutsje op?).

20. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar voor mannen juist weer niet goed voor de zaadproductie.
    Zij moeten juist warmte vermijden zoals baden en sauna.

Deel Deze Pagina