Hallo, Wij hebben net een miskraam achter de rug waarbij het vruchtje waarschijnlijk neuraal buisdefect had. Om dit bij een volgende zwangerschap evt te voorkomen wil ik een verhoogde dosis foliumzuur gaan gebruiken. Nu las ik dat dit voorgeschreven dient te worden. Wie heeft hier al ervaring mee, heb je dit voorgeschreven gekregen en welke dosis gebruik je? Dankjewel voor het meedenken, Groetjes Elke
Hoi, Ik heb na 2 mislukte ICSI een stollingsonderzoek (bloedonderzoek) gehad en daar kwam uit dat ik een schoonheidsfoutje in mijn genen heb. Ik heb hiervoor verhoogd foliumzuur (5mg) en vitamine B6 gekregen. Succes! groeten Mirjam
Ik slik ook 5mg, 10 x zoveel als de normale hoeveelheid, omdat het aan beide kanten in de familie voorkomt; Ik heb zelf een tante (zus van mijn moeder) en een neef (kind van broer van mijn moeder) met het neurale buisdefect. Mijn tante is vanaf haar geboorte vanaf haar navel verlamd, mijn neef had een klein gaatje in zijn rug. De broer van mijn man heeft een dochter met schissis, niet alleen lip maar ook gehemelte. Het kan overigens geen kwaad, want je plast wat je teveel binnen krijgt weer uit. Ik heb het door de gynaecoloog voorgeschreven gekregen.
Wij hebben down syndroom en schisis in de familie, ik slik gravitamon (zwangerschapsvitamine) en apart 400 mg foliumzuur. Dit was akkoord met onze gyn, wat milla zei, wat je niet nodig hebt plas je gewoon weer uit... Liefs Gobje
ik slik 4mg in verband met een schildklieraandoening, hier (in belgië) moet het niet voorgeschreven worden. ohja 400mg is ook niet bijna een halve kilo 400gram is bijna een halve kilo. maar denk idd dat 400mg foliumzuur een beetje veel is
Heb jij hyperhomocysteïnemie? En/of een mutatie aan het MTFHR gen? Wie heeft dat bij jou onderzocht? Mijn zus heeft hyperhomocysteïnemie. Mijn homocysteïne is normaal, maar ze willen bij mij niet onderzoeken of ik die genetische afwijking heb... Ondanks een kindje met trisomie 18 en een miskraam. Ik zou graag weten of ik deze genetische variatie heb of niet... Ik heb zelf een tijdje meer foliumzuur geslikt, niet voorgeschreven maar gewoon zelf gedaan. Dit vanwege mijn kindje met trisomie 18 en miskraam. Er kan een relatie zijn met foliumzuur, maar dat is niet 100% bewezen. Nu houd ik het bij het dubbele van een normale dosis.
Als je wat extra wilt slikken, kan dat zonder dat het voorgeschreven wordt hoor, dan hoef je alleen wat extra van die pilletjes in te nemen: wat je lichaam niet nodig heeft plas je toch weer uit. Ik zelf houd het bij 1 dagravit ( of is het nou davitamon?) mama en baby + 1 visoliecapsule per dag.