Naar Dusseldorf, hoe werkt dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Clueless01, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Hallo allemaal,

Na verschillende ziekenhuizen hier in Nederland bezocht te hebben, zijn wij nu geëindigd in het AMC. Toch zit het ons niet helemaal lekker daar. Bij alle vorige ziekenhuizen hadden wij een erg goed gevoel, maar hier dus totaal niet. Omdat wij ook een TESE nodig hebben, is de keuze hier in Nederland beperkt. Bovendien zijn ze in Dusseldorf een stuk verder met de TESE behandeling, waardoor onze keuze nu daarop is gevallen. Gisteren heb ik met Dusseldorf gebeld en vandaag te horen gekregen dat wij 11 september onze intake hebben. Zo snel! Ik weet alleen nu niet hoe ik het aan moet pakken. Ik heb al vernomen dat er waarschijnlijk een hoop voor onze eigen rekening zal komen, maar dat de zorgverzekering een deel wel vergoed. Hoe moet ik het nu aanpakken? De kosten voor de intake zijn 195 euro. Moet ik nu al een verzoek indienen bij de zorgverzekeraar? Of zijn de kosten voor de intake sowieso voor onze eigen rekening? Daarnaast vragen ze ons om bloeduitslagen mee te nemen over Hepatitis, moet ik dat bij de huisarts laten prikken? Of zit dat waarschijnlijk al wel in ons dossier dat ik nu heb opgevraagd bij het vorige ziekenhuis (Maastricht).

Heel veel vragen, het gaat opeens ook allemaal zo snel! Hopelijk kan iemand ons een beetje wegwijs maken!

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij je huidige ziekenhuis... en fijn dat je al zo snel in DD terecht kan.
    Toestemming bij de zorgverzekering kun je meestal pas regelen met een behandelplan van je behandelend arts, wat betekent dat je dus eerst op intake moet gaan. In DD moet je sowieso alles voorschieten en achteraf declareren bij je zorgverzekeraar... mogelijk kun je de intake ook nog wel declareren als second opinion, maar daar weet ik het fijne niet van. Ik heb voorafgaand aan start van de daadwerkelijke behandeling de toestemming gevraagd en nadat deze binnen was elke keer de rekeningen ingediend, waaronder dus die van de intake.
    Wat betreft de bloeduitslagen: deze mogen over het algemeen niet ouder dan 2 maanden zijn, dus waarschijnlijk zul je wel opnieuw moeten prikken. Ik heb dat inderdaad gewoon via de huisarts geregeld...

Hopelijk zo wat antwoorden op je vragen. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, stel je vragen maar!

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Goed dat je over die hepatitis begint, die moest ik dus ook opvragen, en dat had ik dus gedaan, want ik dacht zo ook kosten te besparen. Dat heeft me dus 3 ritjes naar mijn ziekenhuis in NL gekost voordat ik het had. Krijg ik in de week van m'n punctie van DD te horen dat ik opnieuw bloed moet prikken voor Hiv etc. Was wettelijk verplicht bla bla bla. Ik zou het voor de zekerheid nog een keer navragen wat ze allemaal alsnog gaan prikken in DD, want alle moeite om die waardes te krijgen uit NL was allemaal voor niets geweest. Succes

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hepatitis/hiv kan ook via je huisarts!

5. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Zou dat inderdaad via je huisarts laten prikken, anders gaat het straks van je maximale te vergoeden bedrag van Düsseldorf af en dat zou zonde zijn! Via de huisarts wordt het gewoon vergoed.

Intake kun je inderdaad pas declareren meestal als je toestemming hebt en daar heb je het behandelplan voor nodig wat jolandadjk noemde.

Veel succes! Wij gingen met een ontzettend goed gevoel weg na ons eerste gesprek. Al die tijd zo gebleven.

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb het intakegesprek als second opinion gedeclareerd en kreeg toen alles vergoed. Ook het bloed prikken. De behandeling zou vervolgens voor 75 procent vergoed worden, maar aangezien het intakegesprek in november plaats vond, ben ik per januari overgestapt naar een andere verzekering die alles vergoedde. Dus even 2 maandjes gewacht met de behandeling, maar wel na de intake alvast het behandelplan ed opgestuurd voor de toestemming.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @DR87 DR87 bij welke zorgverzekeraar zit je? Ik hoor vaker hier dat het intake gesprek als second opinion wordt gedeclareerd, maar mijn zorgverzekeraar wil dat niet doen en zegt dat het een onderdeel is van de behandeling. Ook het bloedprikken gooit hij op de grote hoop.

8. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Toen ik de intake had zat ik bij FBTO. Wel gek dat ze het niet als second opinion zien. Het bloed prikken kan ik me nog voorstellen, maar het eerste gesprek hoort nog niet bij de behandeling.. Daarna ben ik overgestapt naar PNO, omdat zij een goede buitenlanddekking hebben. Vrijwel alles werd vergoed. Dit jaar ben ik weer tijdelijk overgestapt naar een andere verzekering omdat dat goedkoper was, maar volgend jaar ga ik weer terug naar PNO, omdat we dan waarschijnlijk voor een tweede willen gaan.

Deel Deze Pagina