Ja denk het wel , waarschijnlijk moet je eerst gasn afvallen. Want aan zoveel overgewicht zit ook vast dat je onvruchtbaar kan worden en dat dit op te lossen is door afvallen.
Nou als ze daar moeilijk over gaan doen nou, die 0,2 Maar dan let ik een week ff goed op met eten en dan zit ik wel op 34,9 haha. Onzin dit. Ben al 3 keer zwanger geraakt met 115 kilo. 1 dochter en een zoon en een miskraam. Dochter 1e ronde. Daarna miskraam, vervolgens maand later zat mijn zoon daar. Heb een super mooie cyclus van 28 dagen met altijd een eisprong ( temp en ovu en slijm ). Enige wat nu dus veranderd is, is mijn partner. Zelf ben ik 20 kg lichter als toen ik zwanger raakte van mijn kindjes. Maar nu willen wij graag een kindje van ons 2 en dat lukt nu al 19 mnden niet....
Het zegt ook niet altijd wat, maar vaak natuurlijk wel. Ik had bij mn vorige zwangerschap een BMI van 43 ongeveer en heb een supermakkelijke zwangerschap gehad. Nu heb ik een BMI van 32 en loop ik juist in de MMM om zwanger te raken. Beetje omgekeerde wereld in dit geval
maar het is toch een feit dat overgewicht kan zorgen voor veel problemen om zwanger te worden en ook tijdens de zwangerschap kan het gevaarlijk zijn voor moeder en kind. sorry dat ik het zeg maar vind het een beetje naief klinken ooh dan eet ik toch een weekje wat minder dan zit ik er net onder, waarom niet gewoon standaart op letten omdat dit gewoon beter is voor jezelf , de kans op een zwangerschap en uiteindelijk ook voor je kindje . ik ben voor deze zwangerschap 13, 5 kilo afgevallen en heb nu nog steeds geen gezond bmi ( zit nu op 27 dus ben er bijna) maar ik vond het wel een must om in zo,n gezond mogelijke conditie te zijn !
Ondertussen heb ik de eerste 8 dagen van 't Weight Watchers dieet erop zitten. In totaal heb ik in die 8 dagen tijd meer dan 10 uur bewogen (lopen / fietsen). Ik ben 2,4 kilo kwijtgeraakt in die 8 dagen dus dat is een mooi begin. De eerste week gaat het natuurlijk altijd wat harder met het gewichtsverlies dus ik verwacht zeker niet dat ik de komende week weer 2 kilo kwijt raak, maar ik ga gewoon door zoals ik de afgelopen week heb gedaan en dan zie ik wel wat er op de weegschaal staat. Nogmaals bedankt voor jullie opbeurende berichten. Over 3,5 weken staat onze afspraak in 't ziekenhuis gepland, dus even afwachten wat ze dan gaan zeggen.
mensen met overgewicht zeggen ze vaak dat ze minimaal10% van het gewicht moeten verliezen voordat er gestart word met de behandeling.
To erg goed bezig! Voor dames die inderdaad op of rond de BMI grens zitten moeten zich beseffen dat de richtlijnen er niet voor niets zijn. Het is niet om vrouwen dwars te zitten. - Overgewicht zorgt voor risico's voor zowel moeder als kind tijdens de zwangerschap; - Grotere kans op complicaties en miskramen - De kansen tijdens de MM nemen aanzienlijk toe als je een gezond BMI hebt. Daardoor heb je geen, minder lang of een minder intensieve vorm van behandeling nodig. Mensen moeten zich beseffen dat vruchtbaarheidsbehandelingen enorm kostbaar zijn. Helaas komen er alleen maar meer bezuinigingen aan. Dan is het logisch dat ze eerst de goedkoopste en eenvoudigste methodes proberen voor ze over gaan met een intensief en kostbaar medisch traject. Misschien niet leuk om te horen maar zo werkt het wel bij het opstellen van richtlijnen. Door af te vallen hoeven veel minder vrouwen een traject te volgen of ze kunnen toe met een eenvoudige behandeling. Dat is voor de vrouwen zelf erg prettig (meer kansen op een gezonde zwangerschap) en zorgt ervoor dat meer vrouwen een behandeling kunnen (blijven) volgen (doordat er voldoende budget blijft om ook lastige en intensieve behandelingen te blijven aanbieden).
Hier met een begin bmi van 40.3 deden ze eerst alleen mijn ovulatie checken dmv echo's tijdens mijn cyclus en zaadonderzoek bij mijn man. Daarna kreeg ik te horen dat ik voor verder onderzoek eerst af moest vallen, en een bmi beneden de 40 moest hebben. Dit gedaan en daarna de onderzoeken gehad. Dit was allemaal in orde en we moesten het nog 9 maanden zelf proberen. Heb toen gelijk gevraagd wat er na die 9 maanden ging gebeuren. En daar kwam uit dat ik ook beneden een bmi van 35 moest zijn voor verdere behandeling. Dus ben begonnen met gezond eten (geen snoep, chips of koekjes) en ging elke dag minimaal een uur wandelen. Was toen 9 kilo kwijt en spontaan zwanger!
Wat goed ts dat je zo snel van start bent gegaan! Je hoort wel eens dat pcos minder kan worden als je iets afvalt dus wie weet heb je straks ineens een spontane eisprong! Ik heb helaas een zwaardere vorm en word echt nooit ongesteld. Ik was ook extreem zwaar en ben gaan afvallen voordat we naar de ha/gyn gingen omdat ik ook wel kon raden dat we eerder niet geholpen zouden worden en ik het ook belangrijk vond om wel gezond te zijn. Ik ben toen zo'n 52kg afgevallen (kun je nagaan hoe zwaar ik was) en met een bmi van 31 zaten we toen bij de gyn. Mijn zh hanteert een grens van max 30bmi maar omdat ik al zoveel zelf had gedaan wilden ze ons meteen helpen. We waren toen ook bijna meteen zwanger gelukkig. Nu ben ik weer zwanger as u can see, wederom met hulp. Ik ben nu naar Geertgen gegaan omdat ik op 34bmi zat en alvast wilde beginnen met behandelingen terwijk ik het afvallen weer op zou pakken. Echter was het meteen weer raak,echt niet verwacht. Ik ben dolblij maar baal ook. Deze zwangerschap is nu echt zwaarder en ik kom aan als een gek. Had ik maar gewacht toen mn bmi 29 was bijv. Geertgen hielp iedereen maar zijn net na ons overgenomen. Regels zijn veranderd. Vind het op zich wel goed dat ze nu een grens hanteren aan bmi. Vroeger verhalen gelezen van vrouwen van 170kg die daar onder behandeling waren. In mijn beleving moet je dat echt niet willen om dan zwanger te raken met alle risico's van dien. Je bent nu echt supergoed bezig. Je moet 18kg afvallen voor behandeling? Waarschijnlijk mag je met -10kg ook al starten omdat je dan al zo je best hebt gedaan. Die eerste poging zou je die maand ook nog 5kg kunnen afvallen en dan ben je er bijna! Zet m op hoor, je kunt t!