Vandaag voor de eerste echo geweest voor onze icsi poging. Ivm slecht zaad manlief afhankelijk van icsi. Twee jaar geleden is de eerste poging afgebroken ivm te lage respons. Dosering toen opgehoogd naar 225 eh menopur, toen 8 follikels. 3 embryo's. Uit de verse tp onze dochter geboren. 1 cryo ingevroren. Deze is in juli terug geplaats, maar helaas een miskraam. Deze maand begonnen met 225 eh menopur. Maar op de echo waren maar 3 follikels te zien. Zit zelf nu een beetje in zak en as. Moet maandag weer terug, maar ik verwacht niet dat er opeens 3-4 bij zijn. Ben zelf bang dat deze poging wordt afgebroken, en dan? Wat zijn de mogelijkheden nog? De follikels waren qua grote prima, zo ook het baarmoederslijmvlies.
Kan/mag je meer eenheden prikken? Hier 4 jaar terug 112,5 gonal gespoten altijd rond de 10 eitjes. Nu 4 zelfde gespoten en "maar" 5 eitjes, dus aankomende poging meer eenheden spuiten. Ik weet alleen hoe dat zit menopur kun je daar mee dan 225 van spuiten en zo ja heeft het effect als je dat nu nog opschroeft? Hoelang stimuleerde je 2 jaar geleden? Hoeveel dagen?
Kaaat, bedankt voor je reactie! Qua dosering zit aan de max, voor Nederland dan. Vorige keer moesten we 17 dgn stimuleren, ik ben een dieseltje volgens de arts. Zit nu op dag 11. Maar vorige keer was er bij de echo meer te zien. Ik verwacht niet dat ze maandag opeens veel meer follikels zien.
Je zit niet aan de max hoor... Ik spuit 300eh, er zijn zelfs dames die 375 en 450 spuiten, maar daar staan ze in NL niet echt achter. Ze geloven niet dat dat toegevoegde waarde heeft. Bij mj zagen ze de eerste meting masr één follikel zitten (dag2), op dag 7 waren dat er al 9. Nu afwachten tot echo 3 op dag 11. Tot die tijd, 4 dagen mag ik 375 eh spuiten. Maar dat alleen omdat alles wat klein was. Niet om meer follikels te laten groeien volgens mij.
Volgens mij kan Menopur opgehoogd worden tot IE 300-400. Trouwens: In ons ziekenhuis wordt een behandeling niet afgebroken als je drie goede follikels hebt. Daar kunnen toch best drie goede embryo's uit ontstaan? Succes!
Tm 2013 was 300 ie in Nl nog gangbaar. Het is een afspraak met de verzekeraar die nu de dosis om laag gebracht heeft tot 225. Je kunt tegen de arts zeggen dat je weet dat het een pure verzeker maatregelen is ipv een gezondheids maatregel en hem vragen om op professioneel gebied een uitzondering te maken en alsnog 300 ie te lagen spuiten... De arts netjes maar krachtig overpoweren. Of gewoon 300 ie spuiten en een gevallen pen bij bestellen, weet niet of ik dat zou durven maar in het kader creatief zijn....
Bij mij wilde ze ook afbreken onder de 4 goede follikels, met 4 heb ik de keus, maar als het aan mijn arts ligt liever 6. (Maar misschien ligt dat ook aan je/mijn voorgeschiedenis? Heb er zelf meestal meer)
Vandaag weer een fm gehad, met dezelfde dosering nu 5 follikels! Geen topscore, maar ik ben er blij mee! Hoor vanmiddag meer of de punctie ingepland wordt!
Vandaag de punctie gehad. Ze hebben uiteindelijk 6 follikels aangeprikt en 4 eicellen gevonden. Ik ben hier best blij mee. Na afgelopen zaterdag had ik het niet verwacht! Nu duimen voor minimaal 1 goede embryo! Iedereen bedankt voor tips en het meedenken!