invloed op hormoonhuishouding van cyste

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Annna, Oct 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hallo,
    Ik zit me ontzettend zorgen te maken welke invloed de cyste die bij mij gezien is kan hebben op mijn hormoonhuuishouding.
    (Cyste van 3,5 bij 4,5 is gezien bij controleecho na curettage van tweeling). Deze maand heb ik geen duidelijke eisprong kunnen ontdekken door slijmonderzoek, baarmoedermond en ovulatietest.
    Ik moet 3 maanden wachten van het ziekenhuis, dan gaat gecontroleerd worden of de cyster zelf verdwenen is. Drie maanden wachten zonder een kans op een zwangerschap vind ik ellendig lang. Zeker gezien mijn leeftijd 39,5.
    Ik hoop dat jullie er iets meer over weten. In elk geval alvast bedankt!

Anna

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Anna,

ik kan je eigenlijk ook niet meer vertellen dan je al weet. De cyste moet wel in de gaten gehouden worden om te zien of deze groter wordt of niet, of juist slinkt. Het ligt aan de plaats van de cyste en de grootte ervan of het nadelige gevolgen kan hebben op een jonge zwangerschap. Nu lees ik dat de cyste niet heel groot is, maar dat moet wel worden vervolgd. Dus ik zou toch proberen het advies op te volgen en de komende drie maanden niet proberen zwanger te worden ook al snap ik heel goed dat dat lastig is.

Groetjes Brigitte

Share This Page