vervelende darmen

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavanalisha, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

Aug 20, 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    hallo dames,

ik heb geen idee of ik hier meer meiden tref die hier last van hebben, maar ik waag het erop.
    Net nu mijn bevalling in zicht komt (zie mijn banner) heb ik weer last van mijn darmen. kan moeilijk naar de wc en heb best wel last van gassen :x. ik schaam me dood want het natuurlijk geen zin om daarmee de bevalling in te gaan. maar is er überhaupt iets wat er tegen gedaan kan worden dat het in ieder geval wat minder wordt??
    ik zie me daar al liggen in het ziekenhuis met mensen om me heen die me met gasmaskers op de bevalling doorhelpen:(

help help help :(

marijke

2. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring in, maar ik denk dat je je echt niet hoeft te schamen hoor. Je kan er toch niets aan doen? En de mensen in het ziekenhuis hebben vast al eens erger megemaakt. Ik hoor wel vaker verhalen van iemand die aan het persen in en gelijk met de baby een drol mee naar buiten perst.. niet heel smakelijk, maar niets om je voor te schamen lijkt mij ;)
    Geniet er gewoon nog even van en eet gezond!

3. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Gezond en gevarieerd eten met veel vezels helpt mij altijd als mijn darmen opspelen. Weinig melkproducten en veel groenten en fruit.

En tijdens de bevalling hoef je je nergens voor te schamen, vaak als je zoiets overkomt tijdens de bevalling(winden laten/poepen) en je merkt dit niet, dan vertelt men je dit niet eens. Het komt echt heel erg vaak voor.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Qua tips sluit ik me bij Bruni aan.

En eigenlijk iedereen die ik ken heeft wel een "ongeluk" gehad tijdens de bevalling, en ja ik dus ook.
    Ik heb het zelf echt niet doorgehad en het was dat mijn vriend het 2 dagen later opeens riep......dus het ziekenhuispersoneel heeft me netjes schoongemaakt zonder het me te zeggen of wat dan ook.

Meis, als het gebeurd, dan gebeurd het. Ze roepen niet voor niks dat als je persweeën krijgt, dat het voelt alsof je moet poepen.

Oh ik weet wel dat een vriendin van mij (moest wel in zkh bevallen) gevraagd had voor een licht laxerend pilletje waardoor ze dus bij de bevalling helemaal schoon was van binnen.

5. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag vanmorgen toevallig een reclame over een product tegen gasvorming.. miss dat een keer proberen.. ik weet alleen niet meer hoe dat heet..:)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Even een recept movicolon aan je huisarts vragen. Ik ken het uit mijn werk en ben er nu zelf mee gestart. Werkt altijd een dag vertraagd dus ik moet morgen iets merken van vandaag. Ik heb net knikkers zo hard. Dan kan je je ei nog ff goed kwijt want verstopt zitten is niet fijn.

7. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

Aug 20, 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    hallo dames,

bedankt voor jullie reacties. tijdens de bevalling kunnen er dingetjes komen dat weet ik van mijn dochter. maar kan me niet herinneren dat ik zoveel gasvorming gehad heb haha... varierend eten doe ik eigenlijk al wel. dus misschien toch maar even kijken naar een middeltje idd.
    miss dat het me tijdens de bevalling idd niets kan schelen en ik me niks herinner maar het is zoals ik me er nu onder voel. tis best wel lastig...

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Het is ook geen fijn gevoel ik drink me suf eet vezels en nog raak ik vol. Heb dan wel bedrust. Dus geen beweging. Maar met 38 weken is die beweging bij jou ook vast niet erg veel. ...!

9. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

Aug 20, 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    ik lig wel erg veel maar ik heb nog het voordeel dat ik mijn 4jarige dochter iedere dag naar school breng. dus 4x heen en weer op een dag een wandeling van ongeveer 10minuten. verder ben ik thuis ook nog wel redelijk bezig iedere keer met tussenpozen. maar idd beweging die ik hiervoor had heb ik niet meer hahaha

Share This Page